دوشنبه 9 تير 1393-10:50

جزو استان‌های آخر در ایجاد اشتغال هستیم

نماینده ساری و میاندورود:گر کارگروه اشتغال به درستی عمل می‌کرد، دیگر نیاز نبود من به عنوان نماینده به این مسائل رسیدگی کنم/ استاندار: در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان، وضعیت خوبی نداریم.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: محمد دامادی در سومین کارگروه اشتغال مازندران در سالن اجتماعات معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران اظهار داشت: آمارهای ارائه شده در این نشست نشان می‌دهد تا یک سال آینده باید همه معضلات حوزه اشتغال حل شود و هیچ مشکل دیگری نداشته باشیم، اما وضعیت بیرون، چیزی جز این است.

وی با بیان اینکه بیشتر مراجعان ما افرادی هستند که تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده‌اند اما صحبت‌های آنها مبنی بر موفق نبودن این طرح‌ها است، گفت: اگر این کارگروه به درستی عمل می‌کرد دیگر نیاز نبود من به عنوان نماینده به این مسائل رسیدگی کنم.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل خانگی با 10 یا 15 میلیون تومان اعتبار به نتیجه نمی‌رسد، افزود: این طرح‌ها و تسهیلات یا باید تجمیع و یا فکر دیگری شود.

استاندار مازندران هم در این نشست با بیان اینکه مازندران جزو استان‌های رده آخر در ایجاد اشتغال است، تصریح‌کرد: در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان، وضعیت خوبی نداریم.

ربیع فلاح با اشاره به اینکه در زمینه حل معضل اشتغال، نیازمند مدیریت جهادی هستیم، ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه کمک کنند.

وی با تاکید بر پرداخت تسهیلات به طرح‌های مددجویان کمیته امداد و در اولویت قرار دادن این افراد، افزود: مشاغل خانگی از محورهای برون‌رفت برای معضل اشتغال است.

فلاح افزود: در مقابل سرمایه‌گذارانی که به استان بیایند سر تعظیم فرود می‌آورم.