پنجشنبه 12 تير 1393-2:3

انتقاد محمدی از اسد

فرماندار قائم شهر: زیرگذرها استاندارد نیست

فرماندار قائم شهر: بیشتر زیرگذرهایی که در قائم شهر توسط ااداره کل راه و شهرسازی ایجاد شده،غیر استاندارد است/انتظار می رود قبل از کلنگ زنی، زمین های واقع در طرح خریداری و آزاد سازی شود.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، خبر ارسالی روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر: مهدی محمدی در جلسه بررسی موانع و مشکلات احداث زیرگذر متانکلا، با انتقاد از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: بیشتر زیرگذرهایی که در قائم شهر توسط این اداره کل ایجاد شد غیر استاندارد است.

وی افزود:وسایل نقلیه شهروندان با کوچکترین بارندگی درون این زیرگذرهای غرق می شوند و اگر تیم های امدادی شهرستان نباشند، معلوم نیست چه بر سر مردم می آید.

محمدی با تاکید بر رسانه ای شدن گفته هایش توسط روابط عمومی اظهار داشت: در اسکندرکلا زیرگذری احداث شد که تنها یک پمپ مکنده برای جمع آوری و خارج کردن آب های سطحی پس از باران  در آن قرار دادند .

وی ادامه داد: متاسفانه در یکی از روزها این دستگاه از کار افتاد و شهروند ما در این زیرگذر با خطر مرگ روبرو شد.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه پروژه زیرگذر متانکلا  نیز بدون مدیریت و تدبیر کلنگ زنی شد، گفت: بهتر بود قبل از آغاز عملیات اجرایی نسبت به آزاد سازی و خرید زمین از مالکین اقدام می شد.
وی ادامه داد: گلایه من از راه و شهرسازی اینست که چرا قبل از انجام کار کارشناسی و اقدام برای آزادسازی حریم پروژه، سازه های زیرگذر را در منطقه می آورند و ما را دچار چنین حاشیه هایی می کنند.

این مسئول با بیان اینکه مطالعه، برنامه ریزی، تهیه طرح و احداث راههای اصلی و فرعی طبق استانداردهای وزارت راه و شهرسازي بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است، گفت: انتظار ما این است وقتی پروژه ای را بر مبنای ضرورت شهرستان مورد بررسی قرار می دهید، تمام جوانب کار مورد نظر قرار گیرد و قبل از کلنگ زنی، زمین های واقع در طرح خریداری و آزاد سازی شود تا مثل الان برخی از مالکان سودجو قیمت ملک شان را 5 برابر قیمت واقعی اعلام نکنند.

وی افزود: چرا باید کار به اینجایی برسد که ببینیم نیمی از طرح اجرا شده و وقتی برای آزاد سازی حریم می رویم برای ادامه کار متوجه می شویم هزینه خرید زمین از هزینه کل پروژه بیشتر می شود و باید کار را تعطیل کرد.

فرماندار قائم شهراظهار داشت: مردم و مالکان حاشیه زیرگذر نیز باید برای به سرانجام رسیدن این پروژه همکاری نمایند و ما این انتظار را در همه پروژه های عمرانی از مردم محترم شهرستان داریم.
محمدی از تشکیل کارگروهی فنی متشکل از کارشناسان و استادان دانشگاه برای بررسی طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی در فرمانداری خبر داد و گفت: به هیچ پروژه عمرانی قبل از تایید این کارگروه اجازه کلنگ زنی نمی دهیم.