سه شنبه 31 تير 1393-8:43

استاندار مازندران در جمع مدیران رسانه های استان:

نازک نارنجی و تازه به دوران رسیده نیستیم/چیزی برای پنهان کردن نداریم

گزارش+عکس از نشست استاندار مازندران با مدیران رسانه های مکتوب و مجازی


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: نشست استاندار مازندران با مدیران رسانه های مکتوب و مجازی شامگاه دوشنبه در سالن همایش فرهنگیان ساری برگزار شد.

در این هم اندیشی که ربیع فلاح استاندار مازندران را یونسی –معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی-احسانی-معاون برنامه ریزی و اشتغال- نبییان- معاون هماهنگی امور عمرانی ،ابراهیمی –مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شادمان مدیرکل دفتر اجتماعی،مظفری مدیرکل روابط عمومی استانداری استاندار مازندران همراهی می کردند، جمعی از اهالی رسانه مشکلات و مسایل استان را مطرح و با استاندار مازندران در میان گذاشتند.

*همسویی بین رسانه ها وجود دارد

عباسعلی ابراهیمی –مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی- در این جلسه با بیان اینکه در طول این مدت تجربه های جدیدی کسب کرده ایم افزود:باید به این مطلب اعتراف کرد که همدلی و همسویی در بین رسانه های استان مازندران به شکل زبانزد وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ادامه داد:سلیقه ها و ذوق ها با هم متفاوت است اما برای بنده عملا چیزی جز بدهکاری اخلاقی و رفتاری نسبت به عزیزان رسانه باقی نمانده است.

وی با تاکید بر اینکه همه رسانه های مکتوب و مجازی استان توانستند در راستای احیای ارزشهای اسلامی به شکل ویژه ای بدرخشند افزود:اگر هم دیگاه خاص و نقدی وجود دارد برای احیای ارزشهای اسلامی است.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه از برگزاری جشنواره مطبوعات از 14 تا 16 مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت:آیین نکوداشت روز خبرنگار در روز 17 مرداد در بابلسر،سامان دهی آگهی های ثبتی ، پیگیری کاغذ از صنایع چوب و کاغذ از برنامه های دیگر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی در ادامه به بعضی دیگر از برنامه و فعالیت های اداره متبوع خود اشااره کرد و ابراز داشت:تلاش شده است تا دیدگاه های مختلف موجود در استان که رعایت خط قرمزها را می کنند به رسمیت شناخته شوند.

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران حفظ آرامش و امنیت روانی مردم و جامعه را از دیگر ملزومات رسانه های مکتوب و مجازی استان دانست و تصریح کرد:اخلاق رسانه ای باید در فضای جامعه حاکم باشد که البته در این راستا نگاه ویژه استاندار به برنامه های فرهنگی و رسانه های استان قابل قدردانی است.

* گفتمان دولت در استان فراگیر نشده است.

در ادامه بعضی از مدیران رسانه ها و سایت های استان نظرات و انتقادات خود را مطرح کردند که چکیده برخی از سخنان مطرح شده به شرح زیر است:

-نوری از خبرگزاری مهر:شورای اطلاع رسانی واحد نداریم.علی رغم اینکه بیشترین تعامل را با دستگاه ها داریم اما در دقیقه 90 از جریان بعضی از برنامه ها باخبر می شویم. گاهی مسئولی به استان می آید و ما بی خبریم.باید سامان دهی رسانه ها علاوه بر خبرنگاران در دستور کار قرار گیرد.

-دهقان هفته نامه پژواک: رکن چهارم دموکراسی در استان بیمار است، طبیبی هم پیدا نشده که آن را درمان کند. رانت خواری بعضی از نشریات کشوری است.قدم هایی در سال های قبل برای اصلاح روند کسب آگاهی دولتی انجام شده اما به سامان نرسیده است.

-برمکی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان مازندران: برخی ادارات حق اشتراک نشریات ما را به بهانه نداشتن اعتبار پرداخت نمی کنند. مدیری که 186 بار در سال در جلسه استانی،شهرستانی و کشوری شرکت کرده است چند روز فرصت ماندن در اداره و پاسخ دادن به ارباب رجوع را دارد؟

-روشن از صنایع نیوز: یکی از مشکلات استان حمله بانک ها به صنایع تولیدی است.بانک ها بدون توجه به عواقب تعطیلی کارخانه ها اقدام به تعطیلی یکطرفه کارخانه می کنند.

-پورعرب: مدیران باید یاد بگیرند که نباید تنها به دنبال تمجید و تعریف باشند بلکه باید اندکی هم انتقادپذیر باشند. برخی مدیران در سخنرانی های خود طوری صحبت می کنند که انگار مخروبه ای را تحویل گرفتند چرا باید این چنین سخن گفت؟ مگر دولت های گذشته به مردم خدمت نکرده اند؟ اصولگرا و اصلاح طلب باید در خدمت نظام باشند و شایسته است که این امور اصلاح شود. باید فرق بین خبرنگار حرفه ای و شخصی که با یک قلم و کاغذ و دوربین وارد این عرصه می شود و خود را خبرنگار می داند، وجود داشته باشد.

-مقدسی از هفته نامه بهنگر: گفتمان دولت در استان فراگیر نشده است. به نظر می رسد دولت به شدت مظلوم واقع شده است. چون ما در دولت قبلی از عملکرد دولت انتقاد می کردیم امروز همه ما را پرچمدار دولت فعلی قلمداد می کنند و در قبال مسایل از ما پاسخ می خواهند. فکر می کنم ارتباط مدیران با رسانه ها و مردم ضعیف است که بهتر است اصلاح شود.

-سعیدی کیاسری از شمال آرت: با توجه به اینکه سبک زندگی اسلامی در حال پیگیری است برنامه ریزی شود تا از مدل بومی و ظرفیت های سبز فرهنگ و هنر در این زمینه استفاده شود. الگوسازی پوشش بومی می تواند به عنوان یکی از ظرفیت های فرهنگی هر منطقه مطرح شود.ایده های طراحان لباس بر مبنای فرهنگ بومی منطقه ای باشد. اگر قرار نیست از ابزار قلیان استفاده شود جایگزیم آن برای جوانان چه بوده است؟ آیا فضاها و اماکن ورزشی را گسترش داده ایم یا کلوب و مراکز فرهنگی را فعال کرده ایم که به یکباره قهوه خانه های سنتی را تعطیل می کنیم؟

-کوشکی: هشت مان گرو نه مان است . درآمدی نداریم که بتوانیم با آن چند نویسنده استخدام کنیم تا فضای جامعه و مسایل مربوط را به نقد بکشد. وقتی لنگ پول کاغذ خودمان هستیم چطور توقع انجام چنین کاری را دارید؟ بسیاری از سخنان ما که در مطبوعات و رسانه نوشته می شود حتی خوانده نمی شود و به گوش مسئولان هم نمی رسد.

-عادل روحی از اصلاح نیوز: باید به فکر ایجاد توسعه پایدار در بخش های مختلف فرهنگی، کشاورزی و گردشگری باشیم. احداث کارخانه آنتی بیوتیک را قرار است از مازندران به سمنان ببرند که امیدواریم با پیگیری های لازم اینکار انجام نشود و سرمایه گذاری در خود مازندران انجام شود.

-ایرج نیاز آذری: مصالح استان ایجاب می کند تا رسانه ها با درک عمیق از تحولات و شرایط جامعه از برنامه های دولت حمایت کنند. ارزیابی کارشناسانه و تحلیل دقیق سیاست ها می طلبد تا دستگاه های اجرایی اطلاعات دقیقی از برنامه ها و وضعیت اقدامات خود را منعکس گنند تا قضاوت ها عادلانه و عالمانه باشد. مهم ترین کار ویژه راهبردی مدیریت ارشد استان می تواند تلاش برای ایجاد وحدت گفتمانی از طریق نهادسازی و تعمیق مشارکت کنشگران توسعه و گروه های مرجع باشد که این وحدت گفتمانی پیش نیاز تدوین استراتژی استان است. انتظار می رود دستگاه های اجرایی استان به صورت سیستمی و نظام مند از نظرات و ایده های نخبگان و صاحبان اندیشه استفاده نمایند که اقدام تحسین بر انگیز مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری می تواند الگو و قابل تسری در این زمینه باشد. استدعا دارم استانداری بخش نامه ای به دستگاه ها صادر کند تا پیمانکاران،مشاوران ، تولیدکنندگان و اصناف استان مورد حمایت بیشتری قرار گیرند که متاسفانه میزان تهران روی دستگاه های اجرایی موجب تضعیف بازار داخلی استان است.

-سیاوش اسلامی سوادکوهی: منتها الیه نگاه به یک آدم فقیر ترحم بر اوست لذا به نظر بنده دوستان در حوزه رسانه باید دارای قلمی پایدار باشند که میزهای انسان های نالایق را بکشند و نباید به دنبال این بود که چه چیزی به ما می ماسد. خواهش می کنم بفرمایید فرآیند انتخاب حضرت عالی به عنوان استاندار مازندران چگونه بوده است؟ متاسفانه امروز به نظر بنده عده ای با تشکیل باند و رانت به گفتمان 24 خرداد ماه دستبرد زده اند. شما امانتدار انتخاب کنندگان 24 خرداد ماه در استان مازندران هستید و باید از این امانت حراست کنید. در دولت های قبل تا پاسبان دم در اداره ها را عوض می کردند اما در این دولت هنوز عده ای که نه دولت را قبول دارند و نه به گفتمان دولت پایبندند هنوز در راس کار هستند. چه دلیلی وجود دارد که این آقایان هنوز در این دولت هم ما را به تمسخر بگیرند؟ همین اکنون کاردهای تیز شده را بر روی روند اصلاح باز می کنند . قرار بود در دولت جناب روحانی قفل ها باز شود نه اینکه قفلی بر روی قفل دیگر اضافه شود.

* چشم انداز توسعه را عوض کردیم

علی احسانی-معاون برنامه ریزی و اشتغال-استانداری مازندران در ادامه این جلسه به سوال های در حوزه مدیرت خود پاسخ گفت. وی با بیان اینکه اتاق فکری تشکل داده ام که به بنده مشاوره می دهند و بایت اینکار به آنها حقوق هم پرداخت می شود، افزود:توسعه پایدار ملی که تعریف شده است به معنایی که برخی از دوستان مطرح کردند نیست.

احسانی ابراز داشت: ما زمانی که آمدیم چشم انداز توسعه را عوض و آن را گسترده تر معرفی و برنامه ریزی کردیم.

وی با اشااره به اینکه در حوزه بانکی طبق آخرین آمار ما در حدود 32 هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه های مختلف پرداخت کرده ایم افزود: هزار و پانصد میلیارد تومان نیز درخواست استمهال به بانک ها شده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران اظهار داشت:دولت بنا ندارد برای همه معوقات بانکی صبر کند و معطل افراد شود بلکه اگر سرمایه گذاری امنیت تولید نداشته باشد باید پول به حوزه بیت المال برگردد.

وی با بیان اینکه در حوزه صادرات چه کالایی ارزش صادرات داشته است که صادر نشده است ابراز داشت:از نظر برنامه ریزی توسعه استان بر محور کشاورزی و تولیدات آن بنا شده است اما امروز ما در توسعه استان به بخش های اساسی در حوطه صنایع نفت و گاز و صنایع دفاعی ورود کرده ایم.

احسانی تصریح کرد:همه این موارد باید در حوزه توسعه پایدار مصوب شود تا قابلیت اجرا داشته باشد.

*با تمام توان در خدمت رسانه ها هستیم

در ادامه این جلسه علی یونسی – معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران- نیز به سوالات مطرح شده پاسخ گفت.

وی با بیان اینکه در حوره مسایل انتصابی از شهرستان ها آغاز کردیم افزود:در این راستا از مشورت اکثر نمایندگان و ذی نفوذان استفاده کردیم و پس از انتصابات نیز امیدواریم نمایندگانی از همه جناح ها و شهرستان ها را دعوت کنیم و از نظرات آنها هم استفاده کنیم.

یونسی ابرازداشت: تلاش کردیم در امر انتصابات از مشورت و راهنمایی همه ائمه جمعه فعلی و ائمه جمعه ماقبل از آنها نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که باید از همه ظرفیت های استان برای توسعه و پیشرفت استفاده کنیم افزود: آنچه که ما می فهمیم و توانایی داریم این است که عمر مسئولیت اندک است و باید تلاش کنیم تا از همه ظرفیت ها برای اعتلای نظام اسلامی استفاده کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران ابراز داشت:بالاخره باید قبول کنیم که بالاترین میزان اختلاس در دولت قبل رقم خورد و با هزینه های هنگفت درآمدهای نفتی آن دوران ما اکنون میراث دار بیش از میلیاردتومان بدهی دولت قبل هستیم در حالی که مکرر دولت قبل اعلام کرده بود که زمانی دولت را تحویل می دهیم که هیچ بدهی بر دوش دولت جدید نگذاریم.

وی با بیان اینکه همه شما عناصر دلسوز نظام هستید و باید تلاش کرد تا با هم تعامل و همدلی داشته باشیم افزود:هیچ راهی نداریم جز اینکه در راه توسعه استان با هم باشیم .

یونسی با بیان اینکه باید مشکلات استان را احصا کرد و برایش راه حل ارائه نمود گفت:اگر ما درست عمل کنیم آیندگان به ما احسنت خواهند گفت.

وی با تاکید بر اینکه هیچ وابستگی و دلبستگی به ماندن در مسئولیت ندارم افزود:در برخی زمینه ها شیوه عمل درست نیست و باید اصلاح شود و ما هم در این راستا با تمام توان در خدمت رسانه ها هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران به عزل و نصب بیش از 70 درصد فرمانداران و بخشداران استان اشاره کرد و گفت:ضعف و اشکال در کار ما وجود دارد اما مطلق نگر نیستیم به همین دلیل تلاش ما بر این است تا عزیزانی که می توانند خود را با شعارهای دولت همراه سازند در کار بمانند.

وی به حفظ احترام و حرمت شخصیت افراد مسئول در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: اعتقاد داریم که باید حرمت شخصیت افراد حفظ شود به همین دلیل در برخی موارد صحبت هایی با برخی از مسئولان دولت قبل شده است که گاهی بنا بر دلایلی که عنوان می کنند درخواست مهلت کرده اند.

یونسی به مشکلات واحدهای کارگری استان نیز اشاره کرد و گفت:در استان تنها سه واحد کارگری دارای مشکل هستند که در حال رایزنی هستیم تا مشکل این واحد ها مرتفع شود.

وی به معوقات 32 ساله کارگان چیت سازی بهشهر اشاره کرد و گفت:جلسات مکرر با حضور جناب استاندار برگزار شده است و که حدود 80 درصد مطالبات این کارخانه حل شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت:در استان در حوزه کارگری مشکل امنیتی نداریم اما مشکل اشتغال بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در حوزه تقسیمات کشوری نیز بسیاری از مراکز و فرمانداری ها درخواست بخش ها و شهرهای جدید نموده اند که در حال بررسی موضوع هستیم.

یونسی شایعات در خصوص حضور داعش در بخش هایی از شهرستان های استان مازندران را رد کرد و گفت: این شایعات صحت ندارد و هیچ مشکل ضد امنیتی در استان وجود ندارد.

وی به رویکرد جدید طرح سالمسازی دریا هم اشاره کرد و گفت:با پرداخت حقوق ناجیان غریق در سالهای 91 و 92 کار به خوبی در حال پیگیری است به گونه ای که طبق آخرین آمار تاکنون تنها 14 نفر غرق شده در سواحل دریای مازندران در استان داشته ایم در حالی که این آمار تا پایان تیرماه سال قبل در حدود 85 نفر بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران از بودجه 26 میلیارد تومانی برای امور عمرانی سواحل سه استان شمالی خبر داد و گفت:اگر ردیف این بودجه ها تداوم داشته باشد شاهد اجرای طرح های زیبا و تحول چشمگیری در سواحل خواهیم بود.

*چیزی برای پنهان کردن نداریم

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران-در این هم اندیشی با بیان اینکه در طول این مدت به شدت درگیر جلسات متعدد در بخش های اجرایی بوده ایم افزود: این به این معنا نبود که از ارتباط با خبرنگاران غافل باشیم چرا که در جلسات مختلف شورای اداری،توسعه و دیگر جلسات استانداری بسیاری از خبرنگاران حضور داشتند.

وی با بیان اینکه چیزی برای پنهان کردن نداریم افزود:هر چه داریم در اختیار رسانه ها قرار می دهیم و اعتقاد داریم که برای توسعه استان لازم و ملزوم هم هستیم .

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران ابراز داشت:اقدامات مدیران و رسانه ها باید با همکاری و یکرنگی موجب ایجاد آرامش و آسایش هموطنان شود .

وی به اقدامات اجرایی شش ماهه اول تصدی گری پست استانداری مازندران اشاره و تصریح کرد: بنده و تیم مدیریتی استان با سابقه بالا برنامه محوری را در دستور کار خود قرار دادیم اما حادثه های کم نظیر بارش برف ، یخ زدگی و سیل اخیر در تاریخ کشور ما کم نظیر بوده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه بر اساس آمار بارش ها و شیوه بارش در استان ما بر اساس معیارهای بین المللی نباید دچار مشکل در این خصوص شویم افزود: متاسفانه مشکل ما به دلیل عدم مدیریت در مهار این آب هاست اما با ارایه طرح جامع پیش گیری از سیلاب که در هیات دولت نیز مصوب شده است سامان دهی آب های سطحی انجام خواهد شد.

وی به لزوم وحدت و همدلی در استان تاکید کرد و ابراز داشت:اگر با هم همدل و همراه باشیم می توانیم تحول آفرین باشیم و باید به عنوان محور حرکت توسعه استان باشیم نه اینکه به خاطر مسایل جزیی حاشیه ساز شویم.

فلاح جلودار بخش بعدی سخنان خود را بعد از مراسم نماز و افطار دنبال کرد و اظهار داشت: حاضرم به همه سخنان شما پاسخ دهم چرا که برای من خط و جناح مهم نیست بلکه معتقدم باید با همه رسانه ها ارتباط داشت.

وی با بیان اینکه برخی از دوستان ارتباط ضعیف ما با رسانه ها را عنوان کردند، افزود:بنده در بخش اول توضیح دادم و امروز دیگر حضور ما در سایت ها و فضای مجازی بسیاری از مشکلات را حل می کند و نباید توقع داشت که اینکار تنها به صورت چهره به چهره انجام پذیرد.

استاندار مازندران در خصوص مشکلات معیشتی خبرنگاران نیزابراز داشت:رسانه ها بین خود تشکلی تشکیل دهند مثلا تشکل رسانه های مکتوب و یا تشکل رسانه های مجازی که ما بتوانیم کارهای اقتصادی خاصی برای شان تعریف کنیم تا جایگاه معیشتی آن ها نیز بهبود یابد.

وی در خصوص واگذاری پروژه های مختلف استان به بخش دانشگاهی نیز گفت:آمادگی کامل از طرف ما وجود دارد تا این پروژه به دانشگاهیان عزیز واگذار شود چرا که معتقدیم دانشگاه باید به عنوان یکی از ارکان اصلی مشارکت با دستگاه اجرایی باشد.

نماینده دولت تدبیر و امید در مازندران به اشراف کامل مدیریت ارشد استان از وضع صنایع و کارخانه های استان اشاره کرد و گفت:این گونه نیست که ما بیکار نشسته باشیم بلکه از معدود استان هایی هستیم که با حضور مدیران و مدیرعاملان بانک ها از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای تولیدی قرار گرفته ایم .

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که بسیاری از بانک ها سود بالایی برای استمهال دریافت می کنند افزود: لایحه ای که دولت تنظیم کرده و تقدیم مجلس محترم شده است اگر جزییاتش تصویب شود این مشکلات برطرف خواهد شد چرا که در یکی از بندها قانونگذار تاکید می کند که در زمان استمهال فرجه به سرمایه گذار داده شود و سودی برای این مدت دریافت نشود.

فلاح جلودار تصریح کرد: هر واحد صنعتی که به نوعی فعال است و بدهکاری بانکی دارد و تقاضای استمهال بانکی دارد ما حاضریم مشکلش را حل کنیم چرا که اعتقاد داریم برای عبور از بحران باید وضعیت موجود را حفظ کرد.

وی به مشکل اصلی موجود در استان اشاره کرد و ابراز داشت:متاسفانه امروز اشتغال دغدغه اصلی کشور و استان ما است و رکود تورمی موجود در جامعه جز با سرمایه گذاری قابل حل نمی باشد.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات کشاورزی موجود در استان نیز اشاره کرد و گفت:مهم ترین موضوع در کشاورزی دفع و مهار آبهای سطحی است و یکی از کارهایی که ما به جد پیگیر آن هستیم اتمام طرح های نیمه تمام در سال جاری می باشد.

مقام عالی دولت در استان مازندران به اتمام 50 پروژه های کوچک استان در سال جاری خبر داد و گفت:کارهای زیر ساختی را باید دولت برنامه ریزی و پیگیری کند اما در بخش های دیگر می توان از سرمایه بخش خصوصی استفاده کرد.

وی به بحض سامان دهی اراضی شمال کشور نیز اشاره کرد و گفت:50 هزار هکتار از این اراضی در دستور کار دولت است و اگر اینکار انجام شود تحولی در بخش کشاورزی استان رخ خواهد داد، چرا که در طی یک سال کشاورز قادر به انجام سه کشت در زمین زراعی خواهد بود و این اقتصاد و معیشت کشاورزان را متحول خواهد کرد.

فلاح به 440 کیلومتر نوار ساحلی در استان مازندران هم اشاره کرد و گفت: در طول این نوار ساحلی حتی یک اسکله ساحلی نداریم در حالی که می توان تمام این نوار مرزی ساحلی را با اینکار آباد کرد و تحولی در بخش گردشگری بوجود آوریم.

وی ادامه داد:در این مورد رویاپردازی نمی کنیم و شعار هم نمی دهیم البته باید پذیرفت که برای اجرایی شدن طرح ها ابتدا باید به لحاظ تئوری نظریه ها اراده شود و سپس مباحث اجرایی و اعتبارات آن نیز تامین گردد چرا که بدون یک طرح خوب عملا اجرا و شکل گیری پروژه غیر ممکن خواهد بود.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران به توانمندی بالای استان در بحث انرژی نیز اشاره کرد و گفت:مازندران در این زمینه طعنه به استان های همجوار خود زده است و می تواند مرکز بین المللی تجارت نفت باشد.

استاندار مازندران از حضور قریب الوقوع ریئس جمهور در استان مازندران خبر داد و ابراز داشت: چند کار مهم باید در دستور کار قرار گیرد تا بدانیم که در زمان حضور ایشان قرار است چه کارهایی را با چه اولویتی پیگیری نماییم.

وی با بیان اینکه ما خادمان شما در استان مازندران بیکار نیستیم و شب و روزمان را گذاشته ایم تا با توجه به تجربه و روابطمان از تمام راه ها جهت پیشرفت و آبادانی استان استفاده کنیم.

فلاح جلودار ادامه داد:باید تلاش کنیم تا با برگزاری جلسات مشترک مشکلات مان را حل کنیم چرا که ما انسان های نازک نارنجی تازه به دوران رسیده نیستیم و در طول عمر مدیریتی خود مسئولیت های سنگین داشته ایم.

وی اظهار داشت:انتقاد سازنده به جاست و همانطوری که نقد می کنید و ما را به چالش می کشانید تا مشکلات تنگتایی استان را به نحو مطلوب مرتفع کنیم اما بدانید مجموعه مدیریت استان هم نیازمند حمایت های معنوی رسانه ها است.