چهارشنبه 15 مرداد 1393-16:16

در جلسه شورای اداری قائم شهر مطرح شد:

جلسه با سرمایه گذار/ نساجی احیا می شود؟

جلساتی با سرمایه گذار نساجی مازندران برگزار و قرار شد نیروگاهی کنار کارخانه ایجاد شود/در مورد پارک تلار با 6 سرمایه گذار صحبت شد ولی هیچ یک از آن ها توانایی لازم برای انجام کار را نداشتند.


 

مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، رضاشریعتی: پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه که با حضور خیران پور معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری مازندران، آجدانی مدیر کل آموزش و پژوهش، علوی مدیر کل اداری مالی استانداری برگزار شد، فرماندار قائمشهر گفت: این شهرستان با 330 هزار نفر جمعیت بر اساس تقسیمات کشوری بعد از تهران بیشترین تراکم جمعیت را دارد که این برای ما فرصت نیست.

وی افزود: باید با سرعت بخشیدن به بخشداری های جدید التاسیس در جهت ایجاد فرصت قدم برداشت.

مهدی محمدی با اشاره به وظیفه ارائه خدمت و رضایت شهروندان که از وظایف مدیران است، عملکرد مدیران شهرستان را قابل قبول دانست و اظهار داشت: ما به مدیران شهرستانی در این حوزه نمره خوبی می دهیم.

وی با بیان اینکه عمده ترین مشکل حال حاضر شهرستان قائمشهر ایجاد اشتغال است، تاکید کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در کارخانه نساجی، امیدواریم تا آخر هفته آینده خط تولید رنگرزی این کارخانه شروع به کار کند تا بتوانیم تعداد 330 نفر کارگری را که در این کارخانه کار می کنند، افزایش دهیم.

فرماندار قائمشهر با اشاره بر اقدامات صورت گرفته در این راستا گفت: جلسه ابتدایی با سرمایه گذار این کارخانه برگزار شد و در آن جلسه شهردار قائمشهر توافق نامه ابتدایی را با این سرمایه گذار امضا کرد.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته با این سرمایه گذار که برای توافق نهایی برگزار شد، قرار شد نیروگاهی کنار کارخانه ایجاد شود.

این مسئول با اشاره به بحث گردشگری و گذری بودن شهرستان قائمشهر اظهار داشت: در مورد پارک تلار هم با 6 سرمایه گذار صحبت کردیم، ولی هیچ یک از آن ها توانایی لازم برای انجام کار را نداشتند.

محمدی در انتهای این جلسه از مدیران استانی خواست درجه فرمانداری شهرستان قائمشهر از دو به یک ارتقا پیدا کند تا با انتصاب دو معاون، خواست مردم بهتر وسریع تر پیگیری شود.

* پروژه های محرک توسعه استان شناسایی شود

 معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری مازندران در این جلسه با بیان اینکه در سطح شهرستان به غیر از نمایندگان، امام جمعه و مدیرانی که در این جلسه حضور دارند، مسئولیتی متوجه کسی نیست اظهار داشت: ما باید ببینیم چرا وبه چه دلیل علی رغم همه تلاش ها، شاهد نقصان و کاستی هایی هستیم؟

وی مهم ترین اقدام یک مدیر را برنامه ریزی، اجرا و نظارت وکنترل خوب دانست وگفت :این سه مهم مکمل هم هستند و نباید این باشد که برنامه ریزی خوب، انجام خوب نداشته باشد یا یک پروژه را انجام بدهیم وبه آن تداوم ندهیم.

این مسئول ضعف در پیگیری ها، نبود ارتباط با دستگاه های سازمانی و وزارت خانه را از دیگر ضعف های یک مدیر دانست واظهار داشت: مدیر باید قانون بودجه کشور را بشناسد و مطالعه کند، از طرفی هم با فرمانداری و هم با دستگاه سازمانی وتشکیلاتی خود تعامل داشته باشد و ظرفیت های موجود را بشناسد.

خیران پور از مدیران شهرستان خواست تا پروژه های محرک توسعه استان را شناسایی کنند و ادامه داد: ما مستقیم وغیر مسقیم منتخب مردم هستیم و وظیفه داریم تا با نگاه گره گشایانه واستفاده از راهکارهای کوتاه برای رضایت مردم قدم برداریم.