پنجشنبه 23 مرداد 1393-8:51

سید هادی حسینی:

يقه وزیر را نگيريد، نمي آيد/یک شب را هم در ویلای اجت نبودم!

در گفت و گو با نماینده قائم شهر مطرح شد: بنده گردن خود را التزام مي دهم اگر در صد سال گذشته يك درخت در اين منطقه تخريب شده باشد/100 متر زمين اين روستا را خانم بنده دوباره از همان افراد خاص با مزايده خريده است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر+ محمداسماعیل بخشی سورکی: یکی دیگر از مجموعه مصاحبه های ما با مسئولانی که از غرفه مازندنومه در نمایشگاه مطبوعات و رسانه های مجازی بازدید کردند، پیش روی شماست. این سلسله گفت و گوها را به تدریج انتشار می دهیم و این بار سيد هادي حسيني-نماينده مردم جويبار، سيمرغ، قائمشهر و سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي- به پرسش های ما پاسخ داد.

مازندنومه:اخيرا شاهد تخريب ساخت و سازهاي غير مجاز در منطقه سوادكوه بوديم كه ظاهرا با اعتراض شما روبرو بوده است. البته ما گزارشی را در این باره انتشار دادیم که بر روند قانونی اتفاق اخیر تاکید شده بود.نظر شما چیست؟

حسيني: خانه هاي تخريب شده در داخل بافت محل و روستا است. البته مسئولان روستا و بنياد مسكن در حال رايزني براي تعيين محدوده حريم روستا هستند. آمدند منزل يك آزاده ،جانباز و پيرمردي را تخريب كردند كه پسر اين پيرمرد يكي از بزرگترين جراحان مغز و اعصاب كشور است اما اين پيرمرد همين يك ساختمان را داشت. كدام يك از اين افراد جنگل خوار بوده اند؟ بنده گردن خود را التزام مي دهم اگر در صد سال گذشته يك درخت در اين منطقه تخريب شده باشد.

در حال حاضر پنج هزار پرونده در خصوص ساخت و سازهاي غيرمجاز و زمين خواري در دادگاه وجود دارد. اينها دروغ مي گويند كه به دليل زمين خواري اين كار را كرده اند. شما برويد ببينيد بين جاده ساري-قائمشهر 20 هكتار زمين را محصور كرده و دورش را ديوار كرده اند. اين كار چگونه انجام شده است و به چه كسي مجوز داده اند؟ همين الان برويد ببينيد كه زمين خوار چه كسي است؟

مازندنومه: در خصوص روستاي اجت در اطراف ورسک حرف و حديث هاي بسياري مطرح شده است. ما هم چند ماه پیش به این مساله ورود پیدا کرده و دو گزارش مفصل را انتشار دادیم که باعث برخی پیگیری ها هم شد. اينكه اين روستا ساختگي است و كد آبادي اين روستا در سرشماري اخير گرفته شده است و خيلي از مسايل ديگر.

حسيني: روستاي اجت يك روستاي قديمي و با هزار سال قدمت است. حرف هاي من را باور نداريد برويد و قبرستان اين روستا را ببينيد كه قبرهاي 300 سال قبل در آن وجود دارد. اين روستا گورستان دارد و نشان مي دهد كه مردم در اين منطقه ساكن بوده اند. روستاي بزميلش بالاي روستاي اجت قرار دارد. پس وجود اين روستا نشان مي دهد بالاتر از اين منطقه هم روستا است. اين روستا شناسنامه روستايي دارد و انتخابات شورا در آن برگزار شده است.

مازندنومه:مي گويند تعمدا انتخابات برگزار كرده اند كه بسازند؟ صوری بوده انتخابات؟

حسيني:چطور در روستاي معدن در زيرآب به حد نصاب نرسيد، انتخابات در آن روستا برگزار نشد؟ يعني وقتي دولت اين قدر هوشيار است كه در روستاي معدن به دليل به حد نصاب نرسيدن جمعيت، انتخاب برگزار نمي كند آن وقت بيايد در روستاي اجت كه به قول آقايان اصلا ثبت نشده است و ساختگي است، انتخابات برگزار كند؟!

مازندنومه: مي گويند درخت های راش را قطع كرده اند و ساختمان ساخته اند؟

حسيني:در محيط روستا آثاري از درخت 20 سال پيش حتي وجود ندارد، شما حتي عكسي نمي توانيد در اين مورد پيدا كنيد. اين حرف دروغ است.اين درخت ها داخل حريم روستا نيست، خارج از حريم روستا است. تمام سوادكوه يا توسكاستان است يا راشستان، یا نمدارستان یا.... اين روستا حتي برق نداشت من نماينده برق به آنجا بردم.

* شما هم آن جا ویلا دارید؟ می گویند چون شما آن جا ویلا دارید امکانات به اجت رفته است؟

حسینی: بله، البته ارث پدري خانم بنده بوده است.100 متر زمين اين روستا را خانم بنده دوباره از همان افراد خاص با مزايده خريده است. الان هم عرض مي كنم، گاز را هم به آنجا خواهم برد اما مردم بدانند من حسيني يك شب آنجا نرفته ام.

مازندنومه: بحث را عوض کنیم، لايحه حمايتي دولت قرار است به مجلس داده شود.شما از مفاد آن اطلاعي داريد؟ به نظر شما اين بسته حمايتي مي تواند در كاهش ركود،افزايش توليد و بهبود اوضاع معيشتي مردم تاثيرگذار باشد؟

حسيني:هماهنگي هايي قبل از تنظيم اين لايحه با نمايندگان مجلس صورت گرفته است و ظرفيت هاي خوبي در آن ديده شده است،منتها چكش كاري آن باقي مانده است كه اميدواريم زودتر به مجلس داده شود تا بررسي شود.

مازندنومه:در طول يكسالي كه از عمر دولت يازدهم مي گذرد شاهديم كه جمع معدودي از نمايندگان مدام دولت و وزرا را به چالش مي كشند و سوال و استيضاح را مطرح مي كنند، فكر نمي كنيد اين افراد به علت ناكام ماندن در انتخابات 24 خرداد در راستاي تضعيف دولت و به كرسي نشاندن حرف خود در حال تلاش هستند؟

حسيني: استراتژي نمايندگان مجلس؛ نامه، جلسه، تذكر، سوال، تحقيق و تفحص و استيضاح است كه يك نماينده تمام اين اهرم ها را براي نظارت در اختيار دارد. فرقي نمي كند دولت چه دولتي باشد.

در قانون آمده است همانطور كه ما به وزير راي اعتماد مي دهيم ، اگر كاستي ببينيم مي توانيم استيضاح كنيم. در تعامل بين نهادها و دستگاه هاي اجرايي بايد همه اين اهرم ها را با هم داشته باشيم. خب شما ببينيد ما پرباران ترين استان كشور هستيم اما تنها سه درصد آبها را مهار كرده ايم .پرباران ترين استان كشور مشكل آب شرب دارد. خب حالا نبايد استيضاح وزير نيرو را امضا كرد؟ بنده با قاطعيت اينكار را انجام خواهم داد و پيگير هم خواهم بود.

وقتي آب چشمه روزيه ما را به سرچشمه تالار سمنان مي دهند، من نبايد از وزير شكايت كنم؟ تب اينكه عده اي مي گويند با اينكار دولت را زير سوال مي برند شما را نگيرد. بحث همين ساخت و سازهاي غير مجاز را سه سال پيش تذكر داديم. چه كار كنيم؟ خب بايد تذكر دهيم بايد استيضاح كنيم. يقه او را نگيريد، نمي آيد.

سه سال است سد كسليان را رها كردند و تازه مي گويند كه ما مي خواهيم برويم ماده 215 آن را بگيريم. ما به عنوان نمايندگان مجلس تنها 5 تا 10 درصد مي توانيم تغيير ايجاد كتيم و اين نمايندگان دولت در استان ها هستند كه بايد پروژه ها را پيشنهاد دهند و ما بتوانيم دفاع كنيم ، وگرنه اينكه در روز توزيع بودجه با ما تماس بگيرند و بگويند كه بودجه ما را زياد كنيد كاري از پيش نخواهد رفت.