جمعه 24 مرداد 1393-12:39

پایان جشنواره تئاتر مازندران

«به لی لی پوت خوش آمدید» جایزه ها را درو کرد

گزارش+عکس از مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مازندران


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: بیست و ششمین جشنواره تئاتر مازندران 22 و 23 مردادماه در ساری برگزار شد.

20 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که داوران از میان این آثار، چهار اثر را به عنوان آثار برتر جشنواره برگزیدند و نمایش «به لی لی پوت خوش آمدید» به جشنواره منطقه ای سوره ماه راه یافت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در این مراسم، اظهار داشت: خداوند بعد از خلقت انسان، گوهر عقل و علم را آفرید.

علیرضا یونسی با بیان اینکه از گوهر عقل، حسن و زیبایی آفریده شد، افزود: زبان فطرت انسان‌ها، زبان واحد زیباشناختی است.

این مسئول با اشاره به اینکه همه انسان‌های عالم، حق‌پرست هستند، ادامه داد: انسان‌های حق‌طلب، به هنرمندی در حوزه‌های مختلف توجه دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: هنر تجلی روح و بازتاب جان پاک انسان‌ها است و هرچه جان‌پاک‌تر و آسمانی‌تر باشد، حقیقت به خوبی تجلی می‌کند.

*به اثر برتر جشنواره کمک نقدی شود

علیرضا غنچی از داوران بیست و ششمین جشنواره تئاتر مازندران، نفرات برگزیده در بخش طراحی لباس، طراحی صحنه، بازیگری نقش زن، بازیگری نقش مرد، بازیگری گروهی و کارگردانی را معرفی کرد.

غنچی از معاون سیاسی استاندار مازندران درخواست کرد به اثر برگزیده این جشنواره که به جشنواره منطقه‌ای سوره ماه راه می‌یابد پنج میلیون تومان کمک نقدی شود.

وی گفت: ندا منصورکیایی مقام برتر طراحی لباس را به خاطر طراحی لباس نمایش "رازها و دروغ‌ها" و علی‌رضا هنروری مقام برتر طراحی صحنه را به خاطر نمایش "وضعیت پایانی" به خود اختصاص دادند.

غنچی با اشاره به اینکه پگاه حسین‌زاده بازیگر نمایش «وضعیت پایانی» و مینو طوسی بازیگر نمایش «به لی‌لی‌پوت خوش آمدید» به صورت مشترک مقام سوم بازیگری زن را به دست آوردند، اظهار داشت: ندا منصورکیایی و مریم میراب‌زاده هم به صورت مشترک به ترتیب به خاطر بازی در نمایش «وضعیت پایانی» و «به لی‌لی‌پوت خوش آمدید» مقام دوم بازیگری زن را کسب کردند و سحر مشرفی هم به خاطر بازی در نمایش «به لی‌لی‌پوت خوش آمدید» مقام نخست بازیگری نقش زن را از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه علی لاریمی، مسعود مصطفی‌تبار، سیاوش راستگو و محمدرضا سجادی مقام بازیگری گروهی را به خاطر بازی در نمایش «به لی‌لی‌پوت خوش آمدید» به خود اختصاص دادند، گفت: آرمان سلطان‌زاده به خاطر بازی در نمایش «22گرم» و نعیم صالحی بازیگر نمایش «وضعیت پایانی» به صورت مشترک، مقام سوم بازیگری مرد را به دست آوردند.

داور بیست و ششمین جشنواره تئاتر مازندران با اشاره به اینکه نعیم صالحی بازیگر نمایش «وضعیت پایانی» و منصور خاکساری بازیگر نمایش «رازها و دروغ‌ها» و «وضعیت پایانی» به صورت مشترک، مقام دوم بازیگری مرد را کسب کردند، یادآور شد: حسن میرزایی هم به خاطر بازی در نمایش «به لی‌لی‌پوت خوش آمدید» مقام نخست بازیگری نقش مرد را به دست آورد.

در این مراسم از داوران مرحله انتخاب به ترتیب محبوبه ارمیانی، ابراهیم عمادی، مهدی روحی، فراز فلاح‌نژاد و صفرعلی ایمانی و همچنین داوران مرحله نهایی به ترتیب حسین فرخی، علیرضا غنچی، علی عابدی و مهرداد ابروان و داور بخش جنبی میثم زندی تقدیر به عمل آمد.

رحیم ناظریان به عنوان کارشناس و امیرحسین فلاحت‌پیشه و فرشاد محمودجانلو به عنوان منتقد و تنها گریمور جشنواره حسین باغبان هم مورد تجلیل قرار گرفتند.