سه شنبه 28 مرداد 1393-20:14

امام جمعه میاندورود:

كجا در جنگ جفتك بازي و رقص و آواز بود؟

حجت الاسلام سيد مجتبي رسولي جويباري در دیدار با آزادگان میاندورود مطرح کرد: كجا در جنگ مطرب بوده است كه آقايان برده اند و اين ها را در بازداشتگاه شما نشان داده اند/مسخره بازي، جفتك بازي و مطرب بازي در جنگ نبود.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سيد مجتبي رسولي جويباري درجمع فرماندار و آزادگان شهرستان مياندورود با تبريك سالروز بازگشت آزادگان سرفراز به ميهن اسلامي اظهار داشت: آزادگان افتخار انقلاب و اسلام هستند.

وي با بيان اينكه اسارت در زندان هاي بعثي ها بسيار دشوار بوده است افزود: موقعيت آزادگان بالاترين جايگاه است چرا كه شما هم جانباز،هم ايثارگر و رزمنده هستيد.

امام جمعه مياندورود جانبازان را شهداي زنده جنگ دانست و ابراز داشت: جانباز كسي است كه يادگاري از جنگ و دفاع مقدس با خود داشته باشد و اين مايه افتخار است.

وي لازمه رسيدن به مقام جانبازي را شايستگي افراد عنوان كرد و گفت: رنج هاي زندان سخت تر و دردناك تر از تير و تركش هاي جبهه بوده است.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه درك آزادگان و جانبازان نيازمند درك عميق و دقيق است افزود: اگر مسئولان و مردم قدر اين عزيزان را ندانند قطعا گرفتار خواهند شد.

وي ادامه داد: آزادگان و جانبازان توقعي از انقلاب و مسئولان ندارند اما اگر مسئولان قدر اين همه مجاهدت و فداكاري را ندانند قطعا فرداي قيامت بايد پاسخگو باشند.

خطيب جمعه سورك با بيان اينكه قطعا درك اينكه فردي 1200 روز در زندان دشمن اسير بوده است از عهده انسان خارج است افزود: گاهي در پيچ و خم هاي زندگي ، كوتاهي نسبت به اين عزيزان شكل خواهد گرفت اما بنده عرض مي كنم كه بنده نيازمند مشاوره شما عزيزان هستم و با كمال افتخار از اين امر استقبال خواهم كرد.

*كجا در جنگ جفتك بازي و رقص و آواز بوده است؟

حجت الاسلام رسولي اظهار داشت:آزادگان سرمايه هاي اين نظام هستند و سرمايه اگر راكد باشد ارزش خود را از دست مي دهد لذا لازم است سرمايه در حال كار و ارزش آفريني باشد.

وي ادامه داد: شما اطلاعات و رهنمودهاي زيادي در ذهن و سينه داريد و ما چه بخواهيم چه نخواهيم نسل مان عوض خواهد شد و نياز است تا اين اسرار مكتوب شود و محفوظ بماند.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه فيلمي ساخته مي شود و در آن با تمسخر و به كار گيري تمبك صحنه هايي را ايجاد مي كنند افزود: اين فيلم بهترين فيلم سال كشور نيز مي شود، اما واقعا جاي غصه دارد چرا كه بنده جنگ را ديدم و شما را مي شناسم.

وي ادامه داد: كجا در جنگ جفتك بازي و رقص و آواز بوده است؟ كجا در جنگ مطرب بوده است كه آقايان برده اند و اين ها را در بازداشتگاه شما نشان داده اند، خب اگر شما خاطرات را نقل نكنيد جوان از كجا بداند در اسارت چه خبر بوده است؟جوان ما اين صحنه ها را مي بيند و فكر مي كند كه اگر زندان اين بوده است خب پس خيلي خوب بوده است، تمبك كه بوده،رقص و آواز كه بوده،سيگار هم كه بوده خب اگر زندان اين است كه چيز خوبي است.

خطيب جمعه سورك افزود: ما در جنگ از اين صحنه ها نديديم، بازي مي كرديم اما مسخره بازي در جنگ وجود نداشت،جفتك بازي و مطرب بازي در جنگ نبوده است،اينها چيزهايي است كه بايد از زبان شما نقل و به آينده منتقل شود.

وي ابراز داشت:بنده بارها به بنياد شهيد گفته ام كه يك ركوردر يا يك ضبط در اختيار عزيزان جانباز و آزاده قرار دهيد تا هر وقت كه خاطره اي به ذهنش آمد آن را ضبط كند و بيان كند كه البته اين، تنها خاطره است و درواقع هر كدامش يك درس دانشگاهي است.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه ما همين الان كه زنده هستيم غصه مي خوريم كه آقاي فيلم نامه نويس و كارگردان ما چيزهايي را براي خنداندن مردم درست مي كند افزود:نياز است تا شما خاطرات خود را بنويسيد و ضبط كنيد تا نسل آينده بداند جنگ و اسارت چگونه بوده است.

*تمام ارزش هاي ما متعلق به حضرت امام(ره) است

ارسطو قادري-فرماندار مياندورود-هم در اين مراسم با تبريك اين روز اظهار داشت: هر زمان كه اسوه صبر و مقاومت مطرح مي شود انگشت اشاره ما به سمت آزادگان عزيزاست.

وي با بيان اينكه تمامي اين ارزش ها متعلق به حضرت امام(ره) است افزود:در اين مسير نگاه نافذ امام(ره) به سوي مردم بوده است و ما امروز به عنوان مسئولان اين شهرستان به آزادگان عزيز افتخار مي كنيم.

قادري با اشاره به اينكه بنده و شما به نوعي آسيب ديده جنگ هستيم افزود: بايد پيوند ما با روحانيت و ائمه جمعه بيشتر شود چرا كه تكيه ما به روحانيت بوده است.

در ادامه اين جلسه آزادگان و ايثارگران درد دل ها و مشكلات خود را بيان كردند.