دوشنبه 3 شهريور 1393-1:41

انتشار آلبوم جدید شعر و موسیقی مازندران

روجا به شماره 2 رسید

در آلبوم روجا2 که به کوشش مرکز پژوهش های فرهنگخانه ساری منتشر شد، شعرهای نیما یوشیج به زبان مازندرانی( تبری) توسط شاعر بومی سرای آمل علی اکبر مهجوریان نماری، خوانش می شود


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، حسین برزگر ولیکچالی: در مراسمی با حضور جمعی از استادان فرهنگ، ادب و موسیقی مازندرانی، آلبوم«روجا2» رونمایی شد.

 در این آلبوم که به کوشش مرکز پژوهش های فرهنگخانه ساری منتشر شد، شعرهای نیما یوشیج به زبان مازندرانی( تبری) توسط شاعر بومی سرای آمل علی اکبر مهجوریان نماری، خوانش می شود.

آهنگسازی قطعات آوازی و تصنیف این مجموعه را احمد محسن پور قادیکلایی بر عهده دارد.

در آیین رونمایی از آلبوم روجا 2 اسدالله عمادی -از شعرا و داستان نویسان بومی مازندران- نقش و اثر گذاری نیما یوشیج را در اشاعه و تحکیم فرهنگ و ادب مازندرانی، مهم دانست.

در ادامه گروه شواش به سرپرستی و  آهنگسازی احمد محسن پور قادیکلائی، قطعاتی از گوشه ها و تصنیف های مازندرانی را اجرا کرد.

در این برنامه ارسلان طیبی (لـله وا) جمشید نیکوزاد(دایره دف، دِسَرکوتن) پرویز عبدالهی ولیک چالی(سرنا، نقاره، غرنه) مسلم فهیمی(دوتار) محمد ابراهیم عالمی(آواز) و سیما شکرانی( همخوان) همکاری کردند.

محمود(وهمن) جوادیان کوتنایی، شاعر بومی سرا و پژوهشگر فرهنگ خانه، شعری تحت عنوان«محاق در ماه» را برای حاضرین خواند.

پایان بخش برنامه توضیحاتی درباره آلبوم بود که جهانگیر نصری اشرفی ارائه کرد.

او گفت: آلبوم روجا2 برگرفته از اشعار نیما یوشیج به زبان مازندرانی(تبری) است که مجموعه اشعار پیشتر از سوی سیروس طاهباز و شراگیم یوشیج(پسر نیما) مورد بازبینی قرار گرفت.

* عکس این خبر به تصویر آلبوم روجا 1 اختصاص دارد.