چهارشنبه 5 شهريور 1393-14:32

انتقاد فرماندار از سنگ اندازان

محمدی: هر کس می خواهد از این نمد برای خودش کلاهی بسازد

فرماندار قائم شهر: انتظار داشتیم سوله کارخانه نساجی 10 میلیارد قیمت گذاری و حجم قابل توجهی از بدهی های کارگران نساجی با آن پرداخت شود، اما کارشناس قیمت آن را 5 میلیارد دانست که به نظرم همه واقعیت را ندید.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضاشریعتی: در چهارمین روز از هفته دولت، مراسم تجلیل از مدیران وکارکنان نمونه ادارات، صبح روز چهارشنبه، در سالن همایش های شهرداری قائم شهر برگزار شد.

در این مراسم آیت الله معلمی -امام جمعه شهرستان قائمشهر- با گرامی داشت این هفته، زحمات فرماندار قائم شهر را پیرامون حل معضل نساجی قائمشهر قابل تقدیر دانست وابراز امیدواری کرد این تلاش ها به سامان برسد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همان طور که انسان استعداد خوب عمل کردن را دارد استعداد بد عمل کردن را هم دارد، اظهار داشت: امیرالمومنین فرمود با آنان که خوب عمل می کنند وآنان که بد عمل می کنند یکسان رفتار نکن.

وی خدمتگزاری را یک فرصت دانست و افزود: اگر از فرصت ها درست استفاده کنیم، این فرصت ها همیشه ماندگار خواهد بود.

*انتقاد فرماندار از غایبان

مهدی محمدی -فرماندار قائم شهر- به عنوان دومین سخنران مراسم، ضمن گلایه از مدیران غایب، از مدیران حاضر قدردانی کرد و گفت:جای تعجب دارد مدیران در جلسه ای که برای خود آن هاست، حاضر نشده اند!

وی با بیان اینکه یکسال از عمر دولت تدبیر و امید و شش ماه از حضورش به عنوان فرماندار می گذرد، اظهار داشت: هفته دولت، فرصت مناسبی است تا به گزارش عملکرد یکسال گذشته بپردازیم.

این مسئول مهم ترین نکته شهرستان را جمع آوری چهارشنبه بازار دانست وگفت: آنچه روی داده حاصل تلاش اعضای شورای تامین، اعضای شورای شهر، شهردار وهمکاران ما است که پای کار حاضر شدند.

محمدی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته کسانی که در شهر خود موفق به انجام کاری نمی شدند، برای دست فروشی به قائم شهر می آمدند، ادامه داد: در ابتدا بیش از 300 دست فروش در قائم شهر شناسایی شدند که در طی سه مرحله توانستیم دست فروشان قائمشهری را پالایش کنیم.

فرماندار قائمشهر افزود: انتظار ما این است تا با همکاری شهردار یک محل مناسب جهت امرار معاش دست فروشان پیدا کنیم.

محمدی با اشاره به مشکلات کارخانه نساجی به اقدامات صورت گرفته طی چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت:از آنجا که کارگران نساجی سنوات 13 میلیاردی خود را طلبکار بودند، سوله کارخانه نساجی را که مالک گفته بود به دلیل نصب غیر اصولی دستگاه ها آن را نمی خواهد، مطالبه کردند.

وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم این سوله 10 میلیارد قیمت گذاری و حجم قابل توجهی از بدهی های کارگران نساجی با آن پرداخت شود، اما کارشناس قیمت آن را 5 میلیارد دانست که به نظرم همه واقعیت را ندید.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه 550 فقره شکایت کارگران طلبکار کارخانه در اداره کار و امور اجتماعی ثبت شد، به جلسه ای که در ماه مبارک رمضان پیرامون کارخانه نساجی گذاشته شد اشاره کرد و افزود: در آن جلسه مقرر شد تا بدهی کارگرانی را که بدهی شان تا سقف 5 میلیون تومان است، تسویه کنیم که با این روش 240 کارگر طلبکار تسویه حساب شدند.

محمدی با اشاره به اینکه زمانی که دستگاه های دولتی آمادگی جذب نیرو را ندارند، وظیفه ماست تا بستر لازم جهت حمایت از بخش خصوصی را فراهم کنیم، به هزینه های آورده شده توسط مالک نساجی و بدهی های این کارخانه اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمار ماه گذشته کارخانه ای که تا دیروز توان پرداخت نداشت، 100میلیون سود آوری داشته است.

وی ضمن انتقاد از سنگ اندازی های صورت گرفته گفت: به اعتقاد من هر کس می خواهد از این نمد برای خودش کلاهی بسازد.

فرماندار قائمشهر به باشگاه نساجی مازندران هم اشاره ای کرد و آنچه را روی داده، حاصل تلاش های جمعی دانست.

وی در خصوص پروژه های فرهنگی صورت گرفته در یکسال اخیر گفت: در قالب طرح سپاس با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگر تا قبل از ماه رمضان با 600 خانواده شهید و امور ایثارگر ملاقات شد که با احتساب دیدار های ماه مبارک رمضان این آمارها بیش تر خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم ، ضمن قدردانی از کارکنان ومدیران نمونه شهرستان، از سوی ادارات، شهرداری و شورای شهر وشهرستان قائم شهر و ارطه، فرماندار قائمشهر هم تجلیل شد.