پنجشنبه 6 شهريور 1393-15:50

نعمت زاده: با تعامل می توان کشور را پیش برد

صنعت تولید کاغذ کشور به بازنگری نیاز دارد/سازمان جنگل ها 24 میلیارد تومان به کارخانه چوب و کاغذ بدهی دارد/طرح تنفس جنگل، غیر کارشناسانه است.(گزارش+عکس از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارخانه چوب و کاغذ)


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، مینا محسن پور: محمدرضا نعمت زاده -وزیر صنعت معدن و تجارت- ظهر امروز پس از بازدید از کارخانه چوب و کاغذ مازندران در سالن اجتماعات هتل سالاردره ساری در جمع خبرنگاران افزود: ما باید در اینجا نئوپان و ام دی اف را نیز خودمان تولید کنیم و نباید چیزی را بسوزانیم و باید از این رویش طبیعت و نعمت های الهی به خوبی استفاده کنیم.

وزیر صنعت در ادامه خاطر نشان کرد: هرچقدر تولید را توسعه دهید، کار ثواب کرده اید، زیرا کشور نیاز به اشتغال و تولید ملی دارد.

  نعمت زاده با بیان اینکه صنعت دوستدار جنگل است، گفت باید از جنگل به خوبی نگهداری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در راستای حفاظت از جنگل مقادیر زیادی دام را از جنگل خارج کرده ایم که خود سبب رشد و زایش دانه گیاهان می شود

این مسئول همچنین افزود: هرچه بتوانیم طرح های درست جنگل داری را اجرا کنیم، موفق تر خواهیم بود.

نعمت زاده با اشاره به اینکه با استفاده از اصول علمی، امکان بهره برداری از جنگل و منابع موجود در خاک جنگل وجود دارد، گفت: با تعامل می توان کشور را پیش برد.

*صنعت تولید کاغذ کشور به بازنگری نیاز دارد

ابوالفضل روغنی -مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران- ظهر امروز در سالن اجتماعات هتل سالاردره ساری در جمع خبرنگاران گفت: صنعت تولید کاغذ کشور به بازنگری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در جهت تقویت و تحکیم نظام تولید باید در میزان تعرفه ها بازنگری شود، افزود: این در حالیست که تعرفه کنونی 4 درصد است و ما متقاضی افزایش آن به 10 درصد هستیم.

روغنی با اعلام اینکه بخش های دولتی یکی از مصرف کنندگان بزرگ کاغذ کشورند، گفت: آموزش و پرورش تنها 20 درصد نیازش به کاغذ را از ما تامین می کند، این در حالیست که این وزارت خانه ظرفیت خرید 50 هزار تن کاغذ را از صنایع چوب وکاغد مازندران دارد.

این مسئول در ادامه افزود: ماده 12 قانون ارزش افزوده از صنعت حمایت نمی کند و فقط حامی واردات است و ما از جناب وزیر خواستار حمایت و پیگیری این موضوع هستیم.

روغنی همچنین افزود: سازمان جنگل ها و منابع طبیعی کشور مبلغ 24 میلیارد تومان به این کارخانه بدهی دارد، ولی هنوز طی سالها این مبلغ را پرداخت نکرده است.

وی تصریح کرد: ما برای اینکه در نظر داریم قطب تولید کاغذ باشیم، به طرح های توسعه ای توجه زیادی داشته ایم و در راستای تحقق این طرح ها نیازمند حدودا 110 میلیون یورو اعتبار هستیم.

مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه طرح تنفس جنگل یک طرح غیر کارشناسانه است، گفت: از آقای وزیر تقاضا داریم که این موضوع را در هیئت دولت پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه صنایعی که نیاز به مواد اولیه چوبی دارند با خطر جدی روبرو هستند، افزود: با تامین ارز و منابع ریالی می توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.