شنبه 8 شهريور 1393-23:27

عکس و خبر

گردهمایی داروسازان بابلی برگزار شد

عکس های خبری مازندنومه/ 6 عکس از گردهمایی داروسازان بابلی به مناسبت روز داروسازی در تالار تخت جمشید


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، بابک ابهرزاد: گردهمایی داروسازان بابلی به مناسبت روز داروسازی، جمعه شب در تالار تخت جمشید برگزار شد.

در این گردهمایی علاوه بر علی اکبرناصری -نماینده بابل- هیئت مدیره پنج نفره -دکتر سید عبدالله صالحیان، دکتر سیف رضا شهابی، دکتر پرویز جعفری، دکتر ولی امام قلی زاده و دکتر نادر احمدنژاد- هم چنین دکتر قلی زاده پاشا- رئیس نظام پزشکی بابل- نیز حضور داشتند.

 دکتر سیف رضا شهابی -عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان کشور- در این مراسم در سخنانی از تاریخچه ی دارو و داروسازی در بابل و مازندران گفت و اظهار داشت: در دوره قاجار داروخانه ای وجود نداشت اما در بابل که آن زمان به نام بارفروش بود شخصی به نام میرزا یحیی عطار بود که دو پسر داشت به نام های محمد حسین و غلامحسین که محمد حسین پزشک شد و غلامحسین داروخانه تاسیس کرد.

وی افزود: در آن زمان داروهای روسی در عطاری ها استفاده می شد .

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان کشور ادامه داد: آلمانی ها که برای سرمایه گذاری در زمینه دارو وارد ایران شده بودند، 7-8 شهر را که در زمینه های مختلف برای سرمایه گذاری مناسب بود، انتخاب کردند که یکی از آنها بابل یا بارفروش بود که در آن زمان به نام داروخانه آلمانی ها معروف شد.

در ادامه برنامه دکتر جعفری -رئیس انجمن داروسازان بابل- در سخنانی از اهمیت این شغل صحبت کرد و ناصری -نماینده بابل- نیز از جامعه داروسازان خواست تا روشهای دینی و سیره ی امام علی را در شغل خود رعایت کنند.

این مسئول از پیگیری خود برای احیای فرودگاه احمدکلا نیز خبر داد .

در این مراسم دکترهای داروساز نمونه: دکتر حسین عسگری راد، دکتر مولود پریدل، دکتر فروزان اعتماد، دکتر فرامرز بشارت، دکتر محمد رضا آقاجانپور و دکتر محمد رضا باباجانی با لوحی قدردانی شدند.