چهارشنبه 12 شهريور 1393-7:59

فرماندار قائم شهر:

منتقدان بدون مطالعه حرف می زنند

مهدی محمدی: بحث فروش زمین نساجی ناآگاهانه مطرح شده است و منتقدان بدون مطالعه حرف می زنند/تایید می کنم که برخي از دست فروشان به دليل مشخص نبودن مكان دائمي استقرار خود، نگران هستند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر: مهدي محمدي از فرمانداران باتجربه تیم ربیع فلاح است که حضورش در قائمشهر دلگرمی های فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

او از معدود فرماندارانی است که مواضع شفاف اعتدالی دارد و بر خلاف بسیاری از اعضای تیم دولت در استان که از حمایت صریح از عملکرد دولت پرهیز دارند، هر جا نیاز باشد از دولت تدبیر و امید حمایت می کند.

محمدی هم چنین رابطه خوبی با امام جمعه شهر برقرار کرده و در بیشتر جلسات و برنامه ها، این دو کنار هم ایستاده اند و او از حمایت آیت الله معلمی برخوردار است.

ساماندهی بازار سنتی قائم شهر و عملکرد او در قبال مشکل کارگران نساجی، بهانه ای شد تا با مهدی محمدی گفت و گو کنیم.

* شهرداري تعهد كرده است كه زمين را فراهم كند

سامان دهي دست فروش هاي شهرستان قائمشهر  با استقبال مردم مواجهه شده است. ما بر مبناي توافقي كه با شهرداري انجام داديم، وارد فاز اجرايي اينكار شدیم و شهرداري تعهد كرده است كه نقطه اي را براي استقرار اين دست فروشان تهيه كند.

البته شهرداري سه نقطه را قيل از اجراي اينكار در نظر گرفته بود، اما به دليل اينكه بعد از جمع شدن بازار وارد توافق براي خريد ملك شده بود، ارزش ملك بسيار بالاتر از قيمت قبلي بود، به طوري كه ملكي كه در زمان استقرار بازار با يكصد ميليارد ريال قابل خريداري بود، بعد از جمع شدن بازار به چهارصد ميليار ريال رسيد.

اين دست فروشان به خارج از شهر هدايت شدند چرا كه كنترل و مهار ترافيك داخل شهر بسيار سخت است. اينكه برخي از دست فروشان به دليل مشخص نبودن مكان دائمي استقرار خود نگران هستند را تایید می کنم و بنده به آنها حق مي دهم، اما شهرداري تعهد كرده است كه زمين را فراهم كند.

سابقه بدي در موضوع جمع شدن اين بازار وجود داشت و هيچ كس فكر نمي كرد اين كار با كمترين آسيب اجرا شود، اما با تمهيداتي كه انجام شد اين كار به سرانجام رسيد.

* همایشی برای بانوان و جوانان

در خصوص مسايل فرهنگي و معطوف شدن برنامه های مسئولان شهر به برخي پرو‍ژه ها و برنامه هاي خاص مذهبي و مناسبتی باید بگویم دو گروه مشاوران جوان و بانوان موظف شدند كه برنامه هاي خود در اين زمينه را ارائه كنند كه اولين اقدام ما در آينده نزديك همايشي با مضمون فرهنگي براي بانوان در مجموعه توت فرنگي خواهد بود.

* منتقدان بدون مطالعه حرف می زنند

برخی اظهار نظرها  در مورد کارخانه نساجی قائم شهر را رد می کنم. موضوع این است که بخشی از کارخانه نساجی مازندران از سال 86 به بیرون شهر در جاده نظامی منتقل شد و به دلیل سوء مدیریت نتوانست بازدهی داشته باشد و به سود دهی برسد.

بحث فروش زمین نساجی ناآگاهانه مطرح شده است و منتقدان بدون مطالعه حرف می زنند.

کارخانه نساجی به دلیل مطالباتی که کارگران داشتند و مصوباتی که دولت در سال 86 داشت مبلغ 74 میلیارد تومان از بانک ملی وام دریافت کرد تا بتواند هم بدهی هایش را تسویه کند و هم کارخانه را به سود دهی برساند.

متاسفانه به دلیل سوء مدیریت کارخانه و شرایط حاکم بر صنعت کشور، کارخانه نتوانست شرایط خودش را تطبیق داده و مبلغ وام دریافتی از بانک  به بیش از 80  میلیاردتومان رسید و ملک در تصرف بانک درآمد و در نهایت تصمیم بر این شد که تهاتر انجام گیرد و بانک طلب خودش را وصول کند.


محمدی خاطرنشان کرد: با تهاتر زمین کارخانه شماره 2 به بانک، هم بانک به مطالبات خود خواهد رسید و هم مطالبات کارگران پرداخت می شود، ضمن اینکه سهمی هم به شهرداری برای فضای سبز و پارکینگ عمومی و استفاده شهروندان تعلق می گیرد.


باید بگویم کارخانه ای که تا چند ماه پیش از پرداخت حقوق کارگران عاجز بود هم اکنون به ماهی 100 میلیون تومان سوددهی رسیده است.