چهارشنبه 12 شهريور 1393-9:7

پیگیری های دامادی و قادری در تهران نتیجه داد

خبرهای خوش برای جاده گهرباران/ 2 میلیارد تومان اختصاص یافت

سازمان بنادر و دریانوردی در فاز اول و امسال 2 میلیارد تومان از منابع اعتباری جهت تعریض جاده گهرباران هزینه و وزارت راه نیز قیر لازم برای آسفالت مسیرهای تعریضی را تامین می کند+عکس


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: عصر دیروز با حضور محمد دامادی-نماینده مردم ساری و میاندورود- و ارسطو قادری –فرماندار میاندورود- جلسه ای در دفتر کار سعیدنژاد-معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور- در خصوص جاده گهرباران برگزار شد.

در این جلسه که فیلی- مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی وزارت راه و شهرسازی- و محمودی –مدیرکل برنامه و بودجه سازمان بنادر و دریانوردی- حضور داشتند ، بحث های طولانی مدت در خصوص چگونگی تعریض و تردد کانتینرهای بندر امیرآباد از مسیر گهرباران مطرح شد.

محمد دامادی- نماینده مردم ساری و میاندورود-در این جلسه با بیان اینکه بنده پدرم را به دلیل غیرفنی بودن راه در جاده از دست دادم، در حالی که بارها در مجلس فریاد غیراصولی بودن جاده های کشور را زده بود، اظهار داشت: بنده بر عهدم با مردم ایستاده ام.

وی ادامه داد: جاده گهرباران یک مسیر روستایی است که به دلیل تردد کامیون های شما، کشاورزان منطقه دچار آسیب شده اند و بیش از 190 نفر در این مسیر کشته شده اند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: این مسیر در حدود 28 کیلومتر است که باید حتما تعریض شود در غیر این صورت هر روز شاهد کشتار مردم منطقه در این جاده خواهیم بود.

ارسطو قادری -فرماندار میاندورود- نیز در این جلسه با تبیین شرایط جاده گهرباران ابراز داشت: بنده به عنوان فرماندار شهرستان دچار استرس هستم که امنیت مردم منطقه در حال تهدید است.

وی با بیان اینکه به دلیل کوتاه تر بودن این مسیر نسبت به مسیرهای دیگر اکثر تردد ها از این جاده انجام می پذیرد، افزود: اعتبارات حوزه شهرستانی و استانی ما بسیار محدود است در حالی که این جاده خدمات ملی ارائه می دهد و لازم است تا از منابع ملی برای آن هزینه شود.

محمد سعیدپور-معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور – هم با بیان اینکه ما جاده در دست احداث داریم که بخش عمده آن از مسیر رستمکلا و سه راه زاغ مرز در حال انجام است، افزود: بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن جاده مد نظر است که امسال بخش عمده ای از زیر سازی و خشک کردن مسیر باتلاقی آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه کامیون های بنادر از همه راه های کشور عبور می کنند افزود: در این مسیر ما ترافیک عبوری را کنترل و از مسیرهای متعدد تقسیم کرده ایم که مشکلی ایجاد نشود.

در پایان این جلسه پس از بحث و بررسی های طولانی، مقرر شد سازمان بنادر و دریانوردی در فاز اول و امسال دو میلیارد تومان از منابع اعتباری جهت تعریض این جاده هزینه و فیلی –مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی وزرات راه- هم متعهد شد که این وزارتخانه قیر لازم برای آسفالت مسیرهای تعریضی را تامین کند.

گفتنی است جاده گهرباران در میاندورود که به جاده مرگ شهرت یافته، همواره حادثه ساز بوده و تاکنون خانواده های زیادی در اثر تصادف در این محور جان خود را از دست داده اند.

تردد فراوان کامیون‌های فراشهرستانی از این مسیر، در کنار باریک بودن جاده تنها در خردادماه امسال، موجب مرگ 6 هموطن شد.