پنجشنبه 13 شهريور 1393-17:56

نوروزی جای اسد را گرفت

باید به حال راه ها گریه کرد

مدیر کل جدید راه و شهرسازی مازندران: سالی حداقل یک بار به مازندران سفر می کردم/ از خلیج فارس آمده ام تا به این جا رسیده ام/باید هر هفته ستاد تسهیلات سفر در استان داشته باشیم.


 

مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، مینا محسن پور: پیش از ظهر امروز در مراسمی سیدعلی اسد تودیع و به جای او حیدر نوروزی به عنوان مدیر کل جدید راه وشهرسازی مازندران معارفه شد. نوروزی مدیری با 22سال سابقه کار در امور راه و شهرسازی در استان های بوشهر، فارس، البرز و یزد است.

این مراسم در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان با حضور معاون وزیر راه، نمایندگان مجلس، معاونان استاندار، جمعی از فرمانداران، تعدادی از ائمه جمعه و نیز مدیران راه و شهرسازی برخی شهرهای استان برگزار شد.

در این مراسم سید علی اسد –مدیر کل سابق راه  وشهرسازی مازندران - بیان داشت: توفیق داشتم همیشه برنامه هایم را طوری تنظیم کنم که رضای خدا سر لوحه و رضایت مردم نیز حاصل آن باشد.

وی ادامه داد: قصد ارائه آمار ندارم، زیرا فعالیت ها در قالب کلیپ نمایانده شد و همین برایم کافی است که خداوند از کارهایی که انجام داده ام آگاه است.

اسد ضمن تشکر از برخی مسئولان استان، با عذر خواهی از همسر، فرزندان و پدر و مادرش، افزود: شرمنده پدر و مادرم و خانواده ام هستم که در این مدت حتی برای یک وعده غذا هم در کنارشان نبودم و حتی به پدر و مادرم به درستی سرنزده ام.

مدیر کل سابق راه و شهرسازی مازندران در ادامه از بهبهانی، نیکزاد و آخوندی به علت اعتمادشان تشکر کرد و گفت: زمان شروع کار بنده مصادف با اجرای طرح هدفمندی یارانه بود و کاهش تخصیص، نبود ثبات قیمت و کمبود نقدینگی دست به دست هم داد و بدهی ها سنگین شد.

وی با بیان اینکه با پرداخت 85 میلیارد از بدهی ها از محل سهام، گام بزرگی برداشته شد، افزود: این کار در کشور نادر بوده است.

اسد با اشاره به مشارکت چشمگیر مردم در راه سازی، گفت: حدود 130کیلومتر راه روستایی را از محل مشارکت مردم استان آسفالت کردیم و از این بابت در کشور پرچم دار هستیم.

وی با بیان اینکه روزی که به عنوان مدیر منصوب شدم تصور نمی کردم که بیش از 3 ماه در این سمت باقی بمانم، تصریح کرد: به لطف خدا و دعای پدر و مادر 46 ماه به مردم استانم خدمت کردم.

*مازندران 40 سال آینده از بین خواهد رفت

در ادامه مراسم تورج ناییج پور- رئیس نظام مهندسی مازندران – با بیان اینکه به نمایندگی از 25 هزار مهندس مازندران برای تشکر از مهندس اسد آمده است، گفت: اسد در ساماندهی اوضاع ساخت وساز در استان که سالانه به میزان 8 میلیون متر مربع صدور جواز صورت می گیرد، نقش به سزایی داشت.

ناییج پور همچنین از نظر کارشناسان مبنی بر از بین رفتن استان مازندران تا 40 سال آینده خبر داد و گفت: شاید این واقعا محقق شود و به همین دلیل حوزه شهرسازی تلاش جدی مسئولان را می طلبد.

وی بابیان اینکه زیر ساخت های مازندران مشکل جدی دارند، افزود: اگر ادارات به صورت یک سیستم کار کنند و وحدت استانی وجود داشته باشد، می توانیم مازندران را از گزندها مصون بداریم.

*باید به حال راه ها گریه کرد

کمال علیپور- نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی – با بیان اینکه در این 2 سال و 4 ماهی که خادم شما هستم، ناظر زحمات اسد بوده ام، افزود: او با خدماتش مدیریت جهادی را به خوبی معنا کرد.

وی در ادامه گفت: اگر ما در مسائل اقتصادی رشد خوبی نداریم، به واسطه بدی شرایط حمل ونقل ما در استان است.

علیپور در ادامه دامادی را شاهد سخنانش گرفت و یادآور شد: در دیداری که با دکتر روحانی داشتیم از ایشان پرسیدم اصلا بندر امیر آباد را چرا ساختید، در حالی که ما نمی توانیم ماشین های بزرگ را وارد شهر کنیم؟ قرار است بندر داشته باشیم که اقتصادمان رونق گیرد ولی اگر حمل ونقل ما ضعیف باشد به چه دردی می خورد؟

این مسئول ادامه داد: وقتی راه آهن تا گرگان مسدود است، ساخت بندر چه فایده ای دارد؟ این درد آور است که روزهای تعطیل به علت ترافیک شدید جاده های ما ماشین های بزرگ از کار می ایستند و در واقع صنعت 24 ساعت تعطیل می شود، تازه ما که از دنیا دو روز هم عقب هستیم.

نماینده مردم قائمشهر رو به مدیر کل جدید راه تاکید کرد: وضعیت راه های ما اسف بار است و باید به حال راه ها گریه کرد.

وی با بیان اینکه جا به جایی مدیران حق دستگاه وزارتی است، افزود: وزیر محترم قول داده اند که با آمدن نوروزی خون تازه ای در رگ راه های استان تزریق خواهد شد.

علیپور از اجرای یک پروژه طی بیش از 3 دهه اظهار نارضایتی کرد و گفت: حتما باید این را در کتاب گینس ثبت کرد.

علیپوربا بیان اینکه آمادگی هرگونه کمک را بر پایه انتخاب مسیر درست دارد، تصریح کرد: این از برکات نظام ماست که مدیران همگی جهادی و کف میدان کار می کنند.

*به آقای وزیر بفرمایید...

 علی نبیان - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری – در این مراسم با بیان اینکه تردد در استان ما بیش از 10 درصد تردد کل کشور است، اضافه کرد: میزان اعتبار تخصیصی به استان نیز باید مطابق با این عدد و نه مطابق با 4 درصد جمعیت کل کشور باشد.

نبیان با مخاطب قرار دادن معاون وزیر ادامه داد: به آقای وزیر بفرمایید که یکی از خواسته های ما این است که از محل اعتبارات ملی، این راه های مانده ما را به سرانجام برسانند.

وی همچنین گفت: باید تلاش مان این باشد که استان مازندران بهترین ها را داشته باشد.

نبیان با بیان اینکه گردشگری پویا با راه های ارتباطی مناسب محقق می شود، افزود: بهینه کردن راه ها باعث ابقای ساکنان روستا و جلوگیری از کوچ این جمعیت 45 درصدی استان به شهرها می شود.

*مازندران در بحث راه و بندر موقعیت ویژه ای دارد،

سید سعید سید علایی – معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی - با بیان اینکه ما باید قدردان نعمات الهی باشیم، افزود: مدیریت یا خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی موهبتی الهی است که خداوند نصیب ما کرده و باید در حفظ این موهبت و ادای دین به آن به خوبی تلاش کنیم.

وی با اشاره به برنامه جامع مدیریت ارتباط با شهروندان و پیگیری مستقیم این برنامه از سوی شخص وزیر، گفت: با اجرای این برنامه درصدد دسترسی هم وطنان به اطلاعات و برنامه های وزارت متبوع هستیم.

وی با اشاره به 10 هزار کیلومتر راه استان، تاکید کرد: مازندران از استان های مهم کشور است و تردد 15 میلیون مسافر در سال جاری اهمیت سامان بخشی گردشگری و راه های استان را نشان می دهد و در واقع نشان از کار سنگین و پر اهمیت پیش روی مهندس نوروزی است.

معاون وزیر راه با بیان اینکه اجرای 62 هزار واحد مسکن شهری را دوستان دنبال می کنند، گفت: 42 هزار واحد از این تعداد افتتاح شده است که از نوروزی انتظار می رود این پروژه را دنبال کند که تا پایان سال جاری شاهد افتتاح تمامی پروژه باشیم.

سید علایی با بیان اینکه همه این آمدن و رفتن ها برای پیشبرد نظام جمهوری اسلامی ست، گفت: باید همه برای تحقق هدف اصلی که بقای نظام ارزشمند جمهوری اسلامی است، تلاش کنیم.

وی افزود: این تودیع به معنای ضعف مهندس اسد نیست، بلکه به منظور بهره گیری از تجربیات او در بحث مدیریتی در سایر استان ها، این جابجایی صورت می گیرد.

این مسئول با بیان اینکه مازندران در بحث راه و بندر موقعیت ویژه ای دارد، گفت: به این منظور تصمیم بر آن شد که یکی از بهترین مدیران کشور سکان دار راه و شهر سازی این استان شود که البته تاکید ما بر استفاده از مدیران بومی استان است.

*سالی حداقل یک بار به مازندران سفر می کردم

حیدر نوروزی – مدیر کل راه و شهرسازی مازندران- با تشکر از اعتماد وزیر و دیگر مسئولان، تصریح کرد: بنده سال ها دوست و هم کلاس مهندس اسد بوده ام و امیدوارم در حوزه راه وشهرسازی مازندران گامی موثر بردارم.

وی با بیان اینکه استان مازندران فقط متعلق به شما نیست، افزود: من سالی حداقل یک بار به مازندران سفر می کردم و این استان جایگاه تفریح کل مردم ایران است و اگر این استان آباد باشد، افتخار آن برای کل ایران است.

نوروزی با اشاره به شرایط ویژه راه ها و زمین های استان، گفت: من از خلیج فارس آمده ام تا به این جا رسیده ام و همه باید پا به پای هم کار کنیم تا مشکلات استان رفع شود.

مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به پتانسیل ها وظرفیت های استان و همچنین تردد زیاد مسافر در سراسر استان، گفت:ما باید هر هفته ستاد تسهیلات سفر در استان داشته باشیم.

نوروزی در پایان با بیان اینکه حتی از آبروی خویش مایه میگذارم، افزود، تمام تلاشم را خواهم کرد تا مازندران را که تکه ای از بهشت است، آبادتر کنیم.