پنجشنبه 20 شهريور 1393-8:1

حجت الاسلام ابوترابی فرد در یادواره شهدای سیدمحله قائم شهر:

امنیت امروز ایران ستودنی است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی: امروز تجربه شکست داعش در سوریه بار دیگر در عراق تکرار شده است و این پیروزی ها در سایه حضور رهبری و سپاه پاسداران و رزمندگان ایران اسلامی رقم خورده است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: شامگاه روز چهارشنبه 20 شهریور، مراسم یادواره سردار شهید محمد صبوری و 60 شهید سید محله قائم شهر، با حضور همایون هاشمی معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران، یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان شهرستان قائمشهر در مسجد ولی عصر(عج) برگزارشد.

 همایون هاشمی در این یادواره با بیان اینکه جانباز شهید محمد صبوری از مدیران ارزشی و ولایتمدار بهزیستی مازندران بود، اظهار داشت:80 نفر از فرزندان شهیدی که در دامن بهزیستی پرورش یافته اند را آدم هایی چون شهید محمد صبوری تربیت کرده اند، چراکه پدران معنوی این افراد بوده اند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شرایط امسال سخت تر از سال 1359 است، گفت: امروز سیره وسلوک شهدا باید به عنوان یک چراغ راه برای فرزندان ایران ادامه پیدا کند، چرا که ما بیست سال است دشمن را خون به جگر کرده ایم.

*اگر مقاومت ایران نبود مقاومت لبنان پدید نمی آمد

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد سخنران بعدی این یادوراره بود. او با اشاره به آیاتی از قرآن مجید پیرامون جایگاه شهدا اظهار داشت: انسان باید در حیات به خداوند شبیه شود .خدا حی است، انسان سالک راه خدا، حی می شود و این جایگاهی بود که شهدا به آن دست یافتند

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به نامگذاری محل برگزاری یادواره شهدای قائمشهر-سیدین- گفت: به نظرم خداوند نام این محله را سیدین قرار داد، نه برای آنکه از قدیم ساداتی که درجه آنها نیز رفیع است، در آن زندگی می کنند، بلکه به این خاطر که سید محله های شهرستان قائمشهر است و شهدایی دارد که مقام آنها بالاست واین نام ها را خداوند بر می گزیند.

این مسئول، امنیت امروز ایران را با توجه به ناامنی های ایجاد شده در دنیا با دلارهای نفتی برخی کشورها، ستودنی خواند و اظهار داشت: امنیت امروز ایران نتیجه ثمر بخشی خون شهدا است.

وی تصریح کرد: امروز دنیا می داند که اگر مقاومت ایران اسلامی نبود مقاومت لبنان پدید نمی آمد، چراکه این ثمربخشان لبنان شاگردان مکتب ایران اسلامی هستند.

ابوترابی فرد با اشاره به شکست گروهک تروریستی داعش در سوریه وعراق و مقاومت فلسطین گفت: امروز تجربه شکست داعش در سوریه بار دیگر در عراق تکرار شده است و این پیروزی ها در سایه حضور رهبری و سپاه پاسداران و رزمندگان ایران اسلامی رقم خورده است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه ما از قدرت های برتر نظامی دنیا هستیم، اظهار داشت: امروز آمریکا واسراییل با زراد خانه های هسته ای و گنبدهای آهنین شان جرات تعرض به ما را ندارند، چراکه می دانند همان طور که رهبری فرموده است در صورت حمله به ما تلاویو ودیگر نقاط حساس شان مورد هدف قرار خواهد گرفت.