پنجشنبه 27 شهريور 1393-18:31

برخورد فرماندار با مدیرانی که از نساجی بهره برداری انتخاباتی می کنند

دلواپسی رهبری برای نساجی/محمدی: از برخی سایت ها گله دارم

فرماندار قائم شهر: در بحث کارخانه نساجی قائم شهر، عده ای بدون اینکه بدانند اصل ماجرا چیست به صورت سازمان یافته در سایت ها به انتقاد می پردازند و کامنت های توهین آمیز هم منتشر می کنند/کسانی که ادعای دلسوزی می کنند، زمانی که قریب به 80 کارخانه از شهرستان خارج شد، کجا بودند؟/


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: ششمین جلسه شورای اداری شهرستان قائم شهر، روز پنج شنبه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار قائم شهر در این جلسه که با حضور مدیران دستگاه ها اجرایی برگزار شد، از آمادگی این شهرستان برای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی خبر داد.

مهدی محمدی با بیان اینکه اجرای طرح سرشماری گامی در جهت طبقه بندی مناسب و ساماندهی وضعیت کشاورزی در شهرستان است، اظهار داشت: آماده ی اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان هستیم، چرا که نتایج سرشماری کشاورزی سال 93 به‌عنوان بسترساز برنامه ششم توسعه کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت طرح های سرشماری ومشارکت ادارات در تامین ماشین های مورد نیاز، گفت: در سرشماری که به منظور بیمه قالیباف ها در شهرستان صورت گرفت، از 5 هزار قالیباف نام برده شد، درحالی که طبق آمار رسمی، این تعداد بسیار کمتر بوده است و این یک خیانت به بیت المال و فشار به دولت محسوب می شود.

فرماندار قائم شهر زمان اجرای این طرح را از 5 مهر تا 18 آبان ماه به مدت چهل روز به صورت همزمان در سراسر کشور دانست و افزود: اطلاعات جمع آوری شده در این سرشماری نقش بسیار مهمی در راستای برنامه ریزی و تصمیم گیری های اقتصادی آینده کشور دارد.

مهدی محمدی در ادامه این نشست ضمن گلایه از برخی سایت ها و کامنت هایی که در آنها منتشر می شود، گفت: در بحث کارخانه نساجی قائم شهر، عده ای بدون اینکه بدانند اصل ماجرا چیست به صورت سازمان یافته در سایت ها به انتقاد می پردازند و کامنت های توهین آمیز هم منتشر شد.

وی با بیان اینکه در بحث کارخانه نساجی بحث فروش زمین مطرح نیست، اظهار داشت: کارخانه نساجی به دلیل مصوبه ای که دولت در سال 86 داشت، مبلغ 74 میلیارد تومان از بانک ملی وام دریافت کرد تا بتواند بدهی هایش را تسویه کند و کارخانه را به سود دهی برساند، اما در اثر سو مدیریت این مبلغ به بیش از 81 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

محمدی با اشاره به سایر بدهی های موجود و نبود قدرت مالی کارخانه برای پرداخت این بدهی ها گفت: بانک خواستار بازپرداخت میزان وام دریافتی توسط کارخانه است و نمی شد دست روی دست گذاشت. با تهاتر زمین کارخانه شماره 2 ، هم بانک به مطالبات خود خواهد رسید و هم مطالبات کارگران پرداخت می شود، ضمن اینکه سهمی هم به شهرداری برای فضای سبز و پارکینگ عمومی و استفاده شهروندان تعلق می گیرد. از طرفی کارخانه ای که توان پرداخت نداشته است و ورشکست اعلام شده بود، حالا ماهیانه 100میلیون تومان سود می دهد.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه یک عده از مدیران قصد استفاده از نام نساجی را برای تبلیغات آینده خود دارند، خاطر نشان کرد: هرکس می خواهد از این کلاه نمدی برای خودش بسازد، من به عنوان مسئول اجرایی شهرستان قائم شهر به جد با مدیران دستگاه هایی که برای تبلیغات خود چنین رفتارهایی را داشته باشند، برخورد خواهم کرد.

وی افزود: کسانی که ادعای دلسوزی می کنند، زمانی که قریب به 80 کارخانه از شهرستان خارج شد کجا بودند؟

*حرف ها، توهین ها و تهمت ها را می پذیرم

سید هادی حسینی -نماینده شهرستان های قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی- با بیان اینکه هر آنچه در شهرستان رخ می دهد، حاصل تلاش یک مجموعه است و دیگر حاکمیت یک فرد مطرح نیست، اظهار داشت: در بحث کارخانه نساجی، آنچه روی داده است حاصل تلاش های یک مجموعه است و اگر توهینی صورت می پذیرد، این توهین مصداق سایر مسئولان نیزخواهد بود.

وی با بیان اینکه هیچ بهره برداری در زمان تبلیغات انتخابات از سوی او مبنی بر استفاده از نام نساجی وجود ندارد، تبلیغات وبهره برداری از زحمات کارگران نساجی و نام این کارخانه را ناپسند دانست وگفت: طی دو ماه گذشته با تدابیری که فرماندار قائم شهر داشته است، طلب کارگرانی که بدهی آنان زیر پنج میلیون تومان بود، پرداخت شد.

این مسئول با نقل خاطره ای از حسینی -وزیر سابق امور اقتصاد و دارایی- که در جلسه ای به پرتاب شدن قندان توسط مسئولان این شهرستان اشاره کرده بود، اظهار داشت: دیگر در شهرستان شاهد چنین فضایی نیستیم. حرف ها، توهین ها و تهمت ها را می پذیرم تا هم چون سابق نان به دست در سطح شهر تظاهراتی صورت نگیرد و نام شهرستان قائم شهر به تیتر اخبار بیگانه تبدیل نشود.

نماینده شهرستان های قائم شهر، سوادکوه، جویبار وسیمرغ با توجه به حضور علی قاسمی -مدیر کل آموزش وپرورش مازندران- در این جلسه، گفت: شهرستان قائم شهر در کشور بیشتری مدارس قدیمی را دارد.

*مدیران شهرستانی اگر موضوعی را نمی دانند بپرسند

آیت الله علی معلمی -نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر- با طرح سوال که "چه کسی می داند موضوع تفاهم نامه کارخانه نساجی چه بود و در کارخانه نساجی چه روی داده است ؟" از مدیران شهرستان و در عکس العمل به سکوت مسئولان شهرستان اظهار داشت: در تفاهم نامه ای که با سرمایه گذار سابق که تبعه ترک است، صورت پذیرفت، سرمایه گذار تنها متعهد شده بود تا بدهی های کارخانه را پرداخت کند، اما بعد از گذشت مدت زمانی این سرمایه گذار بدهی ها را پرداخت نکرد و خواهان دریافت وام برای پرداخت بدهی ها شد که این خلاف تعهد صورت گرفته بوده است.

امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه با خلع ید این سرمایه گذار و روی کار آمدن یک سرمایه گذار ایرانی، این کارخانه به سود دهی هم رسیده است، افزود: در تفاهم نامه برای خلع ید سرمایه گذار سابق، تمهیداتی اندیشیده شد، اما هر زمان با توجه به کم کاری های او، قصد انجام اقدامی می شد، می گفتند که مسئولان محلی مانع تراشی می کنند.

وی از مدیران شهرستانی خواست تا اگر موضوعی را نمی دانند بپرسند و ادامه داد: در دیداری که با رهبری داشتم، ایشان فرموده بودند "چرا مسئولان محلی برای کارخانه نساجی مانع تراشی می کنند" که به ایشان عرض کردم این طور نیست و موضوع را شرح دادم.