يکشنبه 30 شهريور 1393-20:43

قاسمی: در انتصابات بسیار حساب شده عمل کردیم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: فقط 50 درصد نیروها را عوض کردم/اگر موارد غیر اخلاقی در مدارس مشاهده ویا گزارش شود ابتدا از طریق مشاوره و در صورت مرتفع نشدن مورد، به صورت جدی تر برخورد خواهد شد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینا محسن پور: سید علی قاسمی – مدیر کل آموزش و پرورش مازندران – شامگاه یکشنبه به مناسبت آغاز سال تحصیلی طی نشست خبری با اصحاب رسانه که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، از نواختن زنگ شکوفه ها در مدرسه دهقان شهرستان قائم شهر خبر داد و افزود: این مراسم راس ساعت 9 روز دوشنبه 31 شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اول مهر، روز شکوفه ها، روزی است که فرزندان ایران زمین رسما وارد فضای آموزشی می شوند، افزود: آموزش و پرورش باید بستر درستی برای بنیان های درست یک جامعه باشد.

این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش یک توسعه پایدار تلقی می شود و نتیجه آموزش دانایی است که به توانایی منجر خواهد شد و برای بهبودبخشی به امر آموزش و پرورش، بهترین برنامه در پیش گرفتن بهترین سیاست است.

قاسمی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش، افزود: توانمند سازی و به روز کردن نیروی انسانی یکی از مسائل جدی مورد نظر ما است که اگر بتوانیم نیروی انسانی را سامان دهی کنیم، بسیاری از مشکلات مان کاسته خواهد شد.

وی بابیان اینکه مهرماه را با سیاست کیفیت بخشی به آموزش آغاز می کنیم، ادامه داد: نقش رسانه در سیستم تعلیم وتربیت به سزاست.

وی همچنین افزود:رسانه ها نیز در آگاهی بخشی به جامعه موثرند و اگر دست به دست هم دهیم اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

قاسمی از 220 پروژه نیمه کاره آموزش و پرورش خبر داد و افزود: 33پروژه به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

این مسوول ادامه داد: تعداد 2954 مدرسه در استان دارای حداقل یک کلاس هوشمند و تعداد کل کلاس های هوشمند استان 6173 کلاس است.

قاسمی از تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار برای هوشمندسازی مدارس خبر داد و افزود: اولویت هوشمند سازی مدارس با مدارسی است که معلمان آن واحد آموزشی، توانایی و اطلاعات کافی را برای استفاده از فناوری داشته باشند.

* نرخ 97 درصدی باسوادی در استان

در ادامه اسفندیار نظری – معاون آموزش متوسطه مدیر کل آموزش و پرورش مازندران – در خصوص برنامه های هدایت تحصیلی، از وجود 35 رشته هنرستانی در استان خبر داد و افزود: 47 درصد دانش آموزان را به سوی تحصیل در شاخه فنی و حرفه ای هدایت کرده ایم، زیرا 90 درصد فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند و شرایط کاریابی بهتری دارند.

داوود تقی نیا – معاون سواد آموزی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران – نیز از نرخ 97 درصدی باسوادی در استان خبر داد و افزود: این نرخ در سطح کشور بسیار بالا است و ادامه داد: از بین بردن 3درصد باقی مانده بی سوادی در استان به علت پراکندگی جمعیت و عدم سکون در یک مکان مشخص، با دشواری هایی همراه است.

*فقط 50 درصد نیروها را عوض کردم

قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگار مازندنومه مبنی بر شائبه دار بودن برخی انتصابات در آموزش و پرورش استان که انتقادات زیادی را در پی داشته است، گفت: ما در انتصابات مان بسیار حساب شده عمل کردیم و شائبه ای هم برنینگیخت و فکر می کنم این حق هر مدیری باشد که مدیران خودش را انتخاب کند که البته من فقط 50 درصد نیروها را عوض کردم.

قاسمی در پاسخ به پرسش دیگر ما در خصوص تمهیداتی که برای جلوگیری از وقوع موارد غیر اخلاقی مسئولان مدرسه اندیشیده شده، ابراز داشت: دانش آموز برای ما حرمت ویژه ای دارد و اگر موارد غیر اخلاقی مشاهده ویا گزارش شود ابتدا از طریق مشاوره و در صورت مرتفع نشدن مورد، به صورت جدی تر برخورد خواهد شد و این برخورد مستلزم مشاهده مورد و یا آگاهی از وقوع آن تخلف است.

قاسمی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر وضعیت نیروهای قراردادی گفت: برای نیروهای قراردادی هیچ گونه حق استخدامی قطعی وجود ندارد و استخدام نیروها تنها هنگامی انجام می شود که آزمون استخدامی برگزار شود و فرد شرایط لازم را برای استخدام داشته باشد.