پنجشنبه 17 مهر 1393-23:25

انتقاد علی لاریجانی از ویلاسازی در مازندران

نمي توانيم از كره مريخ زمين براي كشت شالي بياوريم

عبوری برای منتقدانش یک دقیقه سکوت کرد/رییس مجلس در ورزشگاه متقی: جريان وحشي داعش به خاطر بي توجهي به اهل بيت به وجود آمده است/ امروز مجلس، قوه قضاييه و دولت يك هدف را دنبال مي كنند و آن حل مشكلات اقتصادي كشور است/مازندران اين لياقت را دارد كه تبديل به قطب گردشگری كشور شود/به هم ريختگي اقتصادي در كشور وجود داشت.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: علي لاريجاني پنج شنبه شب در جمع استاندار و مردم شهرستان ساري در ورزشگاه متقي ساري اظهار داشت: براي بنده افتخاري است كه امروز در محضر مردم متدين مازندران هستم.

 نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه پيامبر در عيد غدير راهي را براي مردم مشخص كرد و آن اين بود كه به اهل بيت توجه تام داشته باشند، گفت: ما شيعيان مفتخريم كه اين پيام را درست درك و به آن تمسك كرديم.

وي با تاكيد بر اينكه بسياري از مشكلاتي كه بوجود آمده است به دليل عدم توجه به اين نكته بوده است افزود:عده اي نسبت به موضوع غدير كم توجهي كردند و به همين دليل جامعه اسلامي از سفارش مهم پيامبر محروم شد.

لاريجاني ريشه اصلي نابساماني ها را بي توجهي نسبت به موضوع غدير و ولايت عنوان كرد و اظهار داشت: امروز نيز شرايط منطقه بسيار نابسامان است و اگر دقت كنيم ، ريشه اين موضوع به همين مساله باز مي گردد.

وي با بيان اينكه داعش و تروريست ها به جان مسلمانان افتاده اند، افزود: اينها همان كساني هستند كه به جاي اينكه سلاح را به سمت آمريكا و صهيونيست ببرند به سمت اسلام و مسلمانان برده اند.

ريیس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه جريان وحشي داعش به خاطر بي توجهي به اهل بيت به وجود آمده است، گفت: راه اتحاد و عزت مسلمانان در تمسك به اهل بيت و فهم مفهوم ولايت است.

لاريجاني ابراز داشت: كشور ما از گردنه هاي سختي عبور كرده است و امروز ايران يك جزيره با ثبات در منطقه است.

وي تصريح كرد: ايران كشور امن و با قدرتي است و امريكا، صهوينست و تفاله هاي آن ها جرات نمي كنند كه در مقابل ايران رفتار ناشايستي از خود نشان دهند.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه متاسفانه به هم ريختگي اقتصادي در كشور وجود داشته است، افزود: امروز مجلس، قوه قضاييه و دولت يك هدف را دنبال مي كنند و آن حل مشكلات اقتصادي كشور است.

وي گفت: راه دولت راه درست و منطقي است، چرا كه سرمايه هاي كشور بايد به سمت توليد پيش رود و ما براي اينكه به شرايط اقتصادي مطلوبي برسيم، چاره اي جز افزايش توليد و رقابت در توليد نداريم.

لاريجاني با تاكيد بر اينكه سرمايه نبايد به سمت بورس بازي و دلالي برود، افزود: اينكار موجب افزايش تورم خواهد شد، لذا بايد زمينه هاي سرمايه گذاري براي مردم فراهم شود تا مردم با رغبت سرمايه هاي خود را در امر توليد مشاركت دهند.

وي با اشاره به ظرفيت هاي مازندران در موضوع كشاورزي و گردشگري اظهار داشت: مازندران حتما اين لياقت را دارد كه تبديل به قطب گردشگری كشور شود.

ريیس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در موضوع صنعت در استان سرمايه گذاري نشده است، افزود: لازم است جهش بزرگي در زمينه صنعت در استان مازندران رخ دهد.

وي با اشاره به جاذبه هاي زياد طبيعي در مازندران اظهار داشت: بايد اين فرصت هاي سرمايه گذاري معرفي شوند تا با شناسايي نيروهاي متصص و راهنمايي آنها بتوانيم شرايط را عوض كنيم.

اين مسئول با بيان اينكه محور سياست هاي رهبري در موضوع اقتصادي بحث توليد است، افزود: مجلس هم تنها راه نجات كشور را بحث افزايش توليد مي داند.

وي با اشاره به زمين هاي مستعد كشاورزي و كشت برنج در مازندران ابراز داشت: اينكه كشت برنج در زمين هاي كشاورزي را تعطيل و تبديل به ويلاسازي كنيم، واقعا ناسپاسي است چرا كه ما نمي توانيم زمين براي كشت شالي از كره مريخ بياوريم و بايد قدر اين راضي كشاورزي را دانست.

لاريجاني تاكيد كرد: مسئولان استان بايد حتما به اين موضوع توجه كنند و با صيانت از اراضي كشاورزي، زمينه هاي رشد اقتصادي را براي مردم فراهم كنند و براي سودآوري كشاورزي در مازندران نيز بايد تكيه گاه صنعتي داشته باشيم.

* سمنان روزگاري جزو مازندران بود

مهدي عبوري-شهردار ساري- هم در جشن سكوت شهرداري مركز استان اظهار داشت: خوشحاليم كه در اين شب، شادي خود را با شما مردم ساري تقسيم مي كنيم.

وي با بيان اينكه ساري كهن ترين شهر جنوب درياي مازندران با سه هزار سال قدمت است، افزود: ساري سرزمين دلاوران و مردان بزرگ تاريخ است.

شهردار ساري با اشاره به تعدادي از نخبگان استان مازندران و شهر ساري ابراز داشت: لشکر ويژه 25 كربلا ميعادگاه اين فداكاري ها بوده است كه بسياري از فرزندان شما با حضور در اين لشکر در جبهه ها حماسه آفريدند و به شهادت رسيدند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت بيكاري در كشور و استان اشاره كرد و گفت: نرخ بيكاري در شهر ساري 12.8 درصد است كه نسبت به نرخ متوسط كشوري بالاتر است.

عبوري با بيان اينكه سمنان روزگاري جزو مازندران بوده است اما امروز از مازندران جلوتر است، افزود: تا كي بايد ساري با شهرهاي هم عرض خود قياس شود؟

وي يكي از علت هاي عقب ماندگاري مازندران را رشد و توسعه نیافتن ساري دانست و گفت: مازندران و ساري با داشتن موهبت هاي الهي نبايد اين تعداد بيكار داشته باشد.

شهردار ساري با اشاره به افتتاح پروژه هاي گردشگري افزود: اعتقاد داريم كه مازندران و ساري بايد قطب گردشگري كشور شود.

وي با بيان اينكه ساري وارد مرحله جديد توسعه همه جانبه شده است گفت: در سايه كار براي منافع مردم با حداقل ها هم تعامل مي كنيم.

شهردار ساري در پايان سخنان خود در اقدامي عجيب از حاضران مي خواهد كه به احترام مخالفان از جا برخيزند و يك دقيقه سكوت كنند!

در فرهنگ غرب، یک دقیقه سکوت به احترام مرده ها اجرا می شود!