شنبه 19 مهر 1393-22:8

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مشکل اصلی کشور در سال‌های اخیر، سوءتدبیر بود

حمید کلانتری: اگر رئیس جمهوری، نام دولت را تدبیر و امید گذاشته به خاطر این است که امید در جامعه کم رنگ شده و بی تدبیری های فراوانی اتفاق افتاد/در بانک ها کمی بروکراسی وجود دارد


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: علی بابایی در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌های مازندران با حضور معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهارداشت: از 26 اتحادیه در مازندران، 23 اتحادیه فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه از مشکلات تعاونگران استان این است که قانون ارزش افزوده برای همه سطوح خدمات رسانی اجرا نمی‌شود و تقاضای اجرایی شدن آن را دارند، گفت: تعاونگران اختلافاتی را هم با دست‌اندرکاران مالیاتی دارند و مشکلات معافیت مالیاتی تعاونی ها حل نشده است.

وی با اشاره به مشکل تامین منابع، ادامه داد: باید ساز و کار تامین منابع مالی را غیر از بانک، در جای دیگری هم پیگیری کنیم.

بابایی با بیان اینکه نگاه‌ها به بخش تعاون، مانند نگاه به بخش خصوصی است، افزود: این مسئله برای بخش تعاون، مزیت محسوب نمی شود.

این مسئول با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استانداری مازندران برای همکاری های مشترک با اهداف کیفی و کمی، اظهارداشت: مازندران به عنوان استان پایلوت انتخاب شده است.

وی گفت: پروژه احداث ساختمان اتاق تعاون امروز کلنگ‌زنی شد و استاندار مازندران برای این پروژه صد میلیون اعتبار اختصاص داد.

* تعاونی، ظرف و دالان اشتغال است

در ادامه این نشست حمید کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهارداشت: اگر رئیس جمهوری، نام دولت را تدبیر و امید گذاشته به خاطر این است که امید در جامعه کم رنگ شده و بی تدبیری های فراوانی اتفاق افتاد.

این مسئول افزود: مشکل اصلی کشور در طول سال‌های اخیر، سوءتدبیر بود.

وی با بیان اینکه دولت به صورت جدی به دنبال رفع مشکلات است، گفت: فرهنگ تعاونی باید در اخلاق ما نهادینه شود.

کلانتری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور، معضل بیکاری است، ادامه داد: تعاونی، ظرف و دالان اشتغال است و باید تعاونی های بیشتری تشکیل داده و نسبت به تقویت آنها اقدام کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در بانک ها کمی بروکراسی وجود دارد، اظهارداشت: این مسائل باید حل شده و کارها سهل الوصول شود.