چهارشنبه 23 مهر 1393-0:58

حسین مرتضوی:

اساسنامه جدید وزارت ارشاد اشکال دارد/ ارشاد سلیقه ای عمل کرد

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران: بر اساس قانون جدید وزارت ارشاد، هیچ مدیرمسئولی نسبت به بیمه خبرنگاران اقدام نخواهد کرد


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: حسین مرتضوی -مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران- در نشست ادواری خبرنگاران شهرستان ساری در سالن اجتماعات اداره‌کل تامین اجتماعی مازندران، اظهارداشت: درباره اساسنامه جدید خانه مطبوعات، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، سلیقه‌ای رفتار کرده است.

وی ادامه داد: در این اساسنامه، مدیران مسئول ملزم شده‌اند تا خبرنگاران را بیمه کنند و ارشاد خواسته این مسئله را از سر خود باز کند.

این مسئول با بیان اینکه در یک سالی که از ابلاغ این موضوع گذشته تاکنون یک مدیرمسئول هم نسبت به بیمه خبرنگار اقدام نکرده است، یادآورشد: مطمئن باشید هیچ مدیرمسئولی نسبت به بیمه خبرنگاران اقدام نخواهد کرد.

مرتضوی تصریح کرد: اساسنامه جدید تاکید کرده کسانی عضو خانه مطبوعات می‌شوند که دارای یک سال سابقه بیمه خبرنگاری و مدرک تحصیلی لیسانس باشند. در این صورت از 800 عضو خانه مطبوعات، حتی صدنفر هم باقی نمی‌مانند و با این شرایط، بسیاری از اعضا دیگر خبرنگار محسوب نمی‌شوند.

در این مراسم که به همت خانه مطبوعات شهرستان ساری برگزار شد، تعدادی از زوج‌های خبرنگار قدردانی شدند و هدایایی هم به بقیه خبرنگاران اهدا شد.