دوشنبه 28 مهر 1393-14:17

زیرگذر به مثابه استخر

فرماندار قائم شهر: برخی زیرگذرهای شهر را می توان استخر در نظر گرفت/ آب های سطحی از مشکلات شهرستان است/قائم شهر با کم ترین مقدار بارندگی دچار آبگرفتگی می شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: جلسه هماهنگی هفته پدافند غیر عامل، بعد از ظهر امروز در محل فرمانداری شهرستان قائمشهر برگزار شد.

فرماندار قائم شهر در این جلسه با بیان اینکه هفته ی پدافند غیر عامل از سوم آبان شروع می شود، اظهار داشت: قائمشهر به لحاظ ساختاری و معماری در شرایط ویژه ای قرار دارد که با کم ترین مقدار بارندگی دچار آبگرفتگی می شود.

  مهدی محمدی با بیان اینکه هدف از تاسیس زیرگذرها بهبود وضع ترافیکی و امنیت شهروندان است، افزود: بر اثر برخی ایرادات فنی، تاکنون زیر گذرها برای شهرستان قائمشهر چیزی جز دردسر نداشته اند، به طوری که برخی زیرگذرها را می توان استخر در نظر گرفت.

این مسئول ضمن تاکید بر آنکه قصد نادیده گرفتن ارائه خدمات در شهرستان و محکوم کردن نهادی را ندارم، گفت: کمربند ایمنی زلزله و بازنگری در ساختمان ها از موارد دیگری است که باید در اولویت قرار گیرد.

فرماندار قائم شهر با اشاره به اهمیت ارائه خدمات رسانی در هنگام بحران و امنیت مراکز خدمات رسانی، اورژانس ها و آتش نشانی اظهار داشت: باید در شهرستان کمیته ای تشکیل شود تا تمام مسائل مربوط به ایمنی ساختمان ها و ارزیابی این ادارات را بر عهده گیرد.

وی افزود: بر مبنای گزارشی که توسط این نهاد تهیه می شود، می توانیم تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

محمدی ضمن تاکید بر اهمیت نظارت بر ساختمان ها از مسئولان نظام مهندسی خواست تا به طور جدی نظارت اساسی را انجام دهند.

وی با اشاره به این که آب های سطحی از دیگر مشکلات شهرستان است، افزود: در برخی موارد در صورت وجود طرح می توان بودجه لازم را از طرف فرمانداری و منابع در اختیار شهرداری تامین کرد.

*بعد سازه ای مساجد در نظر گرفته نشده است

اسدی -مسئول کمیته پدافند غیر عامل فرمانداری قائمشهر- در این جلسه اظهار داشت: بازدید از برخی پروژه های اداری وغیر اداری با هدف بررسی ایجاد پناهگاه و مقاوم سازی یکی از طرح های هفته پدافند غیر عامل است.

دکتر بهمن معین پور -مسئول نظام مهندسی شهرستان قائمشهر- هم با بیان اینکه در بحث پدافند غیر عامل باید مکان هایی را برای اسکان ضروری در نظر گرفت، اظهار داشت: مساجد در مبحث اعتقادی مکان های خوبی برای تجمع هستند، اما متاسفانه بعد سازه ای آن ها در نظر گرفته نشده است.

مسئول نظام مهندسی شهرستان قائمشهر سوله های ورزشی را مکان مناسبی برای تجمع دانست، اما تاکید کرد: به دلیل دور بودن این مراکز از مرکز شهر و محل اصلی تجمع باید مکان جدیدی در مرکز شهر در نظر گرفته شود.

  عین الله احمدی -معاونت خدمات شهری شهرداری قائمشهر- در این جلسه با بیان اینکه اکیپ های ویژه ای را برای بازرسی در 71 نقطه موردنیاز به اصلاح هندسی در نظر گرفته ایم، افزود: از دیروز 65 نفر تمام سردهنه جوی ها را مورد بررسی قرار داده اند و 37نقطه حادثه خیز در بحث بحران شناسایی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 50 میلیون تومان برای لایروبی سیاهرود هزینه شده است، از نیاز به 100 میلیون تومان دیگر و تامین این مبلغ از نهادهای استانی سخن گفت و حل معضل زیر گذر کوچکسرا را با تاسیس کانال آب مهمانسرا حتمی دانست.

اسماعیل درویش خضری -رئيس اداره گاز ناحيه قائم شهر- نیز با اشاره به بحران کمبود گاز سال 86 و افت فشار سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته برای وارد نشدن خدشه در خدمات رسانی به شهروندان، گاز ادارات از مدار خارج شد.

وی افزود: برخی ادارات سوخت جایگزینی را از قبل و در پی هشدار تامین کرده بودند، اما بعضی ادارات این کار را انجام ندادند که امیدواریم امسال با تمهیداتی که می اندیشند، دچار مشکل نشویم.