پنجشنبه 15 آبان 1393-15:48

غیرت مازندرانی در دفاع از حریم ایران

این دانشمند ساروی امروز حقوق بالای سی میلیون تومان آنجا را گذاشت و در ایران با سه میلیون تومان استاد دانشگاه شد.


 

مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، حسین اسلامی: این عکس پشت و روی جلد پایان نامه دکترای یک مازندرانی است، در سال 1392 در رشته میکروب شناسی با موضوع درمان سرطان معده از جهت میکروب شناسی در کشور هلند.

تا اینجا، هیچ ربطی به تاریخ و هویّت ایران ودفاع از حریم ایران ندارد. هر دانشجو مجاز است پشت و روی پایان نامه را به سلیقه خودش طراحی کند، و این جوان مازندرانی با دست خودش در پشت جلد پایان نامه اش نقشه ایران کشید و به فارسی نوشت: «خلیج همیشه فارس»

خب، به همین سادگی که قبول نکردند؛ پول نفت عرب ها و حق حساب آن ها که بیکار نیست، امّا غیرت اگر مازندرانی و برای دفاع از حریم حرمت ایرانی باشد، مازندرانی برای ایران حاضر است هزینه اش را بپردازد.

این موضوع باعث دردسر برای این مازندرانی با غیرت شد. او اما تا آخر ایستاد. امروز این پایان نامه حدّاقل در یکصد کتابخانه بزرگ دنیا ودر نشریات علمی دنیا وجود دارد.

پس اگر دانشجوی پزشکی هم باشی، ماهی حدود 11 میلیون تومان هم بورسیه از کشور هلند بگیری، دیناری هم از کیسه ملّت ایران هزینه نکنی، می شود بهانه ای گیر آورد که بگویی دانشمند ایرانی هستی وبه ایران جان وابستگی داری.

این دانشمند ساروی امروز حقوق بالای سی میلیون تومان آنجا را گذاشت و در ایران با سه میلیون تومان استاد دانشگاه شد.

تا یادم نرفته بگویم که او خیلی عشق حسینی هم هست، نمازش هم قضا نمی شود.

این مازندرانی در کشور هلند -در شهر اوترخت که شهر دانشگاهی هلند است- دکترا گرفت.

در هلند ضرب المثلی هست که می گوید: «خدا جهان را آفرید و هلندی ها کشور هلند را که هفت متر پائین تر از دریا قرار دارد، آفریدند.»

آنها زمین را از دریا گرفتند. کشوری که 16 میلیون جمعیت دارد، ازمازندران کوچکتر است، فقط در لبنیات به 90 کشور صادرات دارد، غول صنعت کشتی سازی است، پایتخت سیاسی آن لاهه، پایتخت دانشگاهی آن اوترخت، پایتخت گردشگری آن آمستردام و پایتخت تجاری آن روتردام است.

این چال دَکِته مَملکت فقط 2300 نوع پنیر تولید می کند، بقیه بماند.

مهّم غیرت و شعور آقای دکتر امین طالبی که اهل روستای بزمین آباد ساری است، نه ساروی، مازندرانی است، نه ، اصلاً ایرانی است، ولی او با شعور مازندرانی یک ایرانی است که در هر شرایطی می خواهد به مردم و کشورش خدمت کند.