چهارشنبه 21 آبان 1393-20:26

دانشگاه، جامعه هدف جشنواره رشد امسال

رئیس دانشگاه فرهنگیان: چهل و چهارمین جشنواره بین المللی علمی، آموزشی و هنری رشد از 23 تا 30 آبان همزمان در 17 پردیس فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور، برگزار می‌شود/آیین افتتاحیه شنبه با فیلم "سارقان کوچک" تولید کشور لتونی آغاز می‌شود.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: آرزو ولیپور -رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران- در نشست خبری چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی رشد، اظهارداشت: چهل و چهارمین جشنواره بین المللی علمی، آموزشی و هنری رشد از 23 تا 30 آبان همزمان در 17 پردیس فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، دانش‌آموزان، جامعه هدف این جشنواره بودند و امسال برای نخستین بار دانشگاه فرهنگیان، این جشنواره را سرپرستی می‌کند و دانشگاهیان، جامعه هدف هستند، افزود: با دانشگاه‌هایی که دانشجویان رشته هنر دارند رایزنی کردیم تا سهمیه بیشتری در اختیار این دانشگاه‌ها قرار دهیم و در اولویت قرار گیرند.

ولیپور با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت محور است، تصریح‌کرد: از میان هنرهای مختلف، فیلم و رسانه دیداری بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب دارد و پس از آن نقش ادبیات حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: برگزارکنندگان جشنواره می‌خواهند بگویند رویدادهای تربیتی فقط نباید از طریق تابلوهای سیاه و سفید و سبز و هوشمند، آموزش داده شود و بسیاری اوقات می‌توان از طریق فیلم، آموزش غیرمستقیم را به دانش‌آموز و یا دانشجو منتقل کرد که تاثیرگذاری بیشتری از آموزش مستقیم دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه در بررسی ورودی چند سال اخیر دانشگاه‌ها به این نتیجه می‌رسیم کسانی که به صورت شبانه‌روزی مطالعه کردند در دانشگاه‌های معتبر حضور دارند اما روابط اجتماعی آن چنان قوی ندارند، متذکرشد: دانشگاه فرهنگیان می‌خواهد این روحیه را در دانشجویان تقویت کند که در کنار تحصیل، می‌توانند اظهارنظر کرده و از ابزارهای مهم فن آوری استفاده کنند.

گفتنی است آیین افتتاحیه چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی رشد شنبه با فیلم "سارقان کوچک" تولید کشور لتونی آغاز می‌شود. به نقدهای برگزیده هم جوایزی اهدا می‌شود.