چهارشنبه 28 آبان 1393-19:13

داود هرمیداس باوند در نشست بنیاد تبری بیان داشت:

مازندرانی؛ شهره در تساهل و سازگاری

گزارش نشست بنیاد هم اندیشان تبری در تهران با حضور ناطق نوری، هرمیداس باوند، نیکزاد لاریجانی، کشاورز و...


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: بنیاد هم اندیشان تبری در روز سه شنبه 27 آبان ماه میزبان جمعی از فرهیختگان مازندرانی ساکن تهران و مازندران بود.

این مراسم که البته با تاخیر زیاد آغاز شد، فرصتی بود تا ضمن گرامیداشت روز مازندان، بنیاد غیردولتی هم اندیشان تبری نیز معرفی شود.

شاعران، نویسندگان، پژوهشگران و تعدادی از نمایندگان فعلی و دوره های قبلی مجلس شورای اسلامی و مسئولان مازندرانی در این مراسم حضور داشتند.

با آنکه در دعوت تلفنی به مدعوین گفته شده بود که دکتر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، استاندار مازندران و برخی از مدیران کل در این جلسه حضور دارند، اما هیچیک حضور نداشتند.

احمد ناطق نوری، دکتر میرسعیدنیکزاد لاریجانی، دکتر عیسی کشاورز، دکتر داودهرمیداس باوند و مهدی موسوی در این جلسه در مورد وضعیت امروز و مسیر پیشرفت استان سخنرانی کرده، نظرات خود را بیان داشتند. البته مجری برنامه و بیشتر سخنران ها غرب استانی بودند.

اجرای قطعاتی از موسیقی آیینی و مذهبی به مناسبت ماه محرم توسط آقایان سالار و امیر قاسمی از دیگر بخش های این مراسم بود.

در این نشست احمد ناطق نوری خواستار ایجاد جایگاه و مکانی مستقل برای مازندران و دبیرخانه ای جهت شناسایی هنرمندان و شخصیت های مازندرانی در تهران شد.

آقای جهانگیری گزارشی از وضعیت ثبت رسمی بنیاد هم اندیشان تبری ارائه داد و دکتر نیکزاد لاریجانی -معاون وزیر اقتصاد- در مورد توسعه مازندران و فرآیند آن سخن گفت و توازن بین صنعت و کشاورزی را مهم دانست.

وی بر نقش و اهمیت نهادهای غیردولتی تاکید کرد و حضور و مشارکت کارشناسان و متخصصان مازندرانی را خواستار شد.

عیسی کشاورز -مدرس دانشگاه و کارشناس فرهنگی- در مورد هویت فرهنگی سخن گفت و پروفسور داود هرمیداس باوند -تحلیل گر مسایل سیاسی- هم گفت: ما مردم مازندران از لحاظ هم زیستی، تساهل و سازگاری شهرت ویژه داریم و در گذر تاریخ بسیاری از طوایف و ایلات به مازندران کوچ داده شده اند و تمام کوچ نشینان به مازندران، مازندرانی شده اند.

وی افزود: دریغا که ما مازندرانی ها، آنچنان که باید و شاید، همکاری و همگرایی نداشته ایم.

موسوی نیز در پایان جلسه در مورد آثار تاریخی و ارزشمند مازندران و جایگاه آن سخنرانی کرد.

علاوه بر پخش چند کلیپ مرتبط با مازندران، مجید اسدی شعری از نیما خواند و میثم زندی هم از برگزاری مراسمی در نوشهر به همین مناسبت خبر داد.

گفتنی است برگه های معرفی موسسه هم اندیشان تبری، فرم عضویت و نظرسنجی در این نشست توزیع شد. در فرم عضویت بنیاد هم اندیشان تبری، سال ازدواج افراد هم پرسیده شده بود!

خاطرنشان می کنیم موسسان این بنیاد احمد ناطق نوری، فرهود جلالی، محمدرضا امینی، محمدجواد ادیبی فرد، مهدی موسوی، وجیه الله ساعدی و محمدعلیزاده هستند.