جمعه 7 آذر 1393-15:14

حجت الاسلام رسولی:

برخی رسانه ها حرف هايي می زنند كه دل مردم را خالي مي كند

امام جمعه مياندورود: رهبري هيات مذاكره كننده را افرادي پرتلاش، جدي، دلسوز، مستحكم و منطقي خوانده اند، بنده سوالم از افرادي كه گاهي چوب لاي چرخ مي گذارند اين است كه آيا اين تعابير رهبري از روي هواست يا سنجيده سخن مي گويند؟


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي جويباري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه مياندورود با تسليت رحلت آيت الله شجاعي كياسري اظهار داشت: چهار دوره نماينده مجلس بودن نشان مي دهد كه مردم از ايشان راضي بوده و پاداش اين رضايت را نيز خداوند خواهد داد.

امام جمعه مياندورود با اشاره به تمديد مذاكرات هسته اي ايران با كشورهاي 5+1 اظهار داشت: پس از ده دوره مذاكرات به اين نتيجه رسيدند كه براي هفت ماه ديگر اين مذاكرات تمديد شود.

وي با بيان اينكه تحليل هاي مختلفي نسبت به اين قضيه بيان شده است، افزود: آنچه كه اتفاق افتاده اين است كه مذاكرات تمديد شده و ماهيانه 700 ميليون دلار از دارايي هاي بلوكه شده ايران هر ماه به كشور بازگردانده مي شود.

حجت الاسلام رسولي ادامه داد: تحليل هايي كه تاحال ارائه شده، هم نسبت به مذاكرات و هم نسبت به امتيازات داده شده و گرفته شده و هم نسبت به خود مذاكره كنندگان است كه تعداد آن هم بسيار زياد است.

خطيب جمعه سورك با بيان اينكه هرشخصي در كشور آزادانه مي تواند هر تحليلي را بر مبناي ديدگاهي كه دارد بيان كند، افزود: گاهي اين حرف ها با نگاه مثبت بيان مي شود و گاهي با نگاه بسيار منفي كه باعث اضطراب و نگراني مردم مي شود.

وي ادامه داد: در همين چند روزه عده اي هم مذاكره و هم مذاكره كنندگان را به چالش كشيدند و نسبت به داده و ستانده حرف هايي زدند كه بعضا با نگاه تحقير آميز بوده است، براي مثال گفتند دارايي هايي كه بناست برگردد پول نفت خود ما است آيا گرفتن پول خودمان امتياز است؟

حجت الاسلام رسولي ابراز داشت: اين نگاه اگر قراراست ساده و عادي بيان شود، مي گويد نه، پول ها حق ما است اما واقعيت اين است كه پول ما سالهاست كه در كشورهاي متعدد بلوكه شده و اين كشورها قصد بازگرداندن آن پول را هم به كشور نداشتند، اما اكنون راهي پيدا شده است كه اين سرمايه به كشور بازگردانده شود، حال آيا اين امتياز محسوب می شود يا خير؟

وي با بيان اينكه اگر نگاه عوض شود و اين گونه تحليل شود امتيازي براي كشور محسوب خواهد شد، افزود: اجماع 5+1 عليه ايران شكسته شده است و آنها نتوانسته اند نيات شوم خود را عليه كشور و ايران اجرا كنند، البته ما مطمئن از آينده نيستيم اما اينكه اكنون به اين نتيجه رسيده ايم، امتياز است.

امام جمعه مياندورود گفت: اينكه ما تاكنون مقاومت كرده و نگذاشتيم امريكا به اهداف خود برسد و باز هفت ماه ديگر قرار است دشمن به عقب رانده شود و حرف امريكا به كرسي نشانده نشود، آيا اين موفقيت نيست و امتياز محسوب نمي شود؟

*رهبر انقلاب از مذاكرات هسته اي حمايت كردند

وي ادامه داد: آنچه كه براي ما در همه زمينه ها مهم است تحليل مقام معظم رهبري است، چرا كه معيار در كشور ما رهبري است.

خطيب جمعه سورك با اشاره به بخشي از سخنان اخير رهبري اظهار داشت: آنهايي كه مي گفتند حرف دل آقا چيزي ديگري است و دائم بيان مي كردند كه آقا مجبورند در سخنراني ها حرفي را بزنند اما ته دل شان حرف ديگري است كه مخالف اين حرف است، چطور به خود جرات چنين جسارتي را مي دهند؟

وي ادامه داد: يعني رهبري حرف دلش چيزي ديگري است و مي خواهد به زبان بگويد بنده موافق مذاكره هستم؟ اصلا چنين چيزي امكان ندارد، رهبر يك نظام است و مي گويد من مخالف نبودم و با اين توافق تمديد هم مخالف نيستم.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه رهبري هيات مذاكره كننده را افرادي پرتلاش، جدي، دلسوز، مستحكم و منطقي خوانده اند، افزود: بنده سوالم از اين افرادي كه گاهي چوب لاي چرخ مي گذارند اين است كه آيا اين تعابير رهبري از روي هواست يا سنجيده سخن مي گويند؟

وي با اشاره به بخش ديگري از سخنان رهبري كه فرمود: هيات ايراني حقا و انصافا در مقابل حرف زور ايستادگي مي كند و بر خلاف طرف مقابل، حرفش را هر روز عوض نمي كند، افزود: اين يعني تشويق، تحسين، ترغيب و در نهايت يعتي تاييد كار مذاكره كنندگان.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه اگر كسي تحليل حضرت آقا را بخواند نياز به هيچ گفتگوي ديگري ندارد، افزود: سايت ها و مطبوعات مختلف حرف هايي می زنند كه دل مردم را خالي مي كند كه اصلا درست نيست.

*نمايندگان با نگاه سياسي حاكم بر مجلس تصميم نگيرند

امام جمعه مياندورود همچنين به سالروز شهادت شهيد مدرس و روز مجلس اشاره كرد و با بيان اينكه مجلس پويا و زنده مي خواهيم كه در شان مردم ايران باشد، افزود: زنده بودن مجلس به تصويب قانون خوب، دفاع از منافع و منابع ملت، نظارت خوب و صحيح بر عملكرد خود و ساير قوا، تلاش و جديت براي خدمت به مردم و تعامل خوب و سازنده با دولت و ملت و دامن نزدن به اختلافات و چالشي نكردن اختلاف سليقه ها است.

حجت الاسلام رسولي گفت: يك نماينده مجلس بايد همانند شهيد مدرس هم عالم باشد و هم آزاده و در جمع مجلس به فضاي سياسي حاكم به مجلس نگاه نكند تا با آنها همراهي كند، بلكه يك نماينده مجلس بايد متفكر و انديشمند و تحليل گر باشد و مطالب را با بصيرت بخواند و آينده را ببيند و خودش آزادانه بدون اينكه تحت تاثير جو و فضا قرار گيرد، تصميم بگيرد.

وي گفت: مرحوم مدرس در مقابل زورگويي مجلس و شاه ايستاد اما لحظه اي از حق طلبي خود عدول نكرد و پا را عقب نگذاشت، ما هم نمايندگاني در جمهوري اسلامي مي خواهيم كه اين گونه باشند و معيار اصلي آنها دين، انقلاب اسلامي و ولايت فقيه باشد.