دوشنبه 10 آذر 1393-1:21

آقامیری: شورا خودش به نظارت نیاز دارد

عضو شورای شهر ساری: بیش از 380 نیرو با عنوان کارگر رفت و روب، با کت و شلوار در شهرداری های مناطق و در اداره ها مشغولند/در دولت احمدی نژاد، کارهایی که دو ماهه تمام می شد، یک روزه بر باد می رفت.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینا محسن پور: علیجان شمشیربند-رئیس شورای شهر ساری- در جلسه این شورا که عصر یک شنبه برگزار شد، با اشاره به سخنان جمال باقری -عضو شورا- مبنی بر نقش بازی کردن اعضای شورا در مقابل خبرنگاران که در جلسه هفته گذشته شورا عنوان شد، تصریح کرد: در صحن شورا هریک از اعضا می تواند نظر خودش را بیان کند اما نباید مجموعه خدمات شورا را زیر سوال برد.

وی ادامه داد: همین شورا با جدیت کاری که دوسال وقت برای انجامش نیاز است در سه ماه به اتمام می رساند.

شمشیربند خطاب به خبرنگاران گفت: جانب انصاف رعایت شود.

سپس مهدی قانعی - مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری- گزارشی از کارهای انجام شده سازمان پسماند، ارائه داد.

در این جلسه جمال باقری-عضو شورای شهر ساری- با بیان اینکه گروه های رفت و روب شهری و جمع آوری زباله از هم جدا هستند، ابراز داشت: این امر سبب می شود که هر گروه، ناظران و ساعت های کاری متفاوتی داشته باشند که بی نظمی را در پی دارد.

وی خواستار شکل گیری هماهنگی و هم پوشانی این دو بخش شد.

*در حضور خبرنگاران، بهتر رفتار خواهیم کرد

سید محمد جعفری-عضو شورا- با بیان این که پسماند را باید متمرکز و یکپارچه انجام داد، افزود: مشکل ما متمرکز انجام نشدن امور پسماند است.

وی با تاکید بر کمرنگ بودن نقش سازمان پسماند، ابراز داشت: اگر سازمان پسماند وجود دارد، باید همه کارهای مربوط به پسماند را این سازمان عهده دار شود.

*برنامه و طرح مشخص و جامع برای پسماند نداریم

 علی اکبرزلیکانی-رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر ساری- با پیشنهاد حضور خبرنگاران در تمام جلسات شورا سخنانش را آغاز کرد و افزود: در حضور خبرنگاران، ما هم بهتر رفتار خواهیم کرد، البته اگر به نقش بازی کردن متهم نشویم.

وی حوزه مدیریت پسماند را باری به هر جهت خواند و تصریح کرد: نه تنها در ساری بلکه در کل استان، برنامه و طرح مشخص و جامع نداریم.

این عضو شورا با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند، کاملا تخصصی است، استدلال کرد: این سازمان با سلامت روحی و جسمی مردم در ارتباط است.

وی با تاکید بر پیگیری تصویب طرح مدیریت جامع ابراز داشت: جداسازی از مبدا تاثیری در هزینه دفن زباله ندارد، زیرا کار تخصصی صورت نمی گیرد.

زلیکانی با اشاره به کم کاری در فرهنگسازی، تاکید کرد: باید تولید زباله را کاهش دهیم.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورا، ضمن بیان اینکه در هیچ جای دنیا از زباله سوز مخلوط استفاده نمی شود، پیشنهاد کرد: یک برنامه مشخص تنظیم شود تا اعضای شورا بر اساس آن، عملکرد سازمان پسماند را بسنجند.

* اراده شهرداری ساری برای حل مسئله پسماند جدی نیست

سید مهدی احمدی-نایب رئیس شورای شهر ساری- نیز گفت: اراده شهرداری ساری برای حل مسئله پسماند جدی نیست.

رضا پیوندی- دیگر عضو شورا- نیز با اشاره به وضع بد تخلیه و دفن فاضلاب خانگی، خواستار پیگیری و ساماندهی ماشین های حمل فاضلاب شد.

محمد آقامیری- یکی از اعضای شورا- با گلایه از به کارگیری بیش از 380 نیرو با عنوان کارگر رفت و روب، ابراز داشت: این افراد با کت و شلوار در شهرداری های مناطق و در اداره ها مشغولند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعضی جاها هفته ای یک بار و بعضی دیگر هفته ای سه بار رفت و روب می شود که باید هماهنگی در انجام خدمات صورت گیرد.

این عضو شورا به بستن قرارداد حدودا 10 میلیاردی در سازمان پسماند اشاره کرد و افزود: با اینکه شورای شهر باید بر قرارداد شما نظارت داشته باشد، اما از این قرارداد بی خبر بود و به نظر می رسد که شورا خودش به نظارت نیاز دارد.

وی در پاسخ به یکی از اعضا تصریح کرد: در دولت احمدی نژاد، کارهایی که دو ماهه تمام می شد، یک روزه بر باد می رفت و نباید همچین دیدی نسبت به برخی پروژه هایی که زود افتتاح می شود، داشت.

*باری بر دوش شهرداری

فرامرز نقیبی-عضو کمیسیون عمرانی شورا- در این جلسه ابراز داشت: سازمان پسماند تشکیل شد که کوله بار شهرداری کمتر شود اما عملا به علت مسائل مالی، باری نیز بر دوشش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی و آموزش، این پرسش را مطرح کرد: شهرداری چقدر در بحث آموزش به سازمان پسماند بودجه داده است؟

نقیبی همچنین تاکید کرد: اگر سازمان ها وظایف اساسنامه خود را اجرا کنند، ما دیگر مشکلی نخواهیم داشت.