سه شنبه 28 تير 1384-0:0

نوشدارو بعد از مرگ سهراب

به دنبال کشته شدن نزدیک به20 مسافر مازندراني در تصادف خونين جاده فيروزکوه پروانه فعاليت شرکت تعاوني «ميني‌بوس‌داران خود راننده تهران- شمال» لغو شد.




به دنبال تصادف اخير جاده فيروزکوه که منجر به کشته شدن تعدادي از شهروندان شد، پروانه فعاليت شرکت تعاوني ميني‌بوس‌داران خود راننده بين‌شهري تهران- شمال به مدت 3 ماه لغو شد.
اين حادثه 25 تيرماه، بين يک دستگاه ميني‌بوس هيونداي متعلق به تعاوني ميني‌بوس‌داران خود راننده بين شهري «تهران- شمال» نمايندگي قائم شهر، به رانندگي «عباس دارايي» 46 ساله با 20 مسافر در کيلومتر 105 محور «دماوند به فيروزکوه» به علت انحراف به چپ و برخورد با يک دستگاه کاميون رخ داد.

براساس اطلاعيه معاونت عمليات ترافيکي پليس راه ناجا متعاقب بروز حادثه با درخواست تشکيل جلسه کميسيون ماده 12 آيين‌نامه حمل بار و مسافر از سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي به تخلف شرکت رسيدگي و به استناد مواد 6 و 13 آيين‌نامه حمل بار و مسافر مصوب 1378 پروانه فعاليت شرکت مذکور از مورخ 26 تير سال جاري به مدت 3 ماه لغو و از فعاليت آن جلوگيري شد.

پليس راه ناجا اعلام کرد: نظر به اين که قصور نمايندگي قائم شهر تعاوني ميني‌بوس داران خود راننده و تخلف از مقررات راهنمايي و رانندگي راننده ميني‌بوس، نتايج جبران‌ناپذير ضايعات انساني و عواقب ناخوشايند تاثيرگذار براي خانواده‌هاي کشته‌شدگان و آسيب‌ديدگان در بر خواهد داشت لازم است شرکت‌ها و موسسات و تعاوني‌هاي مسافربري نسبت به ايفاي وظيفه قانوني خود از هيچ کوششي دريغ نکرده و راننده زحمتکش وسايل نقليه مسافربري بايد بدانند تصادف معلول لحظه‌هاست و هر لحظه غفلت در رانندگي به حادثه خونين مبدل گشته و خود نيز گرفتار آن خواهند بود.
لذا دقت و احتياط و رعايت مقررات در رانندگي شرط اصلي سلامت است.
پليس از مسافران خواست تخلفات رانندگان وسايل نقليه مسافربري را باشماره تلفن 110 اعلام کنند تا برخورد قانوني صورت پذيرد.