چهارشنبه 29 تير 1384-0:0

فروتن:مشکل داريم!

سرمربي تيم فوتبال شموشك گفت: بايد تعارف را كنار گذاشت، تيم ما در فصل جديد مشكلات زيادي در پيش دارد.


 

فروتن  اظهار كرد: 15 بازيكن از جمله بسياري از نفرات اصلي شموشك را ترك كردند و مجبور شديم براي جايگزين كردن آنها از 200 تا 300 بازيكن تست بگيريم.

وي افزود: بازيكنان جديد شموشك نام‌هاي شناخته شده‌اي نيستند كه با عنوان كردن آنها بمب خبري داشته باشيم بلكه جواناني گمنام از لاهيجان، نوشهر، چالوس، لنگرود، كچور و محمود‌آباد هستند.

فروتن اذعان كرد: بي‌ترديد مشكلات جدي در اين فصل پيش روي شموشك قرار دارد اما اين بدان معنا نيست كه ما دست‌هاي خود را از هم اكنون بالا برده باشيم، شموشك براي بقا و حتي شگفتي مي‌جنگد.

فروتن تاكيد كرد: شموشك يك باشگاه خصوصي است كه حتي يك ريال نيز از دولت دريافت نمي‌كند.

وي افزود: مهندس درويشي صاحب امتياز باشگاه به جاي آن كه درآمد خود را خرج خريدن قايق و سفر به هونولولو و هاوايي كند، تصميم گرفت تا اين پول را در نوشهر سرمايه‌گذاري كند.

وي افزود: تعداد زيادي از بازيكناني كه در حال حاضر در تيم‌هاي درجه يك فوتبال كشور حضور دارند در مدارس فوتبال شموشك كشف شده و رشد كرده‌اند.

فروتن افزود: به دنبال اسپانسر هستيم تا شايد با درآمد از اين طريق بتوانيم چند بازيكن را جذب كنيم.

وي تاكيد كرد: از بازيكناني كه شموشك را ترك كردند گله‌اي نداريم چرا كه آنها تا پايان قرارداد خود با كمترين دستمزد بازي كردند و اكنون نيز حق دارند به خاطر آينده‌ي بهتر به تيم‌هاي ديگر بروند.

فروتن تاكيد كرد: شعار شموشك « باشگاه سازنده، نه خريدار» است و اين دقيقا همان اتفاقي است كه در فصل جديد با آن روبه‌رو هستيم.

سرمربي شموشك خاطر نشان كرد: تيم ما در ليگ پنجم بر روي لبه‌ي تيغ قرار دارد و به همين دليل براي آن كه موفق شويم نياز به تمرينات فشرده و چند برابر تيم‌هاي ديگر داريم.

فروتن در ادامه اظهار كرد: در فوتبال انگلستان بيشترين سرمايه‌ي باشگاه از طرف تلويزيون تامين مي‌شود.

وي افزود: در ايران صدا و سيما از يك طرف با پخش مستقيم بازي‌ها سبب كاهش تماشاگران مي‌شود و از طرف ديگر در حالي كه درآمد بالايي را از پخش برنامه‌هاي تبليغاتي در طول مسابقه فوتبال كسب مي‌كند هيچ هزينه‌آي را به عنوان حق پخش تلويزيوني به باشگاه‌ها نمي‌دهد.

وي افزود: خصوصي شدن باشگاه‌ها به اين معنا نيست كه دولت به طور كامل خود را كنار بكشد و بايد حمايت‌هاي جانبي خود را حفظ كند.

فروتن كه سال‌هاي زيادي را در فوتبال خارج از كشور گذرانده است در ادامه تاكيد كرد: پول‌هايي كه در فوتبال اروپا مطرح شد و قراردادهاي گزاف سبب شد تا امروز به بن بست جدي برسند.

وي افزود: نتيجه‌ي اين نقل و انتقالات به وجود آمدن بدهي‌هاي چند ميليارد يورويي است كه باشگاه‌ها قادر به پرداخت آن نيستند.

وي افزود: رسوايي‌هاي اخير در فوتبال آلمان نتيجه‌ي همين مشكلات مالي است و بي‌ترديد مسوولان فوتبال آلمان پس از فارغ شدن از جام جهاني به صورت جدي ساختار فوتبالشان را دستخوش تغيير مي‌كنند.

فروتن تصريح كرد: در حال حاضر فوتبال ايران از نظر مالي در وضعيت سالمي است اما باشگاه‌ها بايد مراقب باشند كه راه اشتباه اروپايي‌ها را طي نكنيم.

وي افزود: اكنون كه فوتبال اروپا روند بازگشت را آغاز كرده است ما نيز مي‌توانيم همراه آنان بازگرديم و سپس همگام با فوتبال روز دنيا روند رشد را آغاز كنيم. (isna)