دوشنبه 17 آذر 1393-11:40

آذربایجان در میاندورود سرمایه گذاری می کند

سرمایه گذار کشور آذربایجان و عضو هیات دولت سابق گورباچف: قصد داریم گندم تولیدی خودمان را به اینجا بیاوریم و آن را پس از فن آوری به هر کجا که نیاز باشد صادر کنیم.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمداسماعیل بخشی سورکی: پیش از ظهر امروز نشست سرمایه گذار روسی و آذربایجانی با فرماندار میاندورود برگزار شد.

در این نشست ارسطو قادری-فرماندار میاندورود- بیان کرد: بسترهای سرمایه گذاری در این شهرستان کاملا آماده است.

وی با اشاره به زمینه های مستعد سرمایه گذاری در این شهرستان ابراز داشت: در بخش کشاورزی بخش اعظمی از نیازهای استان توسط محضولات کشاورزی این شهرستان تامین می شود و بخش هایی از زمین های زراعی در طول سال زیر کشت محصولات کشاورزی و دامی می رود.

نماینده دولت تدبیر و امید در میاندورود همچنین به ظرفیت ها و پتانسیل های منحصر به فرد این شهرستان اشاره کرد و گفت: در بخش های دریا، دشت و جنگل پتانسل های ویژه ای وجود دارد که نیازمند تدبیر درست است.

وی ابراز داشت: نظر بنده این است که دوستان برداشت های اولیه در این خصوص را انجام دهند و تقاضا و طرح برای نشست های آینده در اختیار مجموعه قرار گیرد تا از نظر کارشناسان استانی در این راستا بهره مند شویم.

قادری به بعضی استفاده های نابجا نیز در این امر اشاره کرد و گفت: عده ای آمدند و بعضی کارها را انجام دادند اما به سرانجام نرسید و مردم از این حیث دچار بدبینی شده اند.

وی با بیان اینکه هر کدخدایی به فکر آبادی ده خود است افزود: بنده هم به فکر آبادانی شهرستان هستم و در این راستا اگر کاری را شروع کنم تا آخر پای آن ایستاده ام.

پاشایف –سرمایه گذار آذربایجانی و عضو هیات دولت سابق گورباچف- در این نشست با قدردانی از استقبال گرم فرماندار اظهار داشت: قصد داریم گندم تولیدی خودمان را به اینجا بیاوریم و آن را پس از فن آوری به هر کجا که نیاز باشد صادر کنیم.

وی با بیان اینکه از یک سوله 3 میلیون تنی در بندامیرآباد بازدید کرده ایم، افزود: با ایجاد این کارخانه می توانیم روزی 600 تن از روغن ها را فن آوری کرده و 1500 تن را به صورت محصولات فن آوری دامی تولید کنیم.

این سرمایه گذار آذربایجانی گفت: ایجاد سردخانه منفی 20 درصد نیز برای اهداف چند منظوره از جمله نگهداری روغن آفتابگردان، کره تولیدی و خمیرنان برای این مجموعه در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: کلیه محصولات ما در بسته های مختلف مورد نیاز بازار تهیه، تولید و صادر خواهد شد.