چهارشنبه 19 آذر 1393-13:22

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

کسی نباید چوب لای چرخ دولت بگذارد

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی: تقویت دولت ، تقویت نظام است و دیگر کسی نباید در این راستا چوب لای چرخ بگذارد که اگر اینگونه باشد ولایت را قبول ندارد.(گزارش+عکس از جلسه شورای فرهنگ عمومی میاندورود)


 

مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمداسماعیل بخشی سورکی: صبح امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی میاندورود با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت فرصت ها و تهدیدها در حوزه فرهنگ عمومی در محل آموزش و پرورش میاندورود برگزار شد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی-مدیرکل ارشاد اسلامی استان مازندران- به جلسه اخیر خود با معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران و جمعی از اندیشمندان اشاره کرد و ابراز داشت: 16 کارگروه تخصصی در خصوص نحوه پرداخت به فرهنگ عمومی تدوین و اعضای آن کارگروه ها هم مشخص شده است.

وی با بیان اینکه وفاق و همدلی در همه کارها مورد نظر است افزود: تقویت دولت ، تقویت نظام است و دیگر کسی نباید در این راستا چوب لای چرخ بگذارد که اگر اینگونه باشد ولایت را قبول ندارد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: تاکیدات رهبری و حضور ایران در مذاکرات هسته ای در راستای فرامین رهبری در جهت ابهت و عزت کشور است و نباید این امر تضعیف شود.

وی با تاکید بر اینکه توافق و همدلی نباید تبدیل به تشتط شود افزود: در بحث قمه زنی کارهایی در سالهای قبل نیز صورت پذیرفته بود، اما اینکه امسال کسی قمه نزده است و این فعالیت ها به ثمر نشسته است شایسته قدردانی است.

وی همچنین در پاسخ به انتقاد نماینده جراید و رسانه های مجازی در این جلسه مبنی بر نبودن خبرنگاران در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها اظهار داشت: اصل این است که نماینده ای از جراید و روزنامه های در جلسه حضور یابد، اما دستوری مبنی بر حضور نیافتن خبرنگاران وجود ندارد، بنابر این می توانند در این جلسات شرکت کنند و اگر مسئولی بنا است نکته ای را بیان کند که نیازی به رسانه ای شدن نیست بگوید که این مطلب را ننویسند.

*برای اولین بار در طول تاریخ ، مردم سورک قمه نزدند

حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری-امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی میاندرود- با اشاره به موضوع قمه زنی در سورک و بحث های فراوانی که در این راستا انجام شده است اظهار داشت: امسال برای اولین بار در طول تاریخ ، در سورک قمه زنی اتفاق نیفتاده است و مردم سورک قمه نزدند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه این موضوع اتفاق بسیار مبارکی است گفت: ضمن تشکر از همه باید گفت هیچ کس در این امر دخیل نبوده است اما از همه کسانی که دغدغه دینی و فرهنگی داشتند در این امر سهیم بودند.

وی با بیان اینکه سال ها روی این قضیه کار شده است که امسال پاسخ گرفتیم، افزود: بنابر این نیاز است که روی آن کار شود .

حجت الاسلام رسولی با نفی ارتباط این موضوع با فلان دستگاه و نهاد اظهار داشت: کسانی در سال های قبل در جلوی دیدگان بنده، فرماندار و دادستان قمه می زدند اما امسال اینکار صورت نگرفت و این تنها به این دلیل است که خود این جوانان اراده کردند و اینکار صورت نپذیرفت و بنده دست همه این عزیزان را می بوسم.

وی با تاکید بر اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که سالهای بعد نیز قمه زنی انجام نشود، گفت: نباید تشکر از این افراد فراموش شود بلکه باید در طول سال از این عزیزان تشکر کرد و مورد قدردانی واقع شوند تا در سال های بعد نیز این امر به طور کلی برچیده شود.

*در بعضی از فضاها نمی توانیم عرصه را باز کنیم

ارسطو قادری -فرماندار میاندورود- نیز در این نشست با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی مهم ترین جلسه در راستای فرهنگ دهی شهرستان است، افزود: بسیاری از موارد و دیدگاه های فرهنگی توسط امام جمعه محترم در خطبه های نمازجمعه بیان می شود که نیاز است همه در راستای آن حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بعضی از فضاها نمی توانیم عرصه را باز کنیم، افزود: سخنان ایشان در نمازجمعه به معنای باز شدن فضا است اما متاسفانه در مواجهه با مردم و جامعه موضوع دیگری را مشاهده می کنیم، چرا که در اجرا دچار آسیب هستیم.

نماینده دولت تدبیر و امید در میاندورود با بیان اینکه باید موضوعی فرهنگی و در خور شان شهرستان به صورت استانی و ملی مطرح شود افزود:در فضای قمه زنی نیزبا فرهنگ سازی های صورت گرفته نتیجه خوبی را شاهد بودیم و این موضوع بدون نیاز به شمشیر و فضاهای امنیتی محقق شده است.