پنجشنبه 27 آذر 1393-18:1

نساجی، مناقشه جلسه شورای اداری قائم شهر

نماینده:سرمایه گذار توان ندارد، برود/فرماندار:در این باره صحبت نمی کنم

کمال علیپور: ما چرا باید به قیمت حمایت از بخش خصوصی به حدی عمل کنیم که بحث فروش زمین کارخانه مطرح شود/مهدی محمدی: بنا ندارم تا در این مورد صحبتی کنم.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، رضاشریعتی: جلسه  شورای اداری قائم شهر، با حضور کمال علی پور عضو کمیسیون عمران مجلس، علی نبیان معاون عمرانی استاندار، آیت الله معلمی امام جمعه قائم شهر و نماینده مجلس خبرگان رهبری  و مدیران شهرستانی برگزار شد.

امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه نباید قلب یک مسئول از خدمت به مردم فاصله داشته باشد، اظهار داشت: این به معنی علاقه به خدمت گذاری است .

وی با تاکید بر اینکه نباید خواسته های مردم با ترش رویی انجام شود، تصریح کرد: نقش فرماندار نقش پدر در جامعه است، چرا که او نماینده دولت است.

*مردم ساختمان ها را بیمه کنند

معاون عمرانی استاندار در این جلسه با اشاره به ترافیک 4 روز پس از پایان ماه رمضان گفت: پروژه محور سوادکوه، یک پروژه ملی است که فقط متعلق به سوادکوه نیست و به کل استان مربوط می شود.

وی با بیان اینکه نُرم فضای سبز در مازندران حدود دو تا سه متر مربع است، خاطر نشان کرد: درکشور این نُرم بین ده تا دوازده متر و در تهران 24 متر در نظر گرفته شده است .

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه برای این موضوع مبلغی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: خواست و انتظار این است تا هر اداره کل در محل اداره خود نسبت به کاشت درختان و فضای سبز نظر بدهد.

 نبیان با بیان اینکه حدود 8/6 میلیارد تومان در بحث تملک و داریی برای قائمشهر در نظر گرفته شد، گفت: عزم جدی صورت گرفته است تا اگر پروژه ای نیمه تمام مانده، پروژه دیگری شروع نشود، مگر آنکه بودجه تخصیصی آن صد در صدی باشد.

وی با بیان این که پروژه های نیمه تمام  حدود 300 میلیارد است، اذعان کرد: اینکه به پروژه ها اضافه کنیم زمان بیشتری طول می کشد تا مردم شیرینی آن را لمس کنند.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به خطر سیلاب در مازندران گفت: در بحث ماده 10 و12  امسال 500 میلیارد ریال اعتبار برای تهیه و اجرای طرح جمع آوری سیلاب در نظر گرفته شد.

این مسئول با بیان اینکه باید به سمتی پیش رویم تا مردم به بیمه ساختمانی مجاب شوند، اضافه کرد: بادی که در روزهای گذشته روی داد، سوادکوه را داری مشکل و چالش کرد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تلاش کند مردم ساختمان ها را بیمه کنند، چرا که دولت در این موارد رقم محدوی می تواند بدهد.

نبیان با بیان اینکه توقع و انتظار ماندگاری جمعیت در روستاها با  تلاش خدمات به این مناطق محقق خواهد شد، اظهار داشت:45درصد جمعیت استان در روستاها و55 درصد دیگر جمعیت شهری هستند، برای ماندن این جمعیت در روستاها باید خدمات را به سمت آنان پیش ببریم.

*اگر سرمایه گذار توان ندارد، باید برود

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار وسیمرغ با بیان مشکلات چند وقت اخیر شرکت نساجی مازندران خاطر نشان کرد: چرا باید وضعیت به سمت و سویی کشیده شود که برای پرداخت مطالبات کارگران، کارخانه نساجی قائمشهر، زمین کارخانه فروخته شود؟

علی پور با بیان اینکه می گویند شرکت نزدیک به 8 و نیم میلیارد بدهکار است اما به اعتقاد من این رقم چیزی حدود ده میلیارد است، افزود: سرمایه گذار گفت من پولی ندارم، ،راهکار دادیم تا زمین را به بانک بدهیم، البته دوستان می گفتند به بانک خصوصی بدهیم اما گفتیم که به بانک دولتی بدهیم و به بانک ملی دادیم تا دست مان باز باشد.

این مسئول با بیان اینکه نباید در حمایت از سرمایه گذار غش کرد، اظهار داشت: ما چرا باید به قیمت حمایت از بخش خصوصی به حدی عمل کنیم که بحث فروش زمین کارخانه مطرح شود.

وی اذعان کرد:به اعتقاد من اگر سرمایه گذار توان ندارد، باید برود.

نماینده مردم قائمشهر، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان رازی قائمشهر را 32 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تخصیص این میزان اعتبار، این طرح مهم درمانی مازندران و کشور در سال 1394 تکمیل می شود .

وی با انتقاد از تخصیص اعتبار کم برای تکمیل بیمارستان رازی قائمشهر، گفت: با وجود تمامی پیگیری ها و دغدغه ها برای تکمیل این طرح، در بودجه سال آینده فقط 6 میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است .

علی پور از همکاری نکردن برای اجرای برخی از طرح های عمرانی در شهرستان انتقاد کرد و گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان تنها دانشگاه دولتی شهرستان برای اخذ مجوز های لازم با مشکلاتی مواجه است .



*مطالبات شهرداری از دستگاه ها 6 میلیارد تومان است

 معاون عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه توقع کارگران برای دریافت به موقع حقوق و مطالبات شان به حق است، اظهار داشت: اگرچه تمام تلاش برای حل شدن این مشکل وجود دارد، کارخانه نساجی توان زیادی را از مسئولان می گیرد و مشکلات کارخانه  مشکلات انباشته شده از گذشته است.

فرماندار شهرستان قائمشهر نیز در جلسه شورای اداری ضمن گلایه از برخی دستگاه های اجرایی در تامین و جایگزینی سوخت دوم گفت: در صورت شدت گرفتن سرما و افزایش مصرف گاز، شرکت گاز متعهد به تامین گاز منازل مسکونی است و بر طبق قانون حتی گاز یک خانه هم نباید قطع شود.

محمدی با بیان اینکه توضیحات لازم در خصوص نساجی داده شده است و آقای نبیان هم در این مورد صحبت کرده اند، اظهار داشت: بنا ندارم تا در این مورد صحبتی کنم.

فرماندار قائمشهر گلایه خود را از سایر دستگاه های اجرایی در پرداخت نکردن مطالبات شهرداری مطرح کرد و گفت: شهرداری نهادی دولتی نیست که هزینه های آن از اعتبارات ملی تامین شود، دستگاه ها به تعهداتی که بین مدیران کل آنها و شهرداری شده است، پایبند باشند وبه سمت تحقق آن پیش روند.

وی با اعلام اینکه برخی بدهی ها مربوط به سال 91 می شود، ادامه داد: این میزان 6 میلیارد تومان است که دستگاه ها باید به پرداخت بدهی خود همت ورزند.

سید علی حجازی -شهردار قائم شهر- هم با بیان اینکه شهرداری نهاد غیر دولتی  است که با کسب درآمد می تواند فعالیت های عمرانی انجام دهد، اظهار داشت: همین طور که شهرداری طلب کار است، بدهی هایی هم دارد که باید با دریافت این مبلغ آن را پرداخت کند.

خاطرنشان می کنیم بعد از این جلسه، حاضران برای کلنگ زنی دانشگاه پیام نور در جاده قائمشهر به بابل به این محل رفتند.

رییس دانشگاه پیام نور مازندران در این مراسم گفت: برای تاسیس دانشگاه پیام نور در این منطقه 11 هزار و700 متر زمین خریداری شد.

صادقعلی موحدمنش افزود: زمین محل اجرای این طرح با اعتبار 1 میلیارد و صد میلیون تومانی دانشگاه پیام نور کشور خریداری شد.

رییس دانشگاه پیام نور مازندران هزینه موردنیاز برای تکمیل این پروژه را  4 و نیم میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: فاز نخست اجرای این طرح هزینه 1 ونیم میلیاردی دارد .