دوشنبه 1 دی 1393-0:34

پیگیریها نتیجه داد/ساخت و ساز در پارک نوشیروانی متوقف شد

با پیگیری های فعالان محیط زیست و نماینده های مجلس، ساخت و ساز غیرقانونی و بدون مجوز در پارک نوشیروانی بابل متوقف شد.


 

مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: خرداد ماه سال جاری برای دعوت از شهروندان در مراسم کلنگ زنی یک مجتمع تجاری-فرهنگی در بابل، به مساحت 1000متر مربع و با اعتبار 750میلیون تومان، بنرهای در سطح شهر نصب شد که بلافاصله با واکنش مردم و فعالان محیط زیست روبه رو شد.

برخی از شهروندان و فعالان محیط زیست بابل با جلب حمایت از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اطلاع رسانی در فضای مجازی و مصاحبه با روزنامه ها، اعتراض خود را نسبت به تخریب فضای سبز اعلام کرده، از مسئولان استمداد طلبیدند .  

  به همین دلیل تیر ماه امسال هم جلسه ای در فرمانداری با حضور فرماندار، نمایندگان فعالان محیط زیست، شورای شهر، شهرداری و نماینده استاندار برگزار شد که منجر به صدور صورت جلسه ای مبنی بر توقف ساخت وساز و ضرورت تغییر کاربری و اخذ مجوز از کمیسیون ماده 5 شد.

در صورتجلسه آن جلسه که در تاريخ 16 تیرماه امسال تشكيل شد، قید شده بود: "با توجه به تغير كاربري پارك به اعياني مستلزم اخذ مجوز قانوني از كميسيون ماده 5 است. مقرر شد تا انجام كامل مراحل قانوني اخذ مجوز از كميسيون ماده 5 تمامي عمليات و احداث خانه تئاتر متوقف گردد."

بنا بر این گزارش پس از گذشت 3-4 ماه مشاهده شد که مجریان طرح با بی اعتنائی به نظر دلسوزان و مسئولان استان، حتی در روز تعطیل و جمعه مشغول اجرای این طرح شدند که باز با واکنش منفی فعالان محیط زیست بابل مواجه شدند.

پنجم آذرماه امسال حدود ساعت 19:30، تعدادی از طرفداران محيط زيست بابل در پارک نوشیروانی این شهر اجتماع کردند تا اعتراض خود را نسبت به عملکرد مسئولان شهری در تخریب محیط زیست، نشان دهند.

این افراد که اغلب از تحصیلکرده ها و چهره های شناخته شده فرهنگی و علمی بابل بودند، از تخريب محيط زيست توسط برخي از افراد و سازمان هاي مسئول و غير مسئول ابراز نگرانی کردند و به عنوان اعتراض به ساخت و سازهای غير قانوني و غير متعارف در پارك نوشيرواني بابل كه به فضاي سبز و محيط زيست آسيب مي رساند، در اين پارك جمع شدند.

اجتماع کننده ها همراه خود پلاکاردهایی داشتند که روی آن ها نوشته شده بود: «اقدام غیرقانونی تغییر کاربری پارک نوشیروانی را به اعیانی متوقف کنید» و «چرا مسئولان شورای شهر بابل به خواسته های قانونی شهروندان توجه نمی کنند؟»

خوشبختانه پیگیری ها نتیجه داد و با دستور استاندار مازندران، عملیات ساختمانی متوقف شد.

با صدور نامه 20 آذرماه 93 به شماره 8660-418-86 استانداری مازندران، توقف عملیات ساختمانی به منظور حفظ سیمای بصری و سرانه فضای سبز پارک نوشیروانی اعلانو ابلاغ شد.