چهارشنبه 3 دی 1393-20:24

امام جمعه میاندورود:

شهدا را حزبي و جناحي نكنيم

حجت الاسلام رسولی: با نگاه حزبي و جناحي شهدا را به نسل جوان و مردم معرفي نكنيم/ نه در موقع اعزام به جبهه حرفي از حزب و جناح خاص بود و نه در هنگام تشييع جنازه/نباید با شعارهاي مختلف بچه هاي جبهه و جنگ را كنار زد/همسنگران شهدا گاهي ضد نظام، ضدانقلاب و ضدولايت فقيه معرفي مي شوند.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي جويباري در مراسم يادواره 29 شهيد سراجكلاي شهرستان جويبار اظهار داشت: برگزاري مراسم يادواره شهدا از آن جهت كه انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل امروز و آينده است بسيار ارزشمند است.

امام جمعه مياندورود به فرق بين شهدا و مردم عادي اشاره كرد و گفت: بسياري از افراد تاثيرگذار بودند، اما هيچ گاه به اندازه شهدا ممتاز نبودند.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه شهدا انتخاب شده از طرف خداوند بودند، ابراز داشت: شهدا كساني بودند كه راه هاي پرپيچ و خم دنيا را براي رسيدن به خداوند متعال يك شبه طي كردند.

وي گفت: هنوز كه هنوز است ما شهدا را نشناختيم و معتقدم قرن ها بايد بگذرد تا مردم آنها را بشناسند، چرا كه شهدا امامزادگاني هستند كه داراي احترام و تقدس مي باشند.

اين مسئول با بيان اينكه اعتقاد دارم بايد دانشگاه شهدا داشته باشيم، نه دانشگاه شاهد، افزود:اختصاصا در اين دانشگاه بايد وصيت نامه و زندگي نامه شهدا تدريس شود تا جوان هاي ما بفهمند كه ديروز چه كساني براي دفاع از اسلام و انقلاب و ولايت فقيه جان دادند.

امام جمعه مياندورود با تاكيد بر اينكه شهدا حاضر، شاهد و ناظر اعمال ما هستند گفت: شهدا بعد از شهادت زنده مي شوند و گمان مرده بودن نسبت به شهدا ناروا است چرا كه شهيد هرگز نمي ميرد.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه همه پيشرفت هاي كشور مديون خون شهدا است، گفت: اين تنها به معناي آن نيست كه خون شهيد مقدس است بلكه حضور، تدبير و مديريت شهدا در كار بوده است و آنها هدايت و مديرت كرده اند.

*شهدا را حزبی  و جناحی نکنیم

خطيب جمعه سورك با انتقاد از محدود كردن شهيد و شهادت در كشور اظهار داشت: شهدا را حزبي و جناحي نكنيم و با نگاه حزبي و جناحي هم شهدا را به نسل جوان و مردم معرفي نكنيم چرا كه اين نگاه موجب محدوديت خواهد شد.

وي با بيان ايكه بگذاريم آيندگان قضاوت درستي از شهدا داشته باشند، افزود: بگذاريد شهدا همانند روز اول خالص و ناب براي آيندگان باقي بمانند چرا كه شهدا متعلق به هيچ حزب و جناحي نيستند، بلكه حتي شهيد تنها متعلق به خانواده شهيد ندارد و از آن كل ملت ايران است.

حجت لاسلام رسولي با بيان اينكه هر كسي شهدا را محدود كند به شهدا، خون شهدا، امام و ولي فقيه و نظام خيانت كرده است، افزود: فراموش نكنيم كه نه در موقع اعزام به جبهه حرفي از حزب و جناح خاص بود و نه در هنگام تشييع جنازه، بنابراين شهيد متعلق به همه ملت است.

وي گفت: اولين و مهم ترين مساله در جبهه براي رزمندگان نظام اسلامي و ولايت فقيه بوده است اما عده اي متاسفانه به دنبال بهره برداري سياسي و حزبي هستند، آن روز همه با هم بوديم و امروز هم همه بايد در كنار هم باشيم.

امام جمعه مياندورود با اشاره به سخن بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي اظهار داشت: نگذاريم كه پيشكسوتان عرصه جنگ و شهادت به فراموشي سپرده شودند كه متاسفانه بايد گفت كه سخن امام در حال فراموشي است.

وي با بيان اينكه دشمن كاري كرده است كه بين ما تفرقه بوجود آمده است، افزود: دشمن با اصطلاحات چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب بلاي جان شده است.

حجت الاسلام رسولي گفت: كسي با فعاليت حزبي و گروهي مخالف نيست اما دلدادگان شهدا هم اصولگرا و هم اصلاح طلب بوده اند، چه فرقي بين چپ و راست وجود داشت وقتي همه بر سر سفره امام نشسته بوديم؟

وي ادامه داد: نبايد انشقاق ايجاد گردد و با شعارهاي مختلف بچه هاي جبهه و جنگ را كنار زد.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه همسنگران شهدا گاهي ضد نظام، ضدانقلاب و ضدولايت فقيه معرفي مي شوند، افزود: اين جوان نسل نو متحير و سرگردان مي ماند كه شهيد وابسته به يك حزب و جناحي شده و رزمندگان و همسنگران شهيد نيز منتسب به فلان حزب و جناح و اگر سخني هم كسي بزند متهم به ضد ولايت و نظام مي شود.

وي با بيان اينكه اصولگراها فكر مي كنند هر چه مي فهمند حق مطلب است و اصلاح طلبان نيز فكر مي كنند صاحبان نظام و انقلاب هستند، گفت: اين يعني اختلاف و دوگانگي و اينكه هر گروه و جناحي انگشت اتهام به سوي ديگري نشانه مي رود كه مورد پذيرش و قابل قبول نيست.

*كرسي آزاد انديشي به معناي حرف زدن عده اي و ساكت بودن بقيه نيست

حجت الاسلام رسولي با اشاره به اينكه دشمن عرصه را تنگ كرده است به طوري كه دامن خود ما را نيز گرفته است افزود: اگر بچه جبهه و جنگ و يا نيروهاي مخلص انقلاب در گوشه اي از اين كشور حرفي بزند كه به مذاق عده اي خوش نيايد آن را ضد نظام، ضد انقلاب و ضد ولايت فقيه و فتنه گر معرفي مي كنند، آيا كرسي آزاد انديشي مورد نظر مقام معظم رهبري اين است كه همه دهان را ببندند و هر چه يه عده خاص مي گويند گوش بدهند و دم نزنند؟

وي ادامه داد: در نظام اسلامي و ولايي زير نظر ولايت فقيه اين كارها چه معنا دارد؟ همه بايد با هم و در كنار هم باشيم، چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب داشته باشيم اما تفرقه و جدايي نبايد داشته باشيم.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه نبايد اجازه داد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد، افزود: چرا خودمان كاري مي كنيم كه راديوي بيگانه بگويد اصلاح طلب به اصولگرا چه گفته و اصولگرا هم به اصلاح طلب فلان گفته و يا فلاني فلان كس را متهم به فتنه گری كرده و آن يكي هم متهم به ضد ولايت فقيه شده است؟

وي گفت: چرا خودمان با دست خودمان تيشه به ريشه خودمان، ارزش ها و نظام مي زنيم؟