شنبه 13 دی 1393-15:18

یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

اسلام دين تندروي و تهمت نيست

شیخ صمد زراعتی: عده اي گمان مي كنند تنها خودشان انقلابي هستند و مابقي فتنه گرند/ دين داريم اما دينداري را بلد نيستيم/مشکل ما تند روي يا كندروي آدم هاي مدعي دينداري است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام صمد زراعتي ظهر امروز در مجلس ترحيم يكي از رزمندگان عمليات كربلاي 4 در مسجدجامع شهر سورك با بيان اينكه هر كسي درگير عمل خود است، افزود: آن چيزي كه امروز جامعه اسلام را رنج مي دهد امريكا واسراييل و چپ و راست و اصلاح و طلب و اصولگرا نيست، بلكه تند روي يا كندروي آدم هاي مدعي دينداري است.

وي با اشاره به توحش داعش در منطقه عراق و سوريه اظهار داشت: با محاسن بلند به اسم اسلام سر افراد بيگناه را در مقابل چشمان هزاران بيينده مي برند.

این فعال اصلاح طلب با بيان اينكه شما در كدام دين و مكتب اين گونه مسلمان شديد، افزود: كدام آموزه پيامبر به شما اين گونه آموزش داده است كه تنها در سال 2014 تعداد 90 هزار انسان بيگناه در عراق و سوريه كشته شده اند؟

  وی با بيان اينكه اين افراد را امريكا و اسراييل نكشته است، بلكه دين داران بي دين و ريش داران بي ريشه كشته اند، گفت: تندروي ها عامل ايجاد كشتار در منطقه و جهان است.

 با تاكيد بر اينكه اسلام دين اعتدال و عقلانيت است، افزود: اسلام دين تندروي، تهمت و افترا نيست، بلكه ديني است كه با عقلانيت كار دارد.

 زراعتي حق الله و حق الناس را يكي از موارد قابل تفكر در اسلام برشمرد و ابراز داشت: با اجبار نمي توان نماز خوان درست كرد، به همين دليل كسي اگر دائما هم مشغول ذكر خداوند باشد حق ندارد به فرزند خود بگويد "به سگ نان بدهم بهتر از اين است كه به بي نماز نان و روزي برسانم."

وي ادامه داد: با تحقير و اجبار نمي توان كسي را به سوي خدا دعوت كرد، بلكه بايد فرهنگ نمازخواندن را به فرزند آموخت.

اين فعال سياسي اسلام معتدل را دربرگيرنده كرامت و شخصيت انساني دانست و تصريح كرد: انسان هاي متمول مالي، عنواني و مقامي نيز بايد زكات خود را پرداخت كنند، چرا كه اگر كسي با خداوند معامله كند، پرودگار آبرويش را خواهد خريد.

وي با بيان اينكه امروز در جامعه مشكلات را بر گردن دولت مي اندازند و مي گويند كه دولت بايد خرج اين و آن را بكشد، افزود: چرا همسايه ات سرطان و نياز مالي براي شيمي درماني دارد، بايد به دفتر امام جمعه مراجعه كند؟ شما كه از لحاظ مالي توانايي داريد كجاييد؟

اين فعال اطلاح طلب با بيان اينكه آنچه كه امروز جامعه را رنج مي دهد فقر فرهنگي است، اظهار داشت: دين داريم اما دينداري را بلد نيستيم، در حالي كه دختر نيازمند جامعه ما براي تامين هزينه زندگي و يا دانشگاه خود تن فروشي مي كند و عده اي ده بار به مكه و كربلا مي روند و هزينه هاي آن چناني مي كنند.

حجت الاسلام زراعتي گفت: ثروت بايد در عقل باشد، چرا كه اگر همسايه به درد همسايه نخورد جاي درد و گله مندي است.

وي با بيان اينكه در عمليات كربلاي 4 جويبار 15 شهيد و سورك 9 شهيد تقديم انقلاب كرد، افزود: آن ها افرادي بودند كه رفتند تا امروز داعش جرات نكند به اين مرز و بوم وارد شود.

اين فعال اصلاح طلب با تاكيد بر اينكه عده اي گمان مي كنند تنها خودشان انقلابي هستند و مابقي فتنه گرند، افزود: آنها خود را برحق و مابقي را منحرف و گمراه قلمداد مي كنند و امروز مدعي اند كه ملاك حال فعلي افراد است، اگر اين گونه است آن روز شما كجا بوديد؟

وي با بيان خاطراتي از عمليات كربلاي چهار اظهار داشت: به بركت خون شهدا و روح قدسي حضرت امام (ره) اين كشور روي خوش ديده است و اين به بركت عمل صالح است.

حجت الاسلام زراعتي با بيان اينكه در مملكت اقوام مختلفي حضور دارند و بايد اجازه داد كه همه ابراز وجود كنند افزود: بايد همه بيايند حول محور قانون، عمل صالح و كار فرهنگي انجام دهند.

وي با بيان اينكه امروز بايد خرد مردم افزايش يابد، گفت: امام حسين(ع) نياز به گريه ما ندارد، بلكه بايد با بصيرت بود كه اگر حجت حق تنها ماند در كنار او بايستيم.

اين فعال سياسي گفت: اسلامي كه ما را عوض نكند و اسلامي كه استخوان هاي دشمن را تكان ندهد، اسلام وهابي خواهد بود.

وي ابراز داشت: بايد در اسلام معتدل بود و پيام دين در ما تاثير ايجاد كند تا سرباز ولي خدا شويم.

گفتنی است در اين مراسم قادري فرماندار مياندورود، حجت الاسلام رسولي امام جمعه، نقيبي و زليكاني از اعضاي شوراي شهر ساري و بسياري از مسئولان محلي و استاني حضور داشتند.