چهارشنبه 17 دی 1393-8:21

نساجی؛ به نام دولت، به کام نماینده ها

فرماندار قائم شهر از بازار داغ تشکرها بی نصیب مانده است و سیاسیون و مجلس نشین ها در پی بهره برداری از این موفقیت دولت تدبیر وامید هستند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: خدمت گزاری معنا و مفهوم وسيع و گسترده اى و واژه اى است كه با چگونگى عمل و نيت فرد ارتباط مستقیم دارد. در واقع لزوم خدمت به مردم در آن است که از دو شرط خلوص و صداقت برخودار باشیم.

اما از صبح روز شنبه این هفته با حضور مهدی محمدی -فرماندار قائمشهر- و جمعی از مسئولان بانک ملی و کارخانه نساجی، پرداخت مطالبات کارگران و بازنشستگان این کارخانه که از سال 86 تاکنون با مشکلات عدیده ای روبرو شده بود، آغاز شد.

 فرماندار شهرستان قائمشهر برای حل مشکل کارخانه نساجی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. او زمانی بحث تهاتر زمین کارخانه نساجی را پیشنهاد می دهد که با ورود نمایندگان مجلس و دخالت آنان به نام نظارت، بحث تهاتر به فروش تبدیل شد وعده ای این بحث را پیش کشیدند که فرماندار قصد فروش کارخانه نساجی مازندران را داشته است.

پس از کش وقوس های فراوان بحث تهاتر کارخانه نساجی مازندران منتفی شد و فرماندار با کمک بانک ملی با در نظر گرفتن تسهیلاتی، مطالبات هزاران کارگز نساجی را پرداخت می کند.

مشکل باشگاه نساجی مازندران دیگر مشکلی است که مسئولان دولت تدبیر وامید با آن مواجهند. مهدی پرهام -مالک باشگاه نساجی- در پی روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با رایزنی های فرماندار و استاندار مازندران در سه جلسه حاضر به تیمداری مجدد می شود.

 در پی جلسه روز 15 دی ماه 93 قرار بر آن می شود زمینی را در ماهفروجک(روستایی بین ساری و قائم شهر) که در دولت قبل به وی وعده داده شده بود، ولی به نام نیروی انتظامی سند زده اند، به پرهام واگذار شود و نیروی انتظامی زمین دیگری را تحویل بگیرد.

خبر و عکس های شروع فعالیت بخش های کارخانه نساجی در رسانه ها انتشار یافت و نوشته اند برادران علم بیگی به عنوان سرمایه گذاران جدید مدعی هستند که در صورت کمک های دولتی می توانند با راه اندازی بخش های رنگریزی و دوخت و دوز حدود 500 شغل دیگر ایجاد کنند.

اکنون شور و امید در شهر زنده شده است. نساجی که تمام دستگاه هایش سالهای 86 به بعد به فروش رسیده بود، به همت دولت تدبیر وامید دوباره احیا شد.

 روبروی کارخانه نساجی می ایستم تا شکوه خدمت گذاری را نظاره کنم اما بنرها و پارچه نوشته ها فقط تشکر از فلانی ها و بهمانی هاست. شهر پر می شود از بنرهای تشکر از نماینده های مجلس و در این میان نامی از فرماندار پیگیر و ساعی شهر نیست.

یادمان نرفته که جلوی فرمانداری بارها و بارها تجمع شد و کارگران مطالبات خود را از فرماندار طلب می کردند. نه این که نماینده های مجلس کاری نکردند، اما کارگران تنها فرماندار را در شهر می دیدند و زمانی نیز به تهران و جلوی بهارستان رفتند و این محمد دامادی -نماینده ساری-بود که به جمع آن ها آمد و پیگیر مشکلات شان شد!

اکنون فرماندار از بازار داغ تشکرها و قدردانی ها بی نصیب مانده است و سیاسیون و مجلس نشین ها در پی بهره برداری از این موفقیت دولت تدبیر وامید هستند. هر چند بارها در موضوعات مختلف، از جمله ایستایی برنامه های فرهنگی و هنری در قائم شهر، منتقد فرماندار  بوده ایم، اما این جا باید به خاطر ایجاد شور و نشاط در شهر و خدماتش به کارگران از او قدردانی کنیم.