يکشنبه 28 دی 1393-10:27

ره آورد سفر مدیرعامل بانک ملی کشور به ساری

دامادی: بانک ملی ضامن 150 میلیارد تومانی نکاچوب می شود

نماینده ساری و میاندورود: اگر بانک ملی نتواند 150 میلیارد تومان را در اختیار نکاچوب قرار دهد، قرار بر این شده که بانک به اندازه 150 میلیارد تومان نکاچوب را در خرید ماشین آلات ضمانت کند.


مازندنومه، سرویس اقتصادی: محمد دامادی -نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس- چند روز پس از پایان سفر عبدالناصرهمتی -مدیرعامل بانک ملی ایران- به ساری از ضمانت بانک ملی برای راه اندازی مجدد کارخانه نکاچوب خبر داد.

با گذشت 72 ساعت از پایان سفر مدیرعامل بانک ملی کشور و هیات همراه به مرکز استان مشخص شده که او پس از بازدید از زیرساخت های کارخانه نکاچوب، تحت تاثیر امکانات این مجموعه قرار گرفته است.

نماینده مردم مرکز استان در مجلس در این باره می گوید: «قرار شده هفته آینده جلسه ای در بانک ملی کشور با حضور مدیران کارخانه نکاچوب  و مدیرعامل بانک ملی برگزار شود. در شرایط فعلی نکاچوب برای راه اندازی مجدد و شکوفایی نیازمند 150 میلیارد تومان اعتبار است تا بتواند دستگاه های لازم را خریداری کند.»

دامادی که به آینده نکا چوب و رونق اقتصادی منطقه امیدوار است، بیان داشت: «یکی از مشکلات ما در استان و خصوصا مرکز مازندران این است که پتانسیل آن برای مدیران کشور مغفول مانده است. در مورد همین کارخانه نکاچوب، مدیران بانک ملی و دکتر همتی پس از بازدید از امکانات زیر ساختی موجود مشتاق شده اند که به هر شکل ممکن برای راه اندازی آن کمک کنند. اگر نتوانند 150 میلیارد تومان را در اختیار نکاچوب قرار دهند، قرار بر این شده است که بانک به اندازه 150 میلیارد تومان نکاچوب را در خرید ماشین آلات ضمانت کند.»
دامادی که سابقا در راه اندازی مجدد کارخانه روغن نباتی غنچه پس از چند ماه وقفه، نقش اصلی را ایفا کرده بود حالا پیش بینی می کند که با توجه به برند نکاچوب  و سابقه خوب آن بشود در مدت یکسال نسبت به بازگشت سرمایه امیدوار بود.