چهارشنبه 1 بهمن 1393-21:59

ربیع فلاح در بازدید از پروژه های عمرانی قائمشهر:

مازندران باید توسط سرمایه گذار آباد شود

استاندار مازندران: مردم به دلیل آنکه در گذشته مدیریت درستی نشده است ناراضی هستند/برای سرمایه گذاری در استان ارزش زیادی قائل هستیم و از سرمایه گذاران حمایت می کنیم.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، رضاشریعتی: از ساعت 15 عصر چهارشنبه ربیع فلاح جلودار -استاندار مازندران- به همراه چند تن از معاونان استانداری با حضور در محل پروژه های نیمه تمام شهرستان قائمشهر از طرح هایی نظیر تعریض خیابان جاده قائمشهر به جویبار، بازار ماهی فروشان و پروژه الغدیر بازدید کرد.

مهدی محمدی فرماندار قائمشهر، کمال علی پور نماینده مردم شهرستان، علی حجازی شهردار قائمشهر، مدیرعامل آبفا و معاون منابع طبیعی استان مازندران و... از همراهان استاندار مازندران در این بازدید بودند.

این دومین بازدید استاندار مازندران طی هفته های اخیر از شهرستان قائمشهر است. استاندار مازندران در بازدید از تعریض خیابان های قائمشهر به جویبار و چمازکتی، ضمن اطلاع از روند پروژه و میزان پرداختی به پیمانکار ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ده کیلومتر از این جاده افتتاح شود.

فلاح با بیان اینکه عرض برخی جاده های استان بسیار کم است و بی احتیاطی برخی رانندگان سبب حوادث متعددی می شود، افزود: کم عرض بودن جاده ها و نامناسب بودن زیرساخت های جاده ای باعث ایجاد حوادث می شود.

استاندار مازندران در حاشیه بازدید از پروژه الغدیر با بیان اینکه سه سال از شروع این طرح که یک طرح ملی در شهرستان است، می گذرد، اظهار داشت :روند پیشرفت پروژه در طی یکسال گذشته با حمایت های ملی ومنطقه ای، حمایت های نمایندگان مجلس و پیمانکار پیشرفت خوبی داشته است.

فلاح جلودار با بیان اینکه برآورد 24 میلیارد تومانی برای این پروژه انجام گرفته است، گفت: پروژه زیر گذر الغدیر که به شکل کمربندی از کیاکلا به جاده اصلی قائمشهر و سوادکوه می گذرد از بودجه های استانی، شهرداری قائمشهر و بودجه ملی که توسط نمایندگان تخصیص داده شده است بهره مند شده است.

وی ابراز امیدواری کرد این طرح به عنوان بزرگترین پروژه ملی و منطقه ای در سال 94 افتتاح شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه راه و آب بودجه خوبی به مازندران تخصیص داده شده است، گفت: در استان مازندران بیش از 4 هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که در بودجه سال آینده مبلغ هزار و 700 میلیارد تومان بودجه عمرانی، استانی و ملی پیش بینی شد.

فلاح خاطر نشان کرد: این مبلغ نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

استاندار مازندران در بازدید از پروژه ساخت بازار تخصصی ماهی فروشان با توجه به اهمیت این ماده غذایی، از فرماندار شهرستان خواست تا مشکلات احتمالی پیش روی سرمایه گذار در طی نشست هایی به طور ویژه حل شود.

*مازندران باید توسط سرمایه گذار آباد شود

 استاندار مازندران پس از بازدید از طرح های نیمه تمام قائمشهر در نشست مشارکتی که با حضور مدیران استان، سرمایه گذاران و اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد، حضور یافت.

مهدی محمدی -فرماندار قائمشهر- از حمایت های استاندار در حل مشکل کارخانه نساجی و نیز از اصحاب رسانه شهرستان برای حضور وهمراهی مداوم در طرح ها قرددانی کرد.

وی در ادامه مهمترین طرح ها ومصوبات شهرستان را برای استاندار تشریح کرد.

حسن اسدی -سرمایه گذار کارخانه کمپوست- در این نشست با نشان دادن سی دی تصویری از فعالیت کارخانه کمپوست، بار دیگر آمادگی خود را در خصوص حضور در این عرصه اعلام داشت.

وی با بیان مباحث پیش آماده در خصوص اعلام مشارکت شورا و سفر به ترکیه که در خلال این طرح شکل گرفته است، به تشریح طرح خود پرداخت.

 فلاح جلودار با بیان اینکه استان مازندران باید توسط سرمایه گذار آباد شود، گفت: برای سرمایه گذاری در استان ارزش زیادی قائل هستیم و از سرمایه گذاران حمایت می کنیم.

استاندار مازندران ضمن تاکید بر دقت در خصوص محل احداث کارخانه کمپوست، بهترین مکان را نزدیک به محل دفن زباله در حال حاضر دانست و اظهار داشت: در این صورت می توان از زباله های موجود در این مناطق نیز استفاده کرد.

وی ضرورت نگاه ویژه به این عرصه را یاد آور شد و قول داد تا با اعضای شورای شهر قائمشهر در این باره صحبت کند.

 ذبیح الله ذاکری -مدیرعامل آبفای استان مازندران- در این نشست با بیان اینکه متاسفانه زیر ساخت ها در استان مازندران نسبت به کشور پایین تر است، اظهار داشت: در مازندران از آبهای سطحی کمتر از ده درصد استفاده می شود.

این مسئول با بیان اینکه در استان هایی نظیر سمنان می توان از یک چاه جذبی چند سال استفاده کرد به ضرورت تاسیس تصفیه خانه اشاره کرد و گفت: ما در شهرهای آمل، محمودآباد، قائمشهر، تنکابن و رامسر به دنبال دریافت وام هستیم.

ذاکری به حساسیت های مردم منطقه در خصوص تاسیس تصفیه خانه و میزان اعتبار دولتی آب و فاضلاب کشور برای این بخش هم اشاره کرد تا لزوم اجرای این طرح در شهرستان ها مشخص شود.

کمال علی پور -نماینده مردم شهرستان قائمشهر، سوادکوه و جویبار- با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه لموک جز پروژه های نیاز شهرستان است، گفت: ما باید ببینیم چرا مردم از اجرای این طرح ناراضی هستند.

وی افزود: من به عنوان نماینده مردم، در گفت وگویی که با اهالی منطقه لموک داشتم متوجه شدم مردم نگران دو موضوع هستند یک اینکه آیا بوی فاضلاب ها آن ها را اذیت نخواهد کرد و دیگری این که آیا احداث این تصفیه خانه ها باعث اشتغال جوانان منطقه نیز خواهد شد؟

این مسئول پیشنهاد داد که چند نفر از اهالی محل برای بازدید از پروژه به دیگر شهرها برده شوند.

علی پور ادامه داد :در گذشته می دیدیم شخصی زمینی را به هلال اهمر یا کمیته امداد اهدا می کرد و خواستار اشتغال مثلا" دو نفر بود که می گفتند امکان ندارد، آیا نمی شد برای این دو نفر کاری کرد؟!

وی از اعمال ماده 8 وسیاست های قهریه انتقاد کرد و گفت: نباید به این سمت پیش رفت.

نماینده مردم قائمشهر ضمن انتقاد از محیط زیست، اظهار داشت: محیط زیست نباید با یک خط پروژه را تعطیل کند.

در ادامه ربیع فلاح جلودار در این خصوص اظهار داشت: باید به مردم اطمینان دهیم که حتی زمانی که ما نبودیم کار مردم روی زمین نخواهد ماند.

وی با تاکید بر آنکه ما باید بستر لازم را فراهم کنیم تا مردم خود به استقبال طرح ها بیایند، افزود: باید به سمتی پیش رویم که مردم حس کنند حضور ما برکت است.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای آنکه بتوانیم به مردم خدمت کنیم می توانیم در قالب طرح هایی در محله های کوچک اقدام کنیم، گفت: مردم به دلیل آن که در گذشته مدیریت درستی نشده است، ناراضی هستند.

فلاح با اشاره به مباحث مطرح شده بین او و وزیر نیرو اظهار داشت: طرح ها باید برای سرمایه گذار بخش خصوصی هم توجیه اقتصادی داشته باشد.

  استاندار مازندران به لزوم ورود فرماندار و مسئولیت وی در انتخاب محل پروژه و جذب مشارکت مردم اشاره وتاکید کرد: برای اجرای این پروژه امتیازات لازم برای اهالی منطقه در نظر گرفته شود تا رضایتمندی آنان حاصل شود.

فلاح همچنین خواست تا بررسی مسائل اجتماعی منطقه با دقت بیشتری صورت پذیرد.

در پایان محمدی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولان، شورای شهر و نمایندگان شهرستان، قائم شهر پایلوت طرح بسته ای در خصوص فاضلاب محلات باشد.