جمعه 10 بهمن 1393-19:29

امام جمعه میاندورود:

انقلاب به همه تعلق دارد، نه یک گروه خاص

حجت الاسلام رسولی جویباری: نظر حضرت آقا اين نيست كه يك طيف خاص با هم جمع شوند و شعار خاص دهند/اينكه ما طيف و گروه خاصی را با نام خاص كه شعب مختلف دارند، دور هم جمع كنيم، هنر نكرديم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي جويباري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مياندورود با بيان اينكه هدف امام تغيير سيستم استبدادي شاهنشاهي و تبديل آن به حكومت اسلامي بوده است، افزود: آنچه كه امام مطرح كرد از آن خودش نبود و هرگز هم تا پايان عمرشان حرفي از كار خود نزدند بلكه آن چيزي كه براي ايشان مهم بود اسلام بود.

امام جعه میاندورود با اشاره به اينكه اگر امروز ما از امام دم مي زنيم يعني اسلام و حرف از دولت نيز حرف از اسلام است، اظهار داشت: ما اعتقاد داريم كه احزاب و حمايت از مجلس و تعامل با آن يعني اسلام و در همه مقاطع و همه مسئوليت ها تا به حال اين را گفتيم و از اين به بعد نيز اين را خواهيم گفت.

وي گفت: اگر امروز كسي، حزبي و يا گروهي ادعايي غير از اين داشته باشد محكوم است، چرا كه ما موظفيم به عنوان فرزندان انقلاب در مقابل کسانی که به نام انقلاب و نظام از اسلام و آرمان امام و شهدا فاصله مي گيرند، بايستيم و حركت شان را محكوم كنيم.

خطيب جمعه سورك با بيان اينكه تمام حركات و سكنات ما بايد به نام اسلام و براي اسلام باشد، افزود: آنچه كه ما را پيروز كرد قدرت و سلاح ما نبود بلكه ايمان و باور ملت و جوان هاي ما بوده است كه اگر اين را از جوان ها بگيريم مانند همان كشورهاي ملحد خواهيم شد.

وي با بيان اينكه انقلاب ما هنوز نيازمند انقلاب دروني است، افزود: اين انقلاب نقطه آغاز دارد اما نقطه پايان ندارد، اگر ما از معنويت فاصله بگيريم بايد فاتحه انقلاب اسلامي را بخوانيم.

حجت الاسلام رسولي ابراز داشت: احزاب و گروه ها فراموش نكنند كه جشن پيروزي به معناي اين است كه ما لطف خداوند را در پيروزي انقلاب ديديم اما بايد توجه كرد كه لطف خداوند هميشگي نخواهد بود مگر اينكه ما همچنان بر سر عهد و پيماني كه با خدا و شهدا بستيم، بمانيم.

وي ادامه داد: بايد اختلاف ها را كنار گذاشت و بر سر سفره امام و خون شهدا همه با هم و در كنار هم باشيم، گروه هاي مختلف و متفاوت در كنار هم جمع شوند و با هم براي آرمان و انديشه امام كار كنند.

خطيب جمعه سورك گفت: با هم بودن به اين معنا است كه تمام ياران و فرزندان انقلاب بر سر سفره ولايت بنشينند، اينكه ما طيف و گروه خاصی را با نام خاص كه شعب مختلف دارند، دور هم جمع كنيم، هنر نكرديم. مگر افراد و احزاب ديگر، يار امام و انقلاب نبوده و نيستند؟ مگر افراد ديگر كه براي امام و شهدا كار كردند، دل شان براي نظام و انقلاب نمي سوزد؟

وي ادامه داد: همه بايد دور هم جمع شويم، هرگز نظر حضرت آقا اين نيست كه يك طيف خاص با هم جمع شوند و شعار خاص دهند. حضرت آقا به همه احزاب و گروه ها نظر خاص دارند، ايشان تعلق خاطر به تك تك افراد جامعه دارد، آقا خود را مديون رشادت هاي اين مردم مي دانند و مردم هم امام ورهبري را تاج سر خود مي دانند و اين رابطه ناگسستني بين امام و امت بايد براي همه مردم و همه طيف ها و گروه ها باشد.

این مسئول گفت: بياييد به خاطر نظام، امام و ولايت فقيه با هم و در كنار هم باشيم و اگر بناست مراسمي گرفته شود يا قدردانی شود بايد همه گروه ها و طيف ها با هم باشند.