شنبه 11 بهمن 1393-14:39

روحانیان پیشکسوت قائم شهر تجلیل شدند

امام جمعه قائم شهر: متاسفانه امروز آن گونه که باید قدردان و پاسدار باشیم، نیستیم/ باید بدانیم عزت امروز از کجا آمده است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: صبح امروز نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان روحانیت شهرستان قائمشهر با حضور مهدی محمدی فرماندار، آیت الله معلمی امام جمعه، ابراهیمی رییس شورای شهر و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

این مراسم که نخستین آیین تکریم از پیشکسوتان روحانیت در قائمشهر بود، با قرائت پیامی از سوی آیت الله جوادی آملی آغاز شد.

آیت الله معلمی امام جمعه شهرستان قائمشهر با اشاره به ایام دهه فجر گفت: این ایام فرصتی است تا انسان یک بازنگری، بازبینی و بازخوانی داشته باشد، فکر کند کجا بوده ایم وبه کجا رسیده ایم.

وی ادامه داد: امروز آن هایی که سن ما را دارند می دانند چه روزگار سخت و پررنجی داشتیم، تا جایی که بعضی از ما بر خلاف میل باطنی خود باید شاه را دعا می کردیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان گفت: عنایت الهی سبب شد تا ما در کنار یک سفره پر معنویت الهی در کنار هم قرار بگیریم.

آیت الله معلمی تصریح کرد: متاسفانه امروز آن گونه که باید قدردان و پاسدار باشیم، نیستیم.

امام جمعه شهرستان قائمشهر با بیان اینکه همه انبیا در برابر طاغوت زمان خود مقاومت می کردند، اظهار داشت: ما باید بدانیم عزت امروز از کجا آمده است و ماندگاری این عزت در دفاع و مقاومت است.

سید علی حجازی -شهردار قائم شهر- در حاشیه این مراسم گفت: تکریم از دستورهای اکید در مکتب اسلام است.

وی با بیان اینکه در برگزاری مراسم امروز فرمانداری، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر امام جمعه و شورای اسلامی شهر قائم‌شهر مشارکت دارند، اظهار داشت: روحانیون نعمت خدادادی هستند.

گفتنی است در این مراسم از تعدادی روحانیان پیشکسوت و تعدادی از خانواده روحانیانی که در قید حیات نیستند، قدردانی شد.