دوشنبه 13 بهمن 1393-10:23

برادرزاده حساب عمو را خالی کرد!

خبرهای حوادث استان/اعتراف سارقان داخل خودرو به 50 فقره سرقت+ توقيف محموله 8 ميلياردي پوشاک قاچاق+ خیران قلابی دستگیر شدند+ حامد مزدور دستگیر شد+ کشف سرقت اينترنتي 50 ميليون ريالي و...


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، خبر ارسالی معاونت اجتماعی ناجا: شخصي که با سوء استفاده از عموي خود، اقدام به برداشت 11ميليون ريال از حساب بانکي وي کرده بود، توسط ماموران پليس فتاي شهرستان بابل شناسايي ودستگير شد.

سرهنگ علي فقيه عبدالهي -فرمانده انتظامي شهرستان بابل- گفت: در پي مراجعه حضوري فردي به نام « ناصر. م » به پليس فتای شهرستان بابل مبني بر اينکه با بررسي پرينت حساب خود متوجه برداشت11ميليون ريال وجه به صورت اينترنتي از حساب خود شده بود، ماموران اقدامات پليسي را براي شناسائي ودستگيري سارق آغاز کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل افزود: کارآگاهان پليس فتا با تحقيقات گسترده و اقدامات ويژه كارشناسي و فني سرانجام متهم مورد نظر بنام خانم« س . م » را شناسايي کردند.

سرهنگ فقيه در ادامه تصريح کرد: پس از شناسايي متهم، کارآگاهان با هماهنگي مرجع قضايي قضايي متهمه را دستگير کردند.

وی که برادر زاده شاکي بوده در بازجويي ها به سرقت از حساب، خريد شارژ تلفن همراه وسوء استفاده از اعتماد عموي خود با فعال کردن رمز اينترنتي آن وقتي که وي کارت عابر بانک خود را براي انجام کار شخصي به او داده بود اعتراف کرد

*حامد مزدور، دزد مغازه هاي جويبار دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار از دستگيري سارق حرفه اي مغازه که سرقت هاي مختلفی هم داخل خودرو انجام داده بود، خبر داد.

سرهنگ "سيد رحمان رضازاده" گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت مغازه به ويژه سرقت از بوتيک ها و فروشگاه هاي البسه در شهرستان جويبار، پيگيري موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي ادامه داد: با بررسي محل وقوع سرقت ها، ماموران انتظامي سرنخي از يک سارق حرفه اي در يکي از محلات اين شهر معروف به" حامد مزدور " به دست آوردند و با هماهنگي قضايي در عملياتي ويژه متهم را در مخفيگاهش دستگير كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از منزل اين سارق مقادير زيادي اموال مسروقه شامل 20 جفت کفش، 10 عدد کيف زنانه، راديو پخش، قطعات و لوازم خودرو كشف شد، افزود: متهم به دو فقره سرقت از فروشگاه پوشاک و چندين فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

* کشف 19کيلو ترياک در بندر اميرآباد

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از کشف 19 کيلوگرم ترياک از دو سوداگر مرگ در منطقه " اميرآباد " اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ سيد محسن جعفري افزود: در پي انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي با همکاري عوامل درياباني بندر اميرآباد، مخفيگاه دو قاچاقچي حرفه اي مواد مخدر شناسايي شد.

  وي افزود: ماموران انتظامي اين فرماندهي پس از هماهنگي با مرجع قضايي در عملياتي هماهنگ و ضربتي با همکاري عوامل درياباني اميرآباد، متهمان به نام هاي " موسي- ح" 33 ساله و " علي اصغر – م " 31 سال را در مخفيگاهشان دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر گفت: ماموران در اين عمليات موفق شدند، از متهم رديف اول 17 کيلو و 400گرم ترياک، 290 گرم سوخته ترياک، يک دستگاه موتورسيکلت هوندا و از متهم رديف دوم يک کيلو و 600 گرم ترياک و مبلغ 216ميليون و150هزار ريال وجه نقد کشف و ضبط کنند.

اين مقام انتظامي از توقيف يک دستگاه خودروي پژو 206 متعلق به متهمان خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

* کشف سرقت اينترنتي 50 ميليون ريالي

ماموران پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات مازندران، سارق اينترنتي را با 50 ميليون ريال سرقت از حساب بانکي فردي شناسايي و دستگير کردند.

سرهنگ احمدرضا رستمي -رئيس پليس فتاي استان مازندران- گفت: در پي مراجعه فردي به اين پليس مبني بر برداشت غير قانوني از حساب بانکي اش به صورت اينترنتي به ميزان 50 ميليون ريال، مراتب در دستور کار کارآگاهان اين پليس قرار گرفت.

وي گفت: ماموران با تحقيقات گسترده و اقدامات ويژه كارشناسان فني موفق شدند، متهم به سرقت اينترنتي به نام " ابراهيم- ل " را شناسايي کنند.

رئيس سرهنگ رستمي در ادامه افزود: پس از شناسايي متهم، کارآگاهان با هماهنگي قضايي او را طي يک عمليات غافلگيرانه دستگير کردند.

متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس، ضمن اقرار به بزه انتسابي اعتراف کرد، براي پرداخت شهريه به کافي نت شاکي پرونده رفته و زماني که وي براي پرداخت شهريه از طريق سيستم خود رمز را وارد کرد، اطلاعات حسابش را به ذهن سپرده و در فرصتي مناسب براي خريد شارژ تلفن همراه و شارژ اينترنت از اين حسابش برداشت کردم.

* کشف 23 اصله درخت جنگلي با ارزش از قاچاقچيان چوب

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگيري دو قاچاقچي چوب و کشف 23 اصله درخت جنگلي از نوع راش، توسکا، ملج و...خبر داد.

سرهنگ سيد محسن جعفري افزود: در پي دريافت خبري مبني بر قطع درختان جنگلي کمياب و با ارزش در اعماق جنگل هاي حوزه استحفاظي شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با شناسايي محل برش درختان چوب و انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي، دو قاچاقچي چوب به نام هاي " حميد – ع " 34ساله و " مهدي – ج " 27 ساله را شناسايي و دستگير کردند.

وي ادامه داد: متهمان پس از دستگيري با تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
 
*خيران قلابي در آمل دستگير شدند

زن و مردي که تحت عنوان يک موسسه خيريه اقدام به جمع آوري کمک هاي نقدي و غيرنقدي مي کردند، از سوي پليس اطلاعات شهرستان آمل شناسايي و دستگير شدند.

«سرهنگ ولي اله گنجيان مقدم گفت: ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان آمل با دريافت گزارشي هايي مبني براينکه فردي به نام «م-خ» به همراه همسرش «س-ت» با جعل عنوان، از نام يک موسسه خيريه سوءاستفاده مي کنند، شناسايي و دستگيري آنان را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: در بررسي ها مشخص شد اين زوج با تهيه قبوض جعلي به نام موسسه خيريه اقدام به جمع آوري غيرقانوني کمک هاي نقدي و غيرنقدي از کسبه و افراد خير مي کنند.

این فرمانده پلیس اظهارداشت: با هماهنگي انجام شده، هر دو متهم که در يکي از روستاهاي شهرستان آمل ساکن بودند، دستگير و در بازرسي از منزل شان تعدادي قبوض و کارت حکم ماموريت جعلي مربوط به موسسه خيريه کشف و ضبط شد.

*بازپس گيري چندين هکتاراز منابع طبيعي شهرستان گلوگاه از يد زمين خواران

فرماندهي انتظامي شهرستان گلوگاه -سرهنگ دوم ذات ا.. رضواني- ازاجراي حکم خلع يد5ساختمان ساخت و سازغيرمجازدر روستاي ييلاقي نيالا و رمدان خبرداد.

وی گفت: در اجراي مقابله با زمين خواري ها و جلوگيري از سوء استفاده افراد سود جو و فرصت طلب حکم قلع وقمع چندين هکتار از اراضي ملي ومنابع طبيعي در دو روستاي رمدان و نيالا در دستور کار ماموران انتظامي و منابع طبيعي شهرستان گلوگاه قرار گرفت.

سرهنگ رضواني افزود: در اجراي اين حکم که پس ازچندمرحله اخطارازسوي مرجع قضايي به مالکان ويلا هاي ساخنه شده در اراضي کشاورزي صورت گرفت، با حضور رئيس دادگاه و دادستان شهرستان و نمايندگان دستگاه هاي مرتبط حکم قلع وقمع ساخت غيرمجاز در دو روستاي رمدان و نيالا به اجرا در آمد.

وي افزود: با اجراي اين احکام 5ساختمان و2 ديوارغيرمجازتخريب وچندين هکتار از اراضي ملي ومنابع طبيعي شهرستان گلوگاه از يد زمين خواران آزاد شد .
 
 *کشف 13 کيلو گرم انواع مواد مخدر در عباس آباد

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد  در تشريح اقدامات و عملکرد آن فرماندهي از کشف بيش از 13 کيلو گرم انواع مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ احسان الله کشاورزي افزود: در راستاي طرح ارتقای امنيت اجتماعي و مقابله با قاچاق مواد مخدر، ماموران انتظامي اين فرماندهي در سه ماه گذشته با انجام چندين مرحله عمليات پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز موفق شدند، بيش از 13 کيلو گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد گفت: در همين ارتباط 66 متهم به تهيه وتوزيع مواد مخدر و معتادان تابلو شناسايي و دستگير شدند.

وي با اشاره به عزم جدي پليس در مقابله با سارقان، ماموران انتظامي اين فرماندهي با تقويت گشت هاي انتظامي و کنترل سارقان سابقه دار ، موفق شدند، 94 فقره انواع سرقت ها به ويژه سرقت احشام را کشف کنند.

سرهنگ کشاورزي با اشاره به اقدامات پليس راهنمايي و رانندگي اين شهرستان در برقراري نظم و انضباط ترافيکي، از اعمال قانون و برخورد با متخلفات راهور خبر داد.

وي افزود: ماموران پليس راهور در سه ماهه گذشته 360 دستگاه خودرو را به همراه 100 دستگاه موتورسيکلت متخلف که داراي تخلفات حادثه ساز بودند، متوقف کردند.

*انهدام باند سارقان مغازه با 15 فقره سرقت در آمل

ماموران پليس آگاهي شهرستان آمل، چهار عضو از اعضاي باند سرقت را با 15 فقره سرقت شناسايي و دستگير کردند.

 در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل و مغازه در سطح شهرستان آمل ، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

ماموران پليس آگاهي با فعال کردن تيم هاي عملياتي و تحقيقات گسترده ، اقدامات اطلاعاتي پليسي را براي شناسايي و دستگيري سارقان آغاز کردند.

کارآگاهان با استفاده از شگردهاي خاص پليسي موفق شدند، فردي به نام " سعيد- خ " را شناسايي و مورد تعقيب ومراقبت قرار دهند.

براساس اين گزارش، ماموران با تحت مراقبت قرار دادن سارق ، 3 متهم به مالخري به نام هاي " حميد- ع" ،" محمد- ن " و " دلاور- ف " را شناسايي کردند.

متهمان در بازجويي ها و تحقيقات پليسي به 15 فقره سرقت منزل و مغازه در سطح شهرستان اعتراف کردند و تلاش براي کشف ساير سرقت ها همچنان ادامه دارد.
 
*توقيف محموله 8 ميلياردي پوشاک قاچاق

رئيس پليس آگاهي استان مازندران از توقيف يک محموله پوشاک خارجي قاچاق به ارزش 800 ميليون تومان در شهرستان عباس آباد خبر داد.

سرهنگ عظيمي گفت: در پي کسب خبري مبني بر دپو يک محموله کالاي قاچاق در محدوده شهرستان عباس آباد، اکيپي از ماموران اداره مبارزه با کالاي قاچاق و ارز و پليس آگاهي شهرستان به محل اعزام شدند.

وي با اشاره به اينکه ماموران پس از پي بردن به صحت و سقم موضوع با مجوز قضائي محل مورد نظر را در کلارآباد - چالوس مورد بازرسي قرار دادند افزود: در بازرسي از محل، 12 تن انواع البسه و کفش خارجي قاچاق کشف شد.

به گفته رئيس پليس آگاهي استان مازندران، ارزش ريالي اين محموله حدود هشت ميليارد ريال برآورد شده است.

سرهنگ عظيمي تصريح کرد: با دستگيري يک متهم در اين زمينه پرونده اي تشکيل و در دست بررسي است.
 
*اعتراف سارقان داخل خودرو به 50 فقره سرقت در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از شناسايي و دستگيري دو سارق حرفه اي داخل خودرو با 50 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ " علي فقيه عبدالهي" گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو در نقاط مختلف شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت .

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي با تقويت گشت انتظامي سرانجام رد دو سارق حرفه اي داخل خودرو به نام هاي" حسين – ر" 24 ساله و "رضا – ع " 23 ساله را شناسايي کردند.

سرهنگ فقيه تصریح کرد: ماموران با شناسايي متهمان به سرقت و تعقيب و مراقبت از اين افراد در عملياتي غافلگيرانه هر دومتهم را حين سرقت يک دستگاه خودرو سواري پژو 405 در يکي از مناطق مسکوني شهر دستگير کردند.

وي تصريح کرد : متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس ضمن اقرار به بزه انتسابي به 50 فقره سرقت داخل خودرو از خودروهاي سواري پژو 405 و پارس اعترادف کردند.