چهارشنبه 15 بهمن 1393-11:7

تکذیب برکناری مدیرکل /قاسمی: بازار شایعات داغ است

علی قاسمی: گزینه مطرح شده شما را تایید نمی‌کنم/کیفیت بخشی به مسائل آموزش و پرورش از اهداف ما است/هر تغییر و تحولی انجام دادیم حرفه‌ای و بر مبنای برنامه‌ها است/چطور در سال‌های قبل کسانی که به دولت رای نداده بودند حتی اجازه ندادند در حوزه کاری حضور یابند؟


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سیدعلی قاسمی در نشست خبری با رسانه‌های مجازی اظهار کرد: انقلاب اسلامی پدیده شگرف و نو در جغرافیای سیاسی قرن بیستم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: یکی از شگفتی‌های انقلاب این است که امام راحل هیچوقت اجازه ندادند از اسلحه برای مبارزه استفاده شود. انقلابی که بدون برخورد نظامی شکل گرفت.

قاسمی با اشاره به اینکه حضرت امام بارها بر وحدت کلمه تاکید داشتند، ادامه داد: اختلاف اگر طبیعی است و وحدت کلمه به این معنا نیست که افراد در نظرها اختلاف نداشته باشند اما  کسانی که برای  یک مجموعه تلاش می‌کنند جهت تحقق اهداف و آرمان‌های یک ملت باید تمام تلاش خود را لحاظ کنند.

*رفتنم صحت ندارد

وی پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه در پی تغییر رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر و نامه نگاری نماینده این شهر به همراه نماینده شهر ساری با وزیر برای تغییر مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و انتخاب مدیر کل جدید، گفت: چنین چیزی صحت ندارد. آنچه که شما گفتید شایعه است و بازار شایعات داغ است. گزینه مطرح شده را هم تایید نمی‌کنیم. گزینه مطرح شده شما را هم تایید نمی‌کنم.

قاسمی در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر اینکه در مقابل رفتارهای این چنینی نمایندگان و اصل تفکیک قوا چه نظری دارید، گفت: در عین اینکه اصل تفکیک قوا را قبول داریم تلاش ما بر این است که همه برای جامعه تلاش کنیم.

* تمام برنامه‌ها باید به نفع دانش‌آموز باشد

قاسمی با اشاره به اینکه کیفیت بخشی به مسائل آموزش و پرورش از اهداف ما است، ادامه داد: فرهنگ کار با برنامه باید در آموزش و پرورش در راس کار قرار گیرد و نظارت همه‌جانبه را هم مورد توجه داریم.



وی با بیان اینکه به دنبال تعالی مدیریت در آموزش و پرورش هستیم، افزود: سند تحول بنیادین یک سند استراتژی است. هر برنامه‌ای که در اموزش و پرورش شکل می‌گیرد باید به نوعی منطبق با این سند باشد.

قاسمی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌ها باید به نفع دانش‌آموز باشد درغیر این صورت جلوی اجرای آن برنامه را باید گرفت، تصریح کرد: آموزش و پرورش همواره دانش‌آموز محور است.

*8هزار دانش‌آموز را در استان ساماندهی کردیم

وی با بیان اینکه در کشور 20 هزار نفر و در مازندران هزار فرهنگی بازنشسته شدند و از سویی 980 هزار دانش‌آموز به سیستم آموزشی کشور اضافه شد، ادامه داد: در حالی که نیرویی اضافه نکردیم. در مدیریت مدرسه مشارکت اتفاق می‌افتد و ما مدرسه‌ای را واگذار نکردیم.

قاسمی با اشاره به اینکه با این شیوه 8هزار دانش‌آموز را در استان ساماندهی کردیم، اظهار کرد: کیفیت مدارسی که به مشارکت گرفته شدند به مراتب بهتر از گذشته اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه این تجربه خوبی است که به بخش مردمی در اجرای بسته حمایتی موسسات غیردولتی اعتماد کنیم، گفت: دولت نقش حاکمیتی خود را ایفا می‌کند به جای اینکه در اجرا دخالت کند.

* به دنبال جریان فرهنگی هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره راه‌اندازی پارلمان فرهنگیان، ادامه داد: سرمایه عظیمی به نام معلم داریم و معمولا از این سرمایه عظیم برای برنامه‌های آموزش و پرورش کمتر استفاده می‌شود و رابطه دوسویه وجود ندارد. به دنبال برنامه‌ای هستیم که از این سرمایه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کلیات این طرح تصویب شد، افزود: به معاون پرورشی ماموریت دادیم روی جزئیات طرح بررسی بیشتری داشته باشد.

قاسمی با اشاره به اینکه به دنبال جریان فرهنگی هستیم، تصریح کرد: باید با تفاهم و همدلی جامعه را پیش ببریم. باید این واقعیت را بپذیریم که در یک رقابت سیاسی دولتی سرکار آمد. دولت برنامه‌ها و وعده‌هایی دارد که اغلب مردم پذیرفتند. هر تغییر و تحولی انجام دادیم حرفه‌ای و بر مبنای برنامه‌ها است. تعییر و تحول را به آرامی و با شیب آرام انجام می‌دهیم. همکاران خود را از موضع سیاسی نگاه نمی‌کنیم.

وی گفت: باید بپذیریم مدیریت‌ها بر مبنای برنامه و اهدافی که دارند باید پیش بروند و نیروها را به کار بگیرند.

قاسمی افزود: جهت‌گیری ما این است که برای همه افرادی که اندیشه دارند احترام قائل هستیم.

وی درباره بازگشت منابع آموزش و پرورش به دولت، گفت: چنین چیزی صحت ندارد. اصلا پول نیست که بخواهیم صرفه‌جویی کنیم. الان برای بسیاری از برنامه‌های خود مشکل منابع مالی داریم و برای اجرای برخی برنامه‌ها از بخش خصوصی و مشارکت مردمی استفاده می‌کنیم.

قاسمی با بیان اینکه من مخالف سیاست‌زدگی هستم، اظهار کرد: چطور در سال‌های قبل کسانی که به دولت رای نداده بودند حتی اجازه ندادند در حوزه کاری حضور یابند؟ الان دولت حدود 2 سال است که فعالیت می‌کند اما چند درصد نیروها جابه‌جا شدند؟ معتدل‌ترین دولت را در حال حاضر داریم.

وی گفت: جرم و گناه است افرادی که به لحاظ سیاسی با ما همسو نیستند را کنار بگذاریم. من تاکنون این کار را نکردم. به تناسب توانمندی‌های افراد باید از آنها استفاده کنیم.