يکشنبه 19 بهمن 1393-22:31

کیوس گوران با دو آلبوم تازه می آید

مجموعه شعرهای کیوس گوران در مدح امام علی(ع) و آلبومی با نام «یاد اون روزها بخیر» در دست انتشار است/ گوران: ناشران خودسانسور شدند.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: کیوس گوران در بازدید از یازدهمین نمایشگاه کتاب مازندران، اظهار کرد: 23 قطعه از سروده‌هایم را که در مدح حضرت علی(ع) است، در آلبومی در دست انتشار دارم و تاکیدم بر این بود موسیقی مناسب و درخوری برای این آلبوم ساخته شود.

این شاعر مازندرانی با بیان اینکه یک آلبوم با نام «یاد اون روزها بخیر» هم مجوز انتشار دریافت کرده است، گفت: این آلبوم درباره نحوه خواستگاری رفتنم است و خیلی این آلبوم را دوست دارم.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب، فرع بر اصل است، تصریح کرد: اصل بر احداث کتابخانه است تا موجب شود مردم با کتاب بیشتر آشنا شوند.

گوران با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه فروش دارند چون مردم با انواع خوراکی و کالا آشنا هستند، ادامه داد: کسی با کتاب آشنا نیست.

وی با بیان اینکه در دیگر کشورها مسئولان در اتوبوس، قطار، سرویس‌های بهداشتی عمومی و ... کتاب می‌گذارند، گفت: در اروپا مردم کتاب‌هایی که خوانده‌اند را در قفسه‌ای در محوطه آپارتمان خود قرار می‌دهند تا دیگران هم آن کتاب را بخوانند، چون مردم آنجا به کتاب خواندن عادت کرده‌اند.

گوران با اشاره به اینکه فرهنگ، اساس هر اقدامی است، خاطرنشان کرد: فرهنگ که داشته باشیم همه چیز روبه‌راه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در روستای پدری‌ام زمینی را برای احداث کتابخانه اهدا کردم، ادامه داد: این زمین در منطقه مناسبی قرار داشت اما شورای محل، زمین را برداشت و مجوز را در جای دیگری که مطلوب نیست داد. کتاب‌ها را هم به مسجد برند که جز پیرمردها کسی به مسجد نمی‌رود تا این کتاب‌ها را مطالعه کند.

گوران تصریح کرد: اگر در هر روستا یک کتابخانه احداث کنند و مردم را به تدریج دعوت کنند و در مراسمی از شعرا و نویسندگان هم دعوت به عمل آید مردم با کتاب آشنا می‌شوند. وقتی مردم با کتاب آشنا شدند آن وقت مانند نمایشگاه بهاره و پاییزه، نمایشگاه کتاب هم باید دایر کرد.

این شاعر مازندرانی با بیان اینکه ناشران خودسانسور شدند، اظهار کرد: اگر قرار است تشخیص خوب و بد به مردم واگذار شود ممیزی به جای نویسنده و مردم، فکر نکند و سانسور را انجام ندهد.

وی با اشاره به اینکه از مسئولان هیچ گلایه‌ای نمی‌کنم، ادامه داد: چون آنها در فشار هستند و انتقاد به مسئولان هر دوره را نمی‌پسندم چراکه مردم را دچار دلهره می‌کند.

گوران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده، اضافه کرد: وقتی رهبری بیان می‌کنند از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنم، چرا عده‌ای شعار می‌دهند «مرگ بر سازشکار و مذاکره کننده»؟ آیا این اقدام که در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان توسط عده‌ای از دلواپسان صورت گرفت، جسارت مستقیم به رهبری نیست؟

وی با بیان اینکه راه نقد را یاد بگیریم، گفت: این گونه انتقادها یک نوع حرکت داعشی است.