چهارشنبه 22 بهمن 1393-14:45

فلاح: دغدغه اي جز توسعه استان نداريم/رحمانی فضلی: از عملکرد استاندار رضایت داریم

جعفری نسب: كلانتري ها از رامسر تا گلوگاه تعمير و بازسازي اساسي شده است/فلاح جلودار: در شوراي تامين بحث هاي امنيتي و انتظامي ما را درگير نمي كند، بلكه نگاه ما براي توسعه استان است/رحمانی فضلی: برند مجمع خيرين امنيت اجتماعي به نام ساري به ثبت رسيده است .


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: عصر امروز با حضور وزير كشور و استاندار مازندران طرح مكناي 28 كلانتري در سطح استان مازندران به بهره برداري رسيد.

در اين مراسم كه معاونان استاندار، نمايندگان مردم ساري و مياندورود و شهردار ساري نيز حضور داشتند، 28 طرح مكنا-طرح مديريت كيفيت و فرماندهي انتظامي مازندران- با اعتباري بالغ بر 220 ميليارد تومان به بهره برداري رسيد و همزمان با كلانتري 12 ساري در چهار شهرستان ديگر استان نيز اين طرح به صورت ويدئو كنفرانس با دستور وزير كشور افتتاح شد.

*اعتماد مردم را به خود جلب كرده ايم

سردار سرتيپ دوم پاسدار مسعود جعفري نسب-فرمانده انتظامي مازندران- در مراسم افتتاحيه اين طرح ها با بيان اينكه قدرت بي بديل كشور در حوزه هاي علمي، تحقيقاتي و نظامي مورد توجه دنيا قرار گرفته است افزود: اين قدرت ظالمان را به وحشت انداخته است.

وي با اشاره به وضعيت خوب امنيتي استان مازندران ابراز داشت: در موضوع برخورد با ازاذل و اوباش، بيرون راندن ولگردان از استان و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر عملكرد قابل دفاعي داريم به نحوي كه اعتماد مردم را به خود جلب كرده ايم.

سردار جعفري نسب ابراز داشت: طي يكسال گذشته 22 ميليارد تومان پروژه هاي مختلف اين دستگاه به ثمر رسيده است و امروز هم طرح مكنا به عنوان مديريت كيفيت در كلانتري هاي استان افتتاح می شود.

وي ادامه داد: كلانتري های ما بيش از دو سوم جمعيت استان را پوشش مي دهد كه حداقل 150 و حداكثر 450 ميليون تومان براي هر كلانتري هزينه شده است.

فرمانده انتظامي استان مازندران با بيان اينكه كلانتري ها از رامسر تا گلوگاه تعمير و بازسازي اساسي شده است، افزود: امروز هم پنج كلانتري در پنج شهر مازندران همزمان به بهره برداري خواهد رسيد.

وي با قدردانی از حمايت استاندار مازندران در راستاي هماهنگي و همكاري براي به ثمر رسيدن اين پروژه ها گفت: بايد از وجود خيرين عزيز هم تشكر كنم كه در كنار ساير مسئولان از اين كار حمايت كردند.

*بيش از 85 تا 90 درصد اعتبارات را دريافت كرده ايم

ربيع فلاح جلودار –استاندار مازندران-هم در اين مراسم با اشاره به تلاش هاي سردار جعفري نسب در حوزه انتظامي استان مازندران اظهار داشت: مازندران امكانات بالقوه زيادي دارد كه امكان بالفعل در آوردن آن وجود دارد.

وي با بيان اينكه ايجاد وحدت، همدلي، هماهنگي و يكپارچگي در سطحی بسيار عالي در استان وجود دارد و اين در روند توسعه استان بسيار تاثيرگذار است، افزود: در شوراي تامين بحث هاي امنيتي و انتظامي ما را درگير نمي كند، بلكه نگاه ما براي توسعه استان است.

فلاح جلودار با اشاره به مشكل دولت و كشور در حوزه اعتباري ابراز داشت: تاكنون بيش از 85 تا 90 درصد اعتبارات را دريافت كرده ايم.

وي ابراز داشت: 10 هزار ميليارد تومان در قسمت هاي مختلف مصوبه سرمايه گذاري در حال اجرايي شده است و اين كار به عنوان يك عزم عمومي شروع شده است.

استاندار مازندران بيكاري را يكي از چالش هاي مهم استان دانست و گفت: تلاش خواهيم كرد تا امكان رسيدن به خودكفايي را هم محقق كنيم.

وي به تشكيل ستاد تسهيلات سفر سال 94 اشاره كرد و گفت: در سال 93اقدامات و تجربيات خوبي داشتيم كه در طرح دريا حداقل 52 درصد كاهش غريق را شاهد بوديم.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در مازندران با بيان اينكه دغدغه اي جز توسعه استان نداريم، افزود: اميدواريم هر چه زودتر در اين زمينه اقدام كنيم و بتوانيم مشكلات را حل كنيم.

*برند مجمع خيرين امنيت اجتماعي به نام ساري به ثبت رسيده است

عبدالرضا رحماني فضلي-وزير كشور- در اين مراسم اظهار داشت: عملكرد فرمانده نیروی انتظامی مازندران به دليل خلاقانه بودن قابل قدردانی است.

وي ادامه داد: مجمع خيرين امنيت اجتماعي كه برند آن هم به نام ساري به ثبت رسيده است اقدام مفيد و موثري است.

وزير كشور گفت: يك سال و نيم در وزارت كشور بحث پيگيري و درمان را دنبال كرديم و معتقديم مشكلات اجتماعي جز از طريق اجتماعي كردن و حل آن از طريق مردم راه حل ديگري ندارد.

وي ادامه داد: از همه تشكر مي كنم اما بايد دامنه كار را محدود به كمك هاي مالي براي ساختمان سازي نكرد بلكه بايد در مورد مسايل فني و در حل مسايل و آسيب هاي اجتماعي نيز با مهرباني و محبت وارد شد.

رحماني فضلي با بيان اينكه انقلاب سرنوشت مردم را به دست خود آن ها سپرده است، افزود: مردم قدرت خود را در وجود نمايندگان شان متجلي كرده اند كه در راس آن رهبري است.

وي با بيان اينكه بايد تلاش كرد كه امنيت را در همه كشور تامين كرد، ابراز داشت: امنيت پايدار يكي از نعمت هاي نظام اسلامي است، چرا كه در نظام شاهنشاهي هم اين امنيت وجود داشت اما پايدار نبود.

وزير كشور گفت: امنيت پايدار امنيتي مبتني بر اراده مردم است و نيروي انتظامي هم تجلي عيني اين امنيت است.

وي با بيان اينكه نبايد حاشيه ايجاد كنيم، چرا كه از مردم اختيار نگرفتيم كه به دنبال حاشيه سازي باشيم، افزود: مردم ما را انتخاب كردند كه براي اسلام و انقلاب و فرزندان شان كار كنيم.

رحماني فضلي ابراز داشت: اگر به حواشي بپردازيم و يا به ايجاد درگيري ها و تنش هاي واقعا بي جهت اقدام كنيم، مردم در قالب قانون و در انتخابات به هر كسي كه بخواهند تعويض اختيار مي كنند

 وي گفت: از استاندار مازندران هم كه باعث ايجاد همدلي، همراهي و همكاري در استان شده است تشكر مي كنم.

*از ضريب امنيتي بالايي در كشور برخورداريم

رحماني فضلي پس از پايان مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بحث ايجاد امنيت در مرزهاي كشور در سال 93 و 94 اعتبارات خوبي لحاظ شده است.

وي با بيان اينكه اولويت ما مرزهاي شرقي كشور است كه با تلاش سپاه پاسداران اميدواريم تا تابستان 94 تمام مناطق مرزي تحت مديريت و كنترل در آيد گفت: ايجاد جاده مرزي، سيم خاردار و برجك و پايگاه در اين مناطق مورد نياز است كه قطعا در سال آينده ايجاد خواهد شد.

رحماني فضلي اولويت ديگر را مرزهاي غربي كشور دانست و گفت: سرمايه گذاري هاي خوبي در آن منطقه با توجه به تحولات داعش انجام شده است كه تمامي اين مرزها تحت كنترل امنيتي و اطلاعاتي است.

وي ادامه داد: اولويت بعدي ما مرزهاي جنوبي است كه قاچاق سوخت و كالا را در اين بخش داريم كه قرار است بازديدهاي مرزي و كالايي در اين بخش تقويت شود.

وزير كشور با بيان اينكه از ضريب امنيتي بالايي در كشور برخورداريم افزود: با توجه به شكاف هاي زيادي كه در اين مناطق وجود دارد شاهد قاچاق سوخت و كالا هستيم كه البته با اقداماتي كه انجام مي شود شاهد جهشي مثبت در اين زمينه خواهيم بود.

وي به اعتبار 100 ميلياردي در بخش حراست از مرزها اشاره كرد و گفت: در سال بعد نيز اين اعتبار 20 درصد افزايش خواهد يافت اما اعتبارات تنها مختص به اين اعتبار نيست چرا كه در رديف هاي نيروي انتظامي، سپاه پاسداران و ارتش اين اعتبارات گذاشته خواهد شد.

وزير كشور افزود: در كنار اين موارد ما از اعتبارات ماده 10 كه مربوط به پيشگيري و بحران است تصميم گرفتيم مناطق مرزي را به دوربين هاي كنترل كننده و كشيدن فيبر نوري مجهز كنيم كه نيروي انتظامي اين كار را شروع كرده است تا بتوانيم به سرعت امنيت مرزها را تامين كنيم.

رحماني فضلي در پاسخ به سوال مازندنومه در خصوص آخرين وضعيت انتصاب استاندار استان مركزي اظهار داشت: اين موضوع در دست بررسي است.

وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در خصوص عملكرد استاندار مازندران گفت: عملكرد استاندار مازندران خوب است و در اين زمينه رضايت وجود دارد.