يکشنبه 26 بهمن 1393-22:43

فرمانده پلیس فتای مازندران:

هکر کهنه کار برای سومین بار در مازندران دستگیر شد

سرهنگ رستمی: این هکر در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت اینترنتی از حساب آنها، انتقال پول های مسروقه به حساب های جعلی که از قبل ایجاد کرده بود و در نهایت خرید سکه و طلا در طلا فروشی های سطح کشور می کرد.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، خبر ارسالی پلیس فتای مازندران: هکری که اطلاعات حساب بانکی افراد مختلف را از طریق بد افزار جاسوسی کیلاگر به دست آورده و از طریق آن اقدام به سرقت از حساب آنها می کرد، توسط کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتای مازندران شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ احمدرضا رستمی -رئیس پلیس فتای مازندران- گفت: در پی شکایت و حضور فردی به هویت « الف- س » به پلیس فتای استان و بیان اینکه با بررسی پرینت حساب خود متوجه برداشت میلیون ها ریال وجه نقد به صورت اینترنتی شده، پس از گرفتن مرجوعه قضایی و گزارش های متعدد شهروندان استان و مراجع انتظامی سراسر کشور، بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقيقات گسترده و اقدامات ويژه كارشناسان فنی، سرانجام هويت متهم مورد نظر بنام «س- س» در استان البرز و قزوین مورد شناسايي قرار گرفت.

رستمی تصریح کرد: مجرمی که پیش از این دو مرحله با استفاده از بدافزار فوق اقدام به سرقت و کلاهبرداری اینترنتی از حساب افراد مختلف کرده بود، برای سومین بار توسط پلیس فتای استان مازندران شناسایی شد .

وی در خصوص نحوه کار این نرم افزار جاسوسی ادامه داد: این هکر اقدام به ایجاد بدافزار جاسوسی کیلاگر و سپس انتشار آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و یا از طریق ارسال ایمیل آلوده در قالب عکس، موزیک، نرم افزار و... کرد و وارد سیستم مال باختگان شد.

 رستمی بیان داشت: این هکر در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت اینترنتی از حساب آنها، انتقال پول های مسروقه به حساب های جعلی که از قبل ایجاد کرده بود و در نهایت خرید سکه و طلا در طلا فروشی های سطح کشور می کرد.

رئیس پلیس فتای استان افزود: پس از شناسایی، تیم های عملیاتی این پلیس با هماهنگی مقام قضایی، متهم  یاد شده را طي يک عمليات غافلگيرانه در شهرستان کرج دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران منتقل کرد که در تحقیقات، متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی اعتراف کرد که اطلاعات حساب بانکی هزاران نفر را در اختیار داشته و علاوه بر آن تصاویر خصوصی افراد مختلف و همچنین نام کاربردی و رمز عبور اکانت های مختلف افراد و... را نیز با استفاده از این نرم افزار در اختیار داشته است.

وی ادامه داد: متهم برنامه ای طراحی نموده بود که اطلاعات حساب های افراد (شماره کارت، رمز دوم و...) و سایر اطلاعات قربانیان را به صورت دسته بندی شده برای وی مانیتور می کرد. همچنین از قابلیت های این برنامه مانده گیری از درگاه بانک ها با استفاده از شماره کارت های بانک های بود تا به راحتی از طریق برنامه فوق اقدام به مانده گیری از حساب ها کند.


سرهنگ رستمی برای جلوگیری از این گونه سرقت ها اظهار داشت: در هنگام انجام عملیات بانکی از طریق اینترنت سعی شود حتی الامکان از طریق صفحه کلیدی که خود درگاه بانکی در اختیار کاربران قرار می دهد، اطلاعات حساب بانکی خود را وارد کنید.

وی هم چنین گفت: در هنگام خرید اینترنتی و دیگر عملیات بانکی، مشخصات حساب در آیتم های مربوطه به صورت رندومی درج شود تا این گونه بد افزارها در ارسال و دریافت اطلاعات با مشکل مواجه شوند و نتوانند به صورت دقیق اطلاعات را به ایمیل هکرارسال کنند.

رئیس پلیس فتای استان ادامه داد: به هیچ وجه اسپم ها «ایمیل های ناشناس» دریافتی در سیستم باز نشود، چون ممکن است این گونه ایمیل ها محتوی بدافزار کیلاگر باشد .

وی افزود: سعی شود همیشه آنتی ویروس مناسب و به روزی داشته باشید و برای وارد کردن اطلاعات مهم و حساس خود از کامپیوتر های مستقر در مکان های عمومی استفاده نکنید.