دوشنبه 27 بهمن 1393-11:45

پیشنهاد تاسیس موزه مشاهیر در قائم شهر/فرماندار: موافقم

مهدی محمدی در پاسخ به پیشنهاد مدیر کل ثبت احوال استان مازندران: آمادگی لازم را جهت تلاش برای تخصیص اعتبار از محل تملک ودارایی 94 جهت تاسیس موزه مشاهیر داریم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: از ساعت ده صبح روز 26 بهمن در سراسر کشور هزار خانه بهداشت به صورت همزمان افتتاح شد.

در شهرستان قائمشهر هم با حضور معاون فرماندار، رییس شبکه بهداشت و جمعی از مسئولان طرح خانه بهداشت روستای استرآباد به عنوان طرح پایلوت افتتاح شد.

سید ابوالقاسم فاضلی -رییس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر- با بیان اینکه مازندران با داشتن 130 شبکه بهداشت بالا ترین تعداد را در کشور داراست، اظهار داشت: در شهرستان قائمشهر 15 شبکه بهداشت فعالیت می کند که از این تعداد 13 عدد در حوزه روستایی و دو عدد در حوزه شهری واقع شده است.

این مسئول با بیان اینکه روستای فاقد شبکه بهداشت در شهرستان وجود ندارد، افزود: 12 خانه بهداشت به طور کامل به بهره برداری رسیده اند و تنها در روستای شهرودکلا با توجه به رانشی بودن زمین در حال مطالعه طرح هستیم.

رییس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهرخاطر نشان کرد: از 12 خانه بهداشت، 5 خانه جدید الاحداث اند.

*افتخار دولت است که بهداشت و درمان را در اولویت خود قرار داده است،

معاون فرماندار با اشاره به آنکه افتخار دولت آن است که بهداشت و درمان را در اولویت خود قرار داده است، گفت: در حوزه روستایی خدمات واقعا بی نظیر بوده است.

  ایمان چوپانی با اشاره به پیشرفت های موجود در روستاها اظهار داشت: باید تیمی تشکیل شود ومطالعه کند چرا با توجه به خدماتی که در استان ارائه داده می شود ما در برخی شاخص های بیماری ها رتبه اول را در کشور داریم .

*در قائمشهر در هر شبانه روز 12 ولادت داریم

 مدیر کل ثبت احوال استان مازندران در جلسه کارگروه ثبت وقایع حیاتی شهرستان قائمشهر گفت: بر اساس آمار ثبت شده در ده ماه گذشته، شهرستان قائمشهر 311 هزار و775 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 155 هزار و944 نفر مرد و 154 هزار و831 نفر زن هستند.

علی رجبی با بیان اینکه از این تعداد 212 هزار نفر ساکن شهر و 90 هزار نفر ساکن روستا هستند، اظهار داشت: در 10 ماه گذشته شهرستان قائمشهر 3717 ولادت داشته است که از این تعداد 1891 نفر پسر و 1826 نفر دختر هستند.

این مسئول با بیان اینکه کل وفات در ده ماه گذشته 1146 نفر بوده است، گفت: براساس آمار در شهرستان قائمشهر در هر شبانه روز 12 ولادت داشتیم که 3.4 درصد کاهش ولادت و2.9 درصد کاهش مرگ ومیر را نشان می دهد.

رجبی با اشاره به آمار ازدواج در شهرستان قائمشهر گفت: این آمار در ده ماه اول امسال 2337 ازدواج بوده است که در سال گذشته 2237 نفر بود.

مدیر کل ثبت احوال استان مازندران با اشاره به انتخاب اسامی جدید بی مضمون خاطر نشان کرد:اگرچه بیشترین فراوانی اسم مربوط به فاطمه، ابوالفضل، امیرعلی و امیر حسین می شود، پیشنهاد می کنم شهرداری و نهادهای دیگر با توجه به نام های بی مضمون که نمی توان تشخیص داد پسر یا دختر هستند، در مناسبت ها جوایزی را برای نام های دینی در نظر بگیرند.

رجبی گفت: ما ساختمان قدیمی داریم که می توان با تخصیص اعتبار از آن به عنوان موزه مشاهیر شهرستان استفاده کرد.

مهدی محمدی -فرماندار قائمشهر- ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت: یکی از حقوق به حق فرزندان بر اساس آموزه های دینی انتخاب اسم زیبا است.

وی افزود: ما آمادگی لازم را جهت تلاش برای تخصیص اعتبار از محل تملک ودارایی 94 جهت تاسیس موزه مشاهیر داریم.