شنبه 2 اسفند 1393-8:33

مجلسِ ختمِ تبلیغاتی!

شايد ابزار شدن مراسم ختم یکی از پزشکان شهر آمل براي تبليغات انتخاباتي زودرس مجلس، جفايي هم به مرحوم و هم به مهمانان بوده باشد.


مازندنومه؛ دكترعلي اصغرغلامي، رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان آمل و عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان مازندران: عصر روز 30 بهمن در مراسم سالگرد دوست و همكار مرحومم، شادروان دكتر جواديان شركت كردم كه نماينده محترم آمل در آن مراسم به ایراد سخن پرداخت.

متأسفانه اين مراسم نظير آنچه در مناطق دیگر كشور اتفاق مي‌افتد و همه چيز در همه جا ابزار مي‌شود، به طرح مباحثي به قصد تحكيم قدرت و تبليغات انتخاباتی مبدل شد.

در زیر به بخش هايي از آن اشاره مي‌کنم:

1-ايشان در رثاي وجود شخصيت هاي فرهنگي و علمي آمل در سطح ملي سخن گفتند كه اتفاقا" بي‌توجهي به همين سرمايه‌هاي علمي آمل و به كارگيري آنان در مصادر امور شهري آشکار است.

همه مي‌دانند كه ايشان و طرفداران‌شان از كانديداتوري جناب آقاي قالي‌باف در انتخابات رياست جمهوري سال 92 حمايت کردند و بعد از انتخابات به دليل ضعف مديران استان و نيز ارتباطات ويژه در كشور و داشتن موقعيت نمايندگي يك تنه در برابر هر تغييري ايستادند. كجاي اين رفتار از توسعه يافتگي نشان دارد و خدامحوري در كجاي اين منش جاي مي‌گيرد كه رأي و نظر و اقبال بیشتر همان مردم را به هيچ انگاشت؟ در كدام آيين و عرف ملك‌داري و ادبيات سياسي رسم است كه رقيب براي دولت پيروز مدير اجرايي انتخاب کند؟ آيا در حوزه انتخابيه ايشان اين آملي‌هاي با مرتبت علمي والا جايي دارند؟

2-درخصوص افتتاح بيمارستان امام خميني آمل هم مطالبي را مطرح فرمودند كه چند ساعت بعد توسط روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران تكذيب شد.

3-از ديگر موارد مورد عنايت ايشان مترو بود كه قرار است در 2 سال آينده آمل را به بزرگراه شهيد بابايي در شرق تهران وصل کند. اين در صورتي است كه همه از امكانات اقتصادي كشور از تحريم گرفته تا ارزان شدن قيمت نفت باخبرند و نيز پس از سپري شدن دو دهه از آغاز پروژه متروي تهران و با همه نيازش هنوز 2 خط آن كامل نشده است.

4-از طرح احداث فرودگاه آمل سخن به ميان آمد كه مراحل تحقيقاتش را مي‌گذارند. اين در صورتي است كه به فاصله 80 كيلومتر در دو طرف آمل دو فرودگاه فعال يعني در ساري و نوشهر وجود دارد كه به دليل نبود توسعه و تجهيز كامل از طرفيت خوبي بهره نمي‌برد. تازه در 25 كيلومتري آمل نيز فرودگاه غيرفعالي در بيشه‌كلا وجود دارد. حال كدام عقل سليم مي‌پذيرد كه اين‌گونه طرح‌ها جدي‌اند و يا به نتيجه خواهند رسيد و يا اينكه اگر در چنين شرايط جغرافيايي اصرار به تأسيس فرودگاه ديگري در آمل گرفته شود جايگاه منافع ملي كجاست؟ چطور سرمايه‌هاي اندك و توان مالي محدود كشور خرج طرح‌هاي تكراري شود كه معلوم نباشد سر از كدام ناكجا آباد درآورد؟

5-اين طرح‌هاي ادعايي در صورتي است كه حدود 8 سال از شروع پروژه احداث سد آمل مي‌گذرد كه به دليل تخصيص نیافتن بودجه نيمه كاره رها شده و معلوم نيست چند سال ديگر بايد منتظر بود كه سدي ساخته شود؛ اين در صورتي است كه در دنيا سدهاي عظيم‌تري در نصف اين مدت ساخته مي‌شود. از طرفي با توجه به اشكالات به وجود آمده در تونل جديدالاحداث امام‌زاده هاشم و بنا به اظهار خود ایشان يكي بودن پيمانكار اين دو پروژه و نيز نظارت‌ناپذيري آن (تازه اگر نظارت‌پذير هم باشند كي جرأت دارد اشكالات را طرح تا نقايص مرتفع شود) بايد از عواقب احداث چنين سدي به خدا پناه برد.

6-از ديگر موارد ادعايي نماينده محترم، وجود يازده طرح ملي در آمل هست كه به تنهايي برابري مي‌كند از پروژه‌هاي ملي در سطح استان، كه به دليل نام نبردن از بقيه پروژه‌ها، خدا مي‌داند كه آيا منافع ملي و منافع شهر در آنها لحاظ شده است يا خير.

در پايان ضمن طلب آمرزش براي روح شادروان دكتر جواديان-جاي گله از بانيان مراسم باقي است كه حضور پزشكان و شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي در مراسم براي بزرگداشت خدمات پزشكي مرحوم و طلب مغفرت براي شان بوده است و شايد ابزار شدن اين مراسم براي تبليغات انتخاباتي زودرس مجلس، جفايي هم به مرحوم و هم به مهمانان بوده باشد.