يکشنبه 3 اسفند 1393-21:22

شهردار جدید سورک معارفه شد

در مراسم معارفه شهردار جدید سورک مطرح شد: سورک مبلمان شهري ندارد/فرودگاه در محدوده جغرافيايي مياندورود است/ پاي مدير بايد بيرون از اتاق كارش باشد.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: عصر امروز در جلسه شوراي اداري شهرستان مياندورود که با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران در سالن اجتماعات دانشگاه منابع طبيعي برگزار، شهردار سورك معارفه شد.

در اين مراسم ارسطو قادري-فرماندار مياندورود- با بيان اينكه اميد و نشاط در جامعه صورت نمي گيرد، مگر آنكه كار انجام شود افزود: فضاي آرام حاكم بر شهرستان نشان از كاري است كه در منطقه انجام شده است.

نماينده دولت در مياندورود به مشكلات سيلاب و شناسايي مسيرهاي سيل گرفتگي در شهرستان اشاره كرد و گفت: در خصوص جاده گهرباران نيز اقدامات ايمني انجام شده است، اما تعريض آن نيازمند اعتبارات ملي است.

قادري با بيان اينكه تمام اقدامات انجام شده نتيجه تعامل همه دستگاه ها و همكاري مردم است افزود: در حوزه بهداشت و درمان مردم مشكلات بسياري داشتند كه با مشاركت خير عزيز مركز درمان بستر سورك با حضور وزير بهداشت و استاندار مازندران افتتاح شد.

وي از استقرار اورژانس در جاده گهرباران به عنوان يكي ديگر از دستاوردهاي پيگيري مسئولان و نمايندگان اشاره كرد و گفت: پيش همايش تاريخ محلي مازندران روز 29 بهمن در میاندورود برگزار شد و همچنين گردهمايي ائمه جمعه استان با حضور استاندار و معاونان او روز چهارشنبه هفته جاري در مياندورود برگزار خواهد شد.

* متاسفانه در شهرستان نگاه سياسي صورت مي گرفت

علي اكبر مظلومي نيا-ريیس شوراي شهر سورك- نيز در اين جلسه تصریح کرد: متاسفانه شهر سورک در طول 18 سال گذشته به رشد مورد نظر نرسيده است.

وي استقرار شهر در مسير جاده ترانزيتي را يكي از عوامل اين عقب ماندگي عنوان كرد و گفت: مسئولان شهري به دليل حفظ جان مردم بخش بزرگی از اعتبارات را در اين مسير هزينه مي كردند و اعتباري براي هزينه در بخش مبلمان و امور عمراني شهر باقي نمي ماند.

مظلومي نيا موضوع مهم تر را بی توجهی مديران سياسي گذشته در توزيع اعتبارات به شهر سورك عنوان كرد و تصريح كرد: متاسفانه در شهرستان نگاه سياسي صورت مي گرفت.

ریيس شوراي شهر سورك با بيان اينكه بررسي ها نشان مي دهد كه سهم شهر سورك و بخش مياندورود قبل از شهرستان شدن در اعتبارات بسيار اندك بود، افزود: موضوع ديگر نداشتن منبع درآمدي براي شهر بوده است، به طوري كه تنها محل درآمد ما از محل صدور پروانه هاي ساختماني است كه تنها 30 درصد بودجه شهرداري را تامين مي كند.

وي با بيان اينكه بودجه شهرداري در سال 76 با 50 ميليون تومان آغاز شد و در سال 86 اين رقم به 600 ميليون تومان بعد از 11 سال رسيده است گفت: اين مطلب نشان از وخامت اوضاع درآمدي شهرداري است.

مظلومي نيا به سهم بري اندك شهر از محل ماليات بر ارزش افزوده اشاره كرد و گفت: سهم براي مالياتي ما تنها يك شانزدهم جمعيت است كه رقم بسيار ناچيزي است.

وي با بيان اينكه هيچ گونه خدمات در حوزه زيباسازي و مبلمان شهري نداريم، افزود: تنها سالي كه به شهرداري كمك شده است همين سال 93 و با عنايت فرماندار بوده است.

اين مسئول به سه فاكتور بومي بودن، اهميت به نيروهاي جوان و اصالت داشتن در انتخاب شهردار اشاره كرد و گفت: شهردار جديد منتسب به خانواده شهداست و اميدواريم كه در اين راه موفق باشد.

*فرودگاه در محدوده جغرافيايي مياندورود است

حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي جويباري نيز در اين مراسم با بيان اينكه بارها گفته ام كه شهرستان مياندورود بدون تعارف و تعصب يكي از شهرستان هاي ممتاز استان است، افزود: با توجه به نوپا بودن شهرستان شايد كسي باور نكند كه از جمله شاخص ترين شهرستان هاي استان باشد، اما در آينده كه اين امر محقق شد حتما به ياد ما باشيد كه چنين مطلبي را بارها عنوان كرديم.

امام جمعه مياندورود با اشاره به پتانسيل ها، ظرفيت ها و زيرساخت هاي بالقوه موجود در شهرستان اظهار داشت: با اين همه امتياز بي شك در سطح كشور هم شهرستاني مانند مياندورود وجود ندارد.

وي با بيان اينكه بنده جويباري هستم و تعصبي در اين خصوص ندارم گفت: بنده 9 سال است كه در اين منطقه خدمتگذار مردم بوده ام و بسياري از ظرفيت ها را بهتر از خود مياندورودي ها مي شناسم.

حجت الاسلام رسولي با بیان این که میاندورود نزديك ترين شهرستان به مركز استان و دروازه ورودي به استان است، افزود: هر شخصيتي كه وارد استان مي شود بايد از اين شهرستان بگذرد و هر كس بخواهد از خارج استان وارد شود نيز مجبور است كه در مياندورود قدم بگذارد و وارد مركز استان شود.

وي با بيان اينكه بنده متوجه اين بحث ها و دعواها نمي شوم افزود: ما به دنبال نامگذاري فرودگاه نبوده و نيستيم، اينها تصميماتي است كه در خود استان گرفته خواهد شد، اما اين را مطمئنم كه نام فرودگاه را هر چه بگذاريد و تقسيماتش را هر كاري كنيد، باز هم اين فرودگاه در محدوده جغرافيايي مياندورود است.

حجت الاسلام رسولي با تاكيد بر اينكه اين موضوع جاي دعوا ندارد و ما هم با كسي دعوا نداريم ابراز داشت: نمي توان از فرودگاه پرواز كرد و به ساري و بابل رسيد بلكه بايد قدم ها در اين شهرستان گذاشته شود و نمي توان اين منظقه را نديده گرفت.

وي با اشاره به تماس استاندار سابق مازندران در زمان تصويب تاييديه شهرستان شدن منطقه مياندورود قبل از ايراد خطبه هاي نماز جمعه اظهار داشت: آقاي طاهايي به بنده گفت به مردم بگوييد منطقه شما شهرستان شده است و دروازه ورودي استان هستيد، لذا بايد زيبا باشيد چرا كه هر شخصي بخواهد وارد استان شود بايد از اين منطقه عبور كند.

خطيب جمعه سورك گفت: متاسفانه مبلمان شهري و شهرستاني اصلا مناسب شهرستان و استان نيست، چرا كه ما استقبال كننده تمام ميهمانان استان هستيم و چاره اي نيست مگر اينكه اين منطقه را بسازيم.

وي با بيان اينكه ولي زاده-شهردارجديد سورك- اهل همين منطقه و فرزند شهيد است گفت: اعتبار اين جوان به شهيدش است و باید بيشتر تلاش كند.

وي مديريت در اتاق را نامناسب ارزيابي كرد و گفت: پاي مدير بايد بيرون از اتاق كارش باشد تا هم مشكلات مردم را ببيند و هم كار به درستي انجام شود.

*مردم بايد تغيير و زيبايي را احساس كنند

علي نبيان-معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران- نيز در اين مراسم با بيان اينكه اگر مي خواهيم شهرستاني در خور مردم فهيم داشته باشيم بايد آستين همت را بالا بزنيم افزود: همه بايد تلاش كنند تا كارها با همدلي به پيش رود.

وي چكمه پوشيدن فرماندار و استاندار در هنگام سيل و حضور در كنار مردم را چيزي جر خدمت ندانست و تاكيد كرد: معاون رئيس جمهوری در كوتاه ترين زمان ممكن بعد از سيل به مازندران آمد و از نزديك مناطق را بازديد كرد.

اين مسئول با اشاره به دين مردم كشور به خانواده هاي شهدا و جانبازان ابراز داشت: استاندار مازندران نيز به همين جهت همكاري هاي لازم را در راستاي امضاي حكم شهردار سورك داشته و حكم را امضا و ابلاغ كرده است.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران به ضرورت ايجاد مبلمان شهري و زيبايي معابر اصلي و مبادي ورودي شهرها تاكيد كرد و گفت: مردم و مسافراني كه از اين مسير تردد مي كنند بايد اين تغيير و زيبايي را احساس كنند.

نبيان ادامه داد: ساخت و سازهاي شهرها و روستاها بايد بر اساس معماري ايراني-اسلامي باشد تا چهره كلي شهر نيز اسلامي شود.

در اين مراسم سيد محمدانصارالحسيني توديع و عيسي ولي زاده به سمت شهردار جديد سورك منصوب شد.

شایان ذكر است در اين مراسم تعدادی از مديران استاني و محلي از جمله محمدي تاكامي مديركل امور شهري و شوراها، مجيدي معاون عمراني فرمانداري ساري و نقيبي و يوسفي از اعضاي شوراي شهر ساري حضور داشتند.