يکشنبه 3 مهر 1384-0:0

نماينده آمل : بايد با انگليس عاقلانه برخورد كنيم

نايب رييس كميسيون حقوقي‌‏وقضايي مجلس‌‏هفتم: هند علي‌‏رغم امتيازات فراواني كه در قراردادهاي اقتصادي نفت و گاز از ايران گرفت، نهايتا" نمكدان شكست.


عزت الله يوسفيان‌‏ملا فضاي خصمانه كشورهاي عضو شوراي حكام عليه مواضع هسته‌‏اي جمهوري اسلامي ايران را به سبب سياست‌‏هاي پشت پرده ايالات متحده در جلوگيري از دست‌‏يابي ايران به چرخه سوخت هسته‌‏اي دانست و گفت: آمريكا براساس يك اصل فرامرزي از دسترسي كشورهاي مستعدي كه امكان پيشرفت هاي علمي و هسته‌‏اي آنها در حد چشمگير است، جلوگيري مي‌‏كند كه در خصوص ايران آن را در قالب طرح‌‏هاي انرژي هسته اي و حقوق بشر پيگيري مي‌‏نمايد.
وي افزود: علاوه بر اين قرارداد انرژي هسته اي ايران با روسيه نيز به بيش از پيروزي انقلاب باز مي‌‏گردد كه شاه خائن آن را با حضور مستشاران آمريكايي به امضاء رسانده بود و به هيچ وجه محصول انقلاب اسلامي نيست .
عضو فراكسيون اصولگرايان در ادامه با اشاره به راي ممتنع كشور روسيه به قطعنامه اخير اتحاديه اروپا گفت: راي روسيه نشان داد كه تمامي مواردي كه در خصوص موذي بودن اين كشور بيان مي شود، صحيح است و اين كشور علي رغم همكاري كه با جمهوري اسلامي ايران در تكميل نيروگاه بوشهر دارد، با رفتار موذيانه خود به قطعنامه مغرضانه آژانس راي ممتنع داد، چرا كه آمريكا قول تعويق بدهي‌‏هاي خارجي روسيه را به اين كشور داده بود.
نماينده آمل در مجلس هفتم با انتقاد شديد از موضع زشت كشور هند در همراهي با كشورهاي اروپايي و آمريكايي كه برنامه هاي هسته اي ايران را محكوم كرده بودند، گفت: هند علي‌‏رغم امتيازات فراواني كه در قراردادهاي اقتصادي نفت و گاز از ايران گرفت، نهايتا نمكدان شكست، به طوري كه با فشارهاي آمريكا در قضيه كشمير به نفع كاخ سفيد از موضع همراهي با ايران كناره گرفت، در صورتي كه كشور پاكستان علي رغم نزديكي‌‏هاي فراواني كه با آمريكا دارد، به اين قطعنامه راي ممتنع داد.
يوسفيان تصريح كرد: از اين رو بايد با تجديد نظر در قرارداد نفت و گاز ايران و هند آن را تا مدتي به حالت تعليق در آوريم تا موضع كشور هند به طور كامل مشخص شود.(ilna)