شنبه 9 اسفند 1393-16:22

حسین نیازآذری:

در تامین آب زراعی چالش داریم/در همایش دلواپسان حضور نداشتم

نماینده بابل: در بخش آب در لایحه بودجه 94 بالغ بر 80 درصد افزایش منابع آب داریم/استاندار مازندران فرد پیگیری است و عملکرد و رویکرد خوبی دارد/دشت ناز، فرودگاه اصلی مازندران است


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: در آستانه 12 اسفند سالروز انتخابات سال 90 حسین نیازآذری -نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی- در محل اداره کل دیوان محاسبات مازندران در نشست خبری حاضر شد.

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر وضعیت آب آشامیدنی و کشاورزی در مازندران و بحران خشکسالی، با بیان اینکه شاید کسی باور نکند که مازندران با  سالانه 700 میلیمتر باران، با کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی مواجه باشد، افزود: تصور بر این است که مازندران دارای ذخایر غنی آب است در حالی که در تامین آب زراعی چالش داریم.

وی با اشاره به کمبود برف و باران در سال آبی، تصریح کرد: در این زمینه مشکلات فراوانی برای کشور به وجود آمده است.

نماینده مردم بابل  با بیان اینکه بر اساس پیگیری‌های انجام شده مجمع نمایندگان مازندران، اقدامات خوبی در راستای آب رسانی صورت گرفته، تصریح کرد: در حوزه انتخابیه بابل احداث دو سد هراز و سد سجادرود در دست اقدام است و وزیر نیرو وعده داد این سد در سال 97 به بهره‌برداری برسد.

نیازآذری با اشاره به اینکه  در بخش آب در لایحه بودجه 94 بالغ بر 80 درصد افزایش منابع آب داریم که در تاریخ آب مازندران بی‌سابقه است، اظهار کرد: این افزایش اعتبار می‌تواند به بحث آب در استان کمک کند.

وی با بیان اینکه در مجموعه استان، 10 سد در حال مطالعه است، افزود: در تبصره 11 بودجه سال 93 به تجهیز و نوسازی اراضی اختصاص دارد که این تبصره در  بودجه سال 94 هم ادامه دارد.

نیازآذری با بیان اینکه بابل مانند دیگر شهرها از نظر آب آشامیدنی در تنگنای جدی بوده است، اظهار کرد: 20 سال قبل پروژه‌ای شروع شد با عنوان آبرسانی به شهرهای الف، که سال‌ها معطل مانده بود.

*پروژه کنارگذر جنوبی بابل 14 ساله شد

وی با اشاره به اینکه مازندران از نظر راه‌های مواصلاتی با تنگناهایی مواجه بود که در سال‌های اخیر 150 میلیارد تومان اعتبار در تسهیل پروژه سوادکوه انجام شد، ادامه داد: پروژه فعالیت مناسبی دارد.

نیازآذری با بیان اینکه پروژه کنارگذر جنوبی بابل 14 ساله شد، تصریح کرد: این پروژه امروز وضعیت خوبی دارد و عملیات اجرایی در6 جبهه آغاز شده است. 25 اسفندماه قرار بود یک لاین این پروژه آماده شود اما به لحاظ حجم وسیع پروژه و شرایط اقتصادی و جوی، این وعده عملیاتی نشده است.

نیازآذری با بیان اینکه مجلس مشغول بررسی لایحه بودجه سال 94 است، ادامه داد: مجلس با هماهنگی دولت، بودجه را در راستای اقتصاد مقاومتی مدیریت کرد و فقط 25 درصد بودجه از محل نفت تامین می‌شود و نقطه امید است که شیر نفت را به سمت بودجه ببندیم.

*استاندار مازندران فرد پیگیری است و عملکرد و رویکرد خوبی دارد

وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد استاندار مازندران گفت: استاندار مازندران فرد پیگیری است و عملکرد و رویکرد خوبی دارد و در مجموع می‌توان ارزیابی مثبتی از عملکرد استاندار مازندران کرد و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.



نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گردشگری اعم از راه، فرودگاه، خطوط حمل و نقل ریلی و ... در استان فراهم نیست، ادامه داد: در شرایط فعلی هیچ اقدام مناسبی انجام نشده است.

عضو فراکسیون گردشگری با بیان اینکه اقدام شاخص در زیرساخت‌های گردشگری مازندران صورت نگرفته است، افزود: امیدواریم در سال 94 خواسته مجمع نمایندگان مازندران پیرامون بحث گردشگری محقق شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه، ترمینال نیست که در هر منطقه احداث شود، تصریح کرد: دشت ناز، فرودگاه اصلی مازندران است و این ظرفیت را باید حفظ کنیم اما نمی‌توان از ایجاد ظرفیت در دیگر نقاط، خودداری شود و مطالبه نکنیم.

* پیشنهاد  ایجاد بندر خشک در  بابل

نیازآذری  در پاسخ به سوالی درباره سفرهای برون مرزی استاندار مازندران، با اشاره به اینکه برای تقویت صادرات باید با کشورهای حاشیه دریای مازندران داد و ستد داشته باشیم، گفت: اینگونه نیست که با یک سفر خارجی، همه اقدامات انجام شود بلکه این رفت و آمد باید صورت گیرد تا بتوان به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه مازندران 40 درصد برنج کشور را تامین می‌کند، ادامه داد: باید نیازمندی‌های داخل را تامین کنیم و زمانی کشاورزی ما رونق می‌گیرد که بتوانیم صادرات هم داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه  با توجه به پیشینه تجارتی شهرستان بابل،  پیشنهاد  ایجاد بندر خشک در این شهرستان را به دولت ارائه دادیم، خاطرنشان کرد: از این محل می‌توان اشتغالزایی کرد.

وی با بیان اینکه 14 پروژه ملی در بابل که در دست اجرا است می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال برای جوانان باشد، افزود: معدن بهترین زغالسنگ کشور در بابل قرار دارد که در اختیار شرکت ایمدرو قرار گرفت و با سرمایه‌گذاری کلان می‌توان به اشتغالزایی رسید.

*نیروی اجرایی هستم و زیاد سیاسی نیستم

نیازآذری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیروی اجرایی هستم و زیاد سیاسی نیستم، گفت: از حریم و خط قرمزهای انقلاب دفاع خواهم کرد و عضو جبهه پایداری نیستم.

وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور خود در همایش‌های دلواپسان، با بیان اینکه  تاکنون در همایش دلواپسان حضور نیافته‌ام، افزود: اصولگرایی را با اعتقاد قبول دارم و در این زمینه گام برمی‌دارم.

نیازآذری با اشاره به اینکه در بعضی مسئولیت‌ها اگر فرد بومی انتخاب شود می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: مجمع نمایندگان مازندران نظرهای مشورتی خود را درباره انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، به وزیر ارشاد اعلام می‌کند

وی گفت: نمایندگان خواستار هستند اسامی آن دسته از نمایندگانی که از رحیمی پول دریافت کرده‌اند منتشر شود و من هم موافق انتشار این لیست هستم.

نیازآذری با اشاره به نقش بانوان در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی، ادامه داد: ضرورت دارد در برنامه‌ریزی‌ها به این قشر توجه ویژه کنیم. با صراحت باید اعلام کنم که در زمینه مطالبات بانوان، اقدامات خیلی مناسبی انجام نداده‌ایم.



* تکلیف ما ارایه گزارش به مجلس است

همچنین در ادامه این نشست رئیس دیوان محاسبات مازندران هم به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 
احمد پری‌پور اظهار کرد: دیوان محاسبات در راستای تکالیف خود، گزارش های ستادی دارد و به همین دلیل رابطه کمتری با رسانه‎‌ها داریم.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات در سال‌های اخیر از اقدامات برخوردی به سمت اقدامات پیشگیرانه رفته است، گفت: تکلیف ما ارایه گزارش به مجلس است.

رئیس دیوان محاسبات مازندران با اشاره به اینکه شورای دستگاه‌های نظارتی در قانون برنامه پنجم لحاظ شد که کاهای تعاملی و متمرکز انجام دهند و یک اقدام از چند کانال پیگیری نشود، افزود: دیوان محاسبات کشور، کمیته تعاملی را اخیرا برای استان‌ها تشکیل داد

این مسئول با بیان اینکه گام اصلی در حوزه رسیدگی موثر و به موقع، پروژه نظارت الکترونیکی است، تصریح کرد: در سال 93 قسمت عمده این پروژه اجرا شده است و نظارت‌ها از این طریق می‌تواند موثرتر باشد.

پری‌پور با اشاره به اینکه عمده تخلفات به دلیل آشنا نبودن مدیران و مجریان با زوایای قانون است، ادامه داد: رعایت نکردن موافقتنامه مشکلی است که دیوان مکرر با آن سر و کار دارد.

رئیس دیوان محاسبات مازندران با بیان اینکه دیوان محاسبات استان فقط گزارش دهنده به دادستان دیوان محاسبات کشور است، افزود: هر دستگاه اجرایی که از بودجه دولتی منتفع می‌شود مورد رسیدگی دیوان محاسبات قرار دارد.

این مسئول گفت: کمیسیون اصل 90، تکلیف زیست محیطی به دیوان محاسبات مازندران داده بود و شاید متولیان مختلف باعث شدند محیط زیست به خوبی مورد توجه قرار نگیرد.