شنبه 9 اسفند 1393-16:22

شمشیربند:

عبوری می ماند

رییس شورای شهر ساری: در زمان بستن بودجه و در زمان کمیسیون بودجه جلسات را تعطیل کردیم/ برنامه های نوروزی ما در جلسه ای دیگر اعلام می شود/عبوری می ماند و به جانشین نیاز ندارد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: نشست خبری رییس شورای شهر ساری، 6 ماه پس از انتصابش در این سمت پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شورای شهر ساری برگزار شد.

علیجان شمشیربند در این نشست با بیان اینکه خبرنگاران رابط میان مردم و مسوولان هستند، برای ادامه یافتن این ارتباط ابراز امیدواری کرد.

وی با اشاره به بودجه 173 میلیارد تومانی سال93 و محقق شدن کل بودجه تا پایان سال جاری، تصریح کرد: بودجه سال 94 شهرداری بیش از 350 میلیارد تومان و با مجموعه سازمان ها 430 میلیارد تومان خواهد بود، که نشان از افزایش 74 درصدی دارد.

رییس شورای شهر ساری همچنین از اتمام 250 پروژه از مجموع 500 پروژه در دست اقدام شهرداری ساری در سال 93 خبر داد.

وی با بیان اینکه پروژه 30 متری میان گذر شمالی به طول 3 کیلومتر که فاز اول هم تملک و هم تمام کار شد ولی فاز دوم تملک شده و زیرساخت آن در حال انجام است، افزود: برای فاز سوم در سال 94 پیش بینی بودجه کرده ایم.

شمشیربند ادامه داد: فاز اول پروژه پل ذغال چال تمام شد و فاز دوم آن ادامه دارد که تا سال 94 هم پل و هم زیرگذر آن قسمت شهر به اتمام خواهد رسید.

رییس رییس شورای شهر ساری، زیرگذر شرکت نفت را یکی از معضلات شهر دانست و گفت: همزمان، فاز دوم پل شهید نوری و پل شرکت نفت در سال 94 به پایان خواهد رسید.

وی از افتخارات سال 94 شهرداری ساری را پروژه پارک ملل ساری دانست و افزود: فاز اول این پروژه در 100 روز به پایان رسید که مسئله نبود فضای تفریحی مرکز استان را تا حدودی رفع کردیم.

رییس شورای شهر ساری از ادامه پروژه پارک ملل خبر داد و گفت: دست شهردار برای ادامه این پروژه در سال 94 باز است که ابتدا یک جاده موازی با بلوار کشاورز از کنار پل تنگه لته تا پل داراب احداث و از ترافیک شهری کاسته می شود.

وی ادامه داد: پارک ملل 6 کیلومتر است که 2 کیلومتر آن احداث شده و بقیه محقق و در مجموع بیش از 300 هکتار متر مربع سطح گردشگری خواهد شد.

شمشیربند با بیان اینکه طبق آمار ساری جز پنج شهر برتر گردشگری کشور قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: این نشانه جدیت و تلاش شهرداری و شورای شهر ساری در جهت پیشرفت شهر است.

وی از افتتاح میان گذر خیابان فرهنگ به طالقانی با طول 250 متر در سال 94 خبر داد و افزود: بخشی از مشکل ترافیکی خیابان فرهنگ و قارن و میدان شهدا با این پروژه حل خواهد شد.

رییس شورای شهر ساری همچنین از آغاز پروژه شهربازی جنگلی در بام شهر در سال 94 خبر داد و گفت: بودجه فاز اول این پروژه، 30 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه سه، 160 کوچه، در منطقه دو، 150 کوچه معبر و در منطقه یک 60 کوچه معبر در دست اقدام برای آسفالت است، افزود: در سال 94 ، 5 پارک در مناطق مختلف شهر احداث خواهد شد و در حال حاضر به دنبال زمین مناسب برای این پارک ها هستیم.

شمشیربند همچنین از احداث پارکینگ طبقاتی شهر ساری در سال 94 خبر داد.

*برنامه های نوروز در جلسه ای دیگر اعلام می شود

در پایان سخنان رییس شورای شهر ساری، خبرنگاران پرسش هایشان ران مطرح کردند.

شمشیربند در پاسخ به پرسش خبرنگاری که علت فاصله گرفتن شورا با خبرنگاران و علنی برگزار نشدن جلسات شورا را جویا شد، پاسخ داد: شورا از خبرنگاران فاصله ای ندارد، زیرا خبرها همه آنلاین هستند و هرسال همین طور است که در زمان بستن بودجه و در زمان کمیسیون بودجه جلسات را تعطیل می کنیم و الان که کارمان تمام شده، روابط عمومی ما برای جلسات دیگر خبرنگاران را خبر خواهد کرد.

خبرنگار مازندنومه پیرو این پاسخ از رییس شورای شهر ساری پرسید: آیا غیرعلنی برگزار شدن جلسات شورا به این علت نیست که نایب رییس شورا- مهدی احمدی- در پایان آخرین جلسه علنی شورا برگه خبر یکی از خبرنگاران را پاره کرد و نظر ایشان در برگزاری جلسات شورا اعمال شده است؟

شمشمیربند پاسخ داد: قطعا به این علت نبوده است که جلسات شورا غیر علنی برگزار می شده و دلیل آن همان بود که گفتم.

در ادامه خبرنگار ما پرسید: با توجه به نزدیکی سال نو و لزوم ایجاد شور و اشتیاق در مردم، برنامه های فرهنگی شورا و شهرداری شهر ساری در آستانه سال جدید چیست؟ که وی گفت: با توجه به بودجه فرهنگی خوبی که در نظر گرفته شده قرار است کمیسیون فرهنگی جلسه بگذارد و جزئیات برنامه را مشخص کند. برنامه های نوروز هم در جلسه ای دیگر به زودی اعلام خواهد شد.

شمشیربند شبهات مبنی بر کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی مهدی عبوری – شهردار ساری- را که از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شد این گونه پاسخ داد: عبوری می ماند و به جانشین نیاز ندارد.

وی در مورد پرسشی مبنی بر انتقال پادگان ساری بیان داشت: خروج پادگان های نظامی از درون شهرها یک مصوبه کشوری است و با وجود اینکه خیلی ها در تبلیغات انتخاباتی از آن استفاده می کنند ولی تاکنون در ساری هیچ اتفاقی نیفتاده و این کار نیازمند بودجه ای نزدیک به 70 میلیارد تومان است که با جدیت پیگیر آن هستیم.